Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Tlumiče, pružiny, kola, pneumatiky, brzdy, řízení

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Příspěvek od CrazyApe »

Zdravim,
jsem ridic zacatecnikn, nicmene nemam obe ruce leve takze bych potreboval par rad. Ohledne mojeho nove poděďeného Punta do servisu to nedam ani me nehne, jezdim zavodne na kole a vse co sem nechal tam v servise stalo za houby tak predpokladam ze servisem auta je to podobne pokud de o takove prkotiny takze co muzu radsi zpravim sam pokud to pude.

Prvni co jsem spozoroval u mojeho 1500. najeteho kilometru kdy sem si jel s pusteným svym oblibenym metalem s otevrenym okynkem asi tak 90 km/h +- kdyz jedu rovne tak vse v cajku, ovsem kdyz zacnu zatacet v levo ozve se nejake neidentifikovatelne piskani... takovy nechutny vysokofrekvencni ton nicmene ne moc hlasity nekde od prednich kol, tezko rict ci leve bo prave kazdopadne nejvic kdyz v tech 90ti zacnu treba predjizdet a s rozumem zatocim trochu v levo. Tak se to ozve. Mel sem sumdane obe kola, dival se jeslti necaraji kotouce nebo tak, takove ty gumy co kryji ty klouby sou uplne ok, nikde nic netece ani tak takze predpokladam loziska hmm ? Nevi nekdo jaka je cena, pripadne nejaky link ?

Druha věc co sem spozoroval asi u mojeho najeteho jubilejniho 2000. kilometru ze kdyz jedu vic jak ve 3 lidech tak neco v zatecce kdyz jedu prez nejake nerovnosti (male) neco klepe, zjistil jsem ze mi chybi jedna ta guma na zaveseni vyfuku, myslim rika se tomu silenblok ? Tak sem ji tam dodal, trochu to ustalo ale furt to klepe sice o neco min ale klepe. Takze sem posadil 3 borce do zadu a sam se vesel na kufr, tlumice sly skoro do na doraz ale ani to nevrzlo takze nejake napady?

Dalsi vec, co jsem zjistil u mojeho 3000. najeteho kilometru to uz sem si dovolil i nekoho svezt :D to uz ale mimo podvozek. Jedu si ve 3 lidech asi do 5km dlouheho kopca ani ne moc prudky ze zacatku rozjedu na 3jecku pekne 70, pak tam lusknu za 4 a jedu si tak 80, noha samozdrejme leva ani na spojce ani na brzde, rucka nic a neco me z toho zacne byt citit. Je to takovy jakoby se palily brzdy ale ty to nejsou je to neco z motoru nicmene voda v cajku, kontrolka vody nesviti, ani ventilator nenaskakuje(kdyz je tomu horko a jedu treba v kolone tak si pekne naskoci takze funguje), olej ok, brzdy me samovolne nebrzdi to sem zkousel a spojka zabira tak v 1/3 zamacknuti. Nejake napady?
Jinak nohama to neni na spojce nestojim zbytecne dlouho nebo tak...


Jinak me nekamenujte za to jak jsem to pojal jsem fakt amater ale rad se v takovych mechanickych vecech hrabu ale zase nechci neco rozebirat radsi se prvni optam...

Edit: Jo a zapomnel jsem najeto to ma 120 tis co sem to podedil, ted 123tis. Byly tam nedavno meneny palivovy filtr, rozvody, pak nejaka hadicka podlatku z vrchu motoru z leve strany pri pohledu ze predu na auto, olej...
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Reklama
 

racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Příspěvek od racer »

1. ložiska- je jich všude hafo
2. jestli se to projevuje hlavně když vzadu seděj lidi, tak by ti moh mlátit zadní tlumič výfuku o nápravu, některý vejfuky z druhovýroby maj delší tlumič než orig. a může docházet ke kolizi s nápravou, trošku se s tim dá posouvat, ale ne moc, záleží kde se uřízla ta orig. trubka, ale zaroven je to ještě omezený těma silentblokama, takže s tim moc dělat nejde.
3. jestli ti to smrdí jenom při jízdě do kopce nebo při zatížení, tak asi trošku prokluzuje spojka(lamely, přítlačák, nebo olej-gufero), jestli je tam ještě původní tak těch 120000 už je limit. časem se to bude horšit, zatim bych to ještě nechal. další fáze je že to bude někdy prokluzovat při akcelaraci, pak už bych přemejšlel o výměně.
jestli je motor ,,olejnička´´, tak může smrdět i připálenej olej.
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Příspěvek od CrazyApe »

Co myslis tim olejnicka ? Jakoze zere olej ? To prave moc ne meni se tam v pravidelnych intervalech a neubyva ho nejak vic nez by melo... Kontroloval sem ted po 3000 co se menil kdyz sem auto dostal a ubytku sem si nevsiml vubec. Na kolik vyjde nova spojka nebo jeji oprava? Jinak spojka je tam predpokladam puvodni... nevim o tom ze by se menila.

Jinak co se tyka tech lozisek zvladne to vymenit u prumerne zdatny clovek ? Zajima me hlavne jeslti je na to potreba nejake specialni naradni nez standartni klice atd. A jeslti ej tam lozisko nejak "nalisovane" nebo jde vyndat a nadnat i svepomoci ?
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
racer
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 313
Registrován: 16 dub 2009, 17:06
Bydliště: Pardubice

Re: Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Příspěvek od racer »

olejnička-myslim tim zamaštěnej motor od oleje=netěsnosti, dostane se to na něco horkýho a pak to může smrdět. ten olej může kapat třeba i na spojku tim okýnkem jak je nahoře (pod kabelama k lambdám apod.).

spojka vydrží tak kolem 100 tis. (podle stylu jízdy). takže už bys s těma 120 moh mít nárok, ale jestli to neprokluzuje při akceleraci, a nesmrdí to nějak často, že by se to nedalo vydržet tak to zatim neřeš. kupuje se sada, stojí u rozumnýho prodejce od 1500-2500 podle vin, je jich tam víc. někde to prodávaj třeba i za 3700 a myslim i stejný značky. za práci dáš tak 2000 bez dph. a když to dáš do servisu, tak ti tam daj novej převodák (nákou pěkně mastnou syntetiku typu tutela), lidi se hodně divěj, ale je to mimo jiné i tim, že nikdo nebude pucovat nádoby aby do nich moh nalejt olej na opětovný použití=jestli zaplatíš novej olej, nebo zaplatíš mechanikovi za čištění nádob, tak si vyber co je lepší.

ložiska jsou nalisovaný v naboji, takže bud musíš mít nákej inteligentní přípravek na vylisování, nebo sundat celej ten odlitek a hodit to na lis. boucháním kladivem to nevylisuješ. Třeba to tim ani nebude. v extrému bud de blbe otáčet nábojem, nebo maj vůli (chytneš sikovkama za náboj, zalomcuješ a uvidíš).
fiat punto II 1,2-8V (44KW)
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Příspěvek od CrazyApe »

Jasne diky moc za info. Co se tyka te olejnicky tak tek tusim prez nejake tesneni zvrchu motoru a teklo to na svicku jednu a nechytal obcas jeden valec, to je uz ale vyresene, vymene a opravene u znameho mechanika. Tim si myslim ze to neni motor mam docela vypucovany po tom co to vymenili jsem to cistil komplet nejakym sajratem pul dne v garazi :-) asi to bude uz ta spojka ale tak prokluzovat neprokluzuje zabira tak nejak mi prijde normalne oproti jinym autam co jsem ridil takze to asi zatim necham tak... klepani jsem uz vyresil byla to takova debilni obimka co spojuje zadni a stredni cast vyfuku sem to vzal na prasaka flexou a uz je to v cajku trcel tam z ni ten sroub na utahnuti, nejake hovadu predemnou tam dalo sroub, ktery trcel snad 8 cm z te obimky a mlatil do kastle...a ty kola asi jeste pockam co to rekne a casem to necham vymenit takze jeste raz diky...
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Příspěvek od cinzano »

Při normálním ježdění je životnost originálních spojek u Fiatů kolem 200 000 km.
bobas
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 12 bře 2009, 13:47

Re: Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Příspěvek od bobas »

racer píše:olejnička-myslim tim zamaštěnej motor od oleje=netěsnosti, dostane se to na něco horkýho a pak to může smrdět. ten olej může kapat třeba i na spojku tim okýnkem jak je nahoře (pod kabelama k lambdám apod.).

spojka vydrží tak kolem 100 tis. (podle stylu jízdy). takže už bys s těma 120 moh mít nárok, ale jestli to neprokluzuje při akceleraci, a nesmrdí to nějak často, že by se to nedalo vydržet tak to zatim neřeš. kupuje se sada, stojí u rozumnýho prodejce od 1500-2500 podle vin, je jich tam víc. někde to prodávaj třeba i za 3700 a myslim i stejný značky. za práci dáš tak 2000 bez dph. a když to dáš do servisu, tak ti tam daj novej převodák (nákou pěkně mastnou syntetiku typu tutela), lidi se hodně divěj, ale je to mimo jiné i tim, že nikdo nebude pucovat nádoby aby do nich moh nalejt olej na opětovný použití=jestli zaplatíš novej olej, nebo zaplatíš mechanikovi za čištění nádob, tak si vyber co je lepší.

ložiska jsou nalisovaný v naboji, takže bud musíš mít nákej inteligentní přípravek na vylisování, nebo sundat celej ten odlitek a hodit to na lis. boucháním kladivem to nevylisuješ. Třeba to tim ani nebude. v extrému bud de blbe otáčet nábojem, nebo maj vůli (chytneš sikovkama za náboj, zalomcuješ a uvidíš).
to teda nevim,jak s tim kdo jezdi,na jedne spojce jsem najel 290tkm, ted sem pritelkyni koupil mk1 s puvodni spojkou po prvni majitelce a ma nejakych 135tkm (po zene,ve meste ) a drzi, neklouze apod....jinak v servisu v kazdem i ze zkusenosti ta spojka tech 200tkm musi vydrzet...
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Příspěvek od Pun-to »

To pískání bych řekl že dělají brzdový destičky.
Stačí je vyndat lehce osmirkovat a dát nazpět.

A co se týče spojky ta u Punta vydrží samozřejmě minimálně 200000 km ale problém je že se asi po 100000 km začne zadírat ložisko a probrousí se přítlačákem. To soudruzi v Itálii malinko podcenili.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Pískání a kovové klepání z podvozku Punto 1.2 8V 1999

Příspěvek od peta.smolik »

Já měnil spojku při 143tis a lamela byla na kaši a co tak vim od ostatních tak +- vydržela ostatním stejně max 150tis
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Odpovědět

Zpět na „Punto - podvozek“