Ahojte fiataci .
Dal som auto na prehliaku na 30 tis. km (punto grande 1.2 65PS). vymenili olej, aj vseko potrebne. zmerali mi aj kompresie a vyslo im, ze mam kompresny pomer 7:1, pricom prirucka pise 11:1. malilinko mi to papalo olej, ale kedze mam uz siedmy fiat, tak som tomu nepripisoval ziadnu vahu...lebo je to bezne. Co s tym?
jses si jist ze ti merili kompresni pomer?Nebo jen komprese valcu?
Imho pokud mas kompresni pomer 7:1 tak to musi byt mrtvy jako prase.To je nachystany na nejaky hodne hodne velky turbo
Punto II HGT sotva 20ps
200sx s14a Stage II -street terror 300ps+
Primera p10 eGT -Daily 150ps-
Ducato -pracant mpower cca 190ps
predpokladam, ze to bude kompresia motora (valcov), kedze vysledkom je graf na kazdy valec zvlast. Hodnoty su od 7 do 8 bar. Knizka vravi, ze by mali byt 11.1 bar... mechanik vravi, ze to je hodnota noveho motora a tieto hodnoty su ok. test bol robeny pomocou motormetra (http://www.motormeter.net" onclick="window.open(this.href);return false;)
pri techto hodnotach pokud jsou stejne na vsech valcich +- tak motor je v kasi.Proto ti mizi olej.
Muze to byt zpusebeno ze mas v haji krouzky na pistech,nebo ti tlak leze pres gufirka v palici.
Tesneni pod palici si myslim ze to nebude pokud sou namerene hodnoty rovnomerne.
Me rict mechanik ze tyto hodnoty sou ok tak ho jebnu klikovkou pres vajca.
Punto II HGT sotva 20ps
200sx s14a Stage II -street terror 300ps+
Primera p10 eGT -Daily 150ps-
Ducato -pracant mpower cca 190ps
1.přes guferka ventilů žádnej tlak nejde(jedině olej)
2. těch 7 baru na všech válcích je hodně málo a hlavně u motoru co má najeto 30 tis je to uplnej nesmysl.
3. vzhledem k tomu, že je to u všech válců, tak bych si tip, že přeskočil řemen=rozhozený časování =netěsněj ventily=není tlak, když to pak pálí do otevřenejch ventilů, tak to nedělá dobře těm guferkům na ventilech a jdou do háje=pak to začne i baštit olej
4. nepředpokládám, že by tam zapoměli dát při výrobě kroužky, takže asi bod 3
5. omlátit jim to auto o hlavu (zejména jestli je v záruce), takhle se ti nemůžou vysmát, že je normální po 30 tis 7 barů
tak jakože mam to samé auto akorat dovoz z italie a jen ja s nim mam 250 tisic kilometru a mam udelane rozvody a hlavu tak mam tlaky 12.5 na kazdem z valcu to maš hodně slabe ale jinak co mužu říct tyto motory byly nachylne na hlavy vcetne meho papal mi od vymeny do vymeny asi 1litr oleje a udelal jsem hlavu vcetne ventilových vuli a mam klid
To je pěkný zmetek motor.U Punta (80000km) od výměny do výměny nedolévám nic.U bývalého Favoritu po 150 000 taky nic.Při výměně těsnění pod hlavou u Punta asi při 60000km, bylo na válcích ještě krásně vidět honování.