HELP - Klepnání motoru po výměně svíček

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

mufik.martin
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 19 pro 2006, 13:58
Kontaktovat uživatele:

HELP - Klepnání motoru po výměně svíček

Příspěvek od mufik.martin »

Ahoj všem příznivcům fiatu, nedávno jsem koupil Punto II: motor 1,2 8V a mám tento problém, po výměně svíček z originálních od fiatu za Brisk Platinum mi motor po asi 2 tis km začal motor na neutrál lehce kolísat otáčky, někdy víc, někdy mín, někdy vůbec, kolísání je v rozmezí max 100 otáček minimum tak okolo 50 otáček, ale motor dost klepe s celým autem něco jako TDI dost se klepe volant ( podotýkám zastavené auto a neutrál) jinak otáčky mi to drží normální okolo 900. Při jízdě není nic poznat, protože se vibrace možná schovají za kulisu silnice atd. Občas si i motor na neutrál i jakoby škytne - jakoby škubne ale jen občas. Někdo říká že jsou špatné zapalovací kabely, někdo zase, že někdy motoru nesvědčí jiné svíčky než original, nemá někdo podobný problém? někde jsem se i dočetl, že prý to je normální lehce neklidný chod, jak to tedy je? díky moc za radu. Jinak fiatu zdar.
PS: se svíčkami jsem měnil i senzor otáček, který odešel za nový, může to mít také vliv?
Reklama
 

onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

... taky jsem jednou zkousel dat do punta Brisky ... vydrzely tam jeden den...
... zvuk jak z dyzla a ani po zahrati se to nezlepsilo...
... dal jsem tam NGK a motor si prede tak jak ma ...
... k tem otackam - me to po zahrati na volnobeh toci 750ot/min ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
mufik.martin
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 19 pro 2006, 13:58
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mufik.martin »

Takže doporučujete výměnu svíček za původní NGK od fiata? říct, že mám i pocit, že klesl lehce výkon motoru, ale jelikpož ho mám krátce, cca 2 měsíce, tak nevím jestli to není subjektivní, když čato jezdím autem mámy TDI 110 koní :)
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Zmer mezery mezi elektrodama. Nemely by od sebe byt vic jak 0,8 mm. A novy svicky maji kolikrat bez problemu pres 1 mm... Zezacatku to fungovat muze, ale po lehkym opaleni uz to muze delat neporadek. Ja vzdycky elektrodu sklepavam.
Hustokrutost
Trino
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 16 srp 2006, 16:29
Bydliště: Písek
Kontaktovat uživatele:

Svicky

Příspěvek od Trino »

lacin píše:Zmer mezery mezi elektrodama. Nemely by od sebe byt vic jak 0,8 mm. A novy svicky maji kolikrat bez problemu pres 1 mm... Zezacatku to fungovat muze, ale po lehkym opaleni uz to muze delat neporadek. Ja vzdycky elektrodu sklepavam.
Hoj Lacine hele a sklepavas je i u vice ramennych svicek? tam mam takovej povit ze se to nedela ne!!!
mufik.martin
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 19 pro 2006, 13:58
Kontaktovat uživatele:

svíčky

Příspěvek od mufik.martin »

byl jsem s tím v servisu, všechny svíčky vyndali, znova je podle plíšku sklepli . je to o něco lepsí, ale pořád to dělá. Ale je to orpavdu o něco málo lepší. Mám takový dotaz, když tam nechám ty svíčky BRISK a bude to pořád klepat, může to nějak poškodit motor? nechce se mi měnit opět svíčky a kupvoat nové, pokud to bude jen lehce klepat na neutrál a neškodí to, tak to budu řešit až budu měnit svíčky.
bigben.m
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 383
Registrován: 27 lis 2006, 07:54

Příspěvek od bigben.m »

něco podobnýho mi kdysi dělala felča-svíčky probíjely a dělali neplechu v počítači-zkus tam dát starý svíčky a uvidíš-pak kup nový a předepsaný
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Re: Svicky

Příspěvek od lacin »

Trino píše:
lacin píše:Zmer mezery mezi elektrodama. Nemely by od sebe byt vic jak 0,8 mm. A novy svicky maji kolikrat bez problemu pres 1 mm... Zezacatku to fungovat muze, ale po lehkym opaleni uz to muze delat neporadek. Ja vzdycky elektrodu sklepavam.
Hoj Lacine hele a sklepavas je i u vice ramennych svicek? tam mam takovej povit ze se to nedela ne!!!
I tam to sklepavam. Ikdyz ja je nepouzivam, neosvedcily se. U nasich setrvacniku sou nejlepsi klasiky.
Hustokrutost
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Hele, ono taky de o to, jestli je to vubec svickama. :-) Hele, kdyz jedes treba na dvojku, mas 1000 otacek a prudce slapnes na plyn. Co se stane? Zacne to skytat a nejede to, nebo to bez skubani zacne zrychlovat? Jestli skube, tak bych hledal zavadu na zapalovani - svicky, kably, civky. Pokud ne, tak to zapalovanim neni. Kolisani volnobehu muze zpusobovat odvod benzinovych par z nadrze. Dochazi ke kolisani. Ale kazdopadne to neudela, ze by to nejak trepalo s motorem. Zkus dat stary svice. Pokud to bude stejny, hledej jinde, pripadne jeste univerzalni rada: odpoj baterii na pul hodinky. Vymazes zavady, ktery se mohly nejakym zpusobem nacist.
Hustokrutost
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Re: svíčky

Příspěvek od Patrik »

mufik.martin píše:byl jsem s tím v servisu, všechny svíčky vyndali, znova je podle plíšku sklepli . je to o něco lepsí, ale pořád to dělá. Ale je to orpavdu o něco málo lepší. Mám takový dotaz, když tam nechám ty svíčky BRISK a bude to pořád klepat, může to nějak poškodit motor? nechce se mi měnit opět svíčky a kupvoat nové, pokud to bude jen lehce klepat na neutrál a neškodí to, tak to budu řešit až budu měnit svíčky.
Jak píše Lacin. Dej tam zpátky staré svíce a uvidíš hned. Klepat motor bych nenechal. Při klepání je motor enormě opotřebováván, navíc jestli ti svíce občas nezapálí, tak dáváš zahulit katalyzátoru. Každopádně za origo svíčky dáš max. 500Kč, tak nevím co řešit. Škoda, kterou si můžeš takto lehkovážně přivodit, se pohybuje někde uplně jinde. Jinak volnoběh by měl být tušim 750ot/min pro 8mi ventil Mk2a. Já mám 16-ti ventil Mk2a, a ten má dokonce jen 700 ot/min. To však platí při stojícím vozidle. Při pohybujícím se se otáčky zvýší na cca těch 900.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
mufik.martin
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 19 pro 2006, 13:58
Kontaktovat uživatele:

svíčky

Příspěvek od mufik.martin »

Ok, díky moc, zkusím tam dát ty starý svíčky, ještě je mám. Jinak ty otáčky, jsem se spletl, mám něco mezi 700 - 800, ale lehce stále kolísají na neutrál dělá vám to taky? Jinak chtíli na neutrál klepe volant dost, a pak zase skoro vůbec. Uvudím, dám staré svíčky a uvidím. Jinak díky moc za odpovědi všem.
mufik.martin
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 19 pro 2006, 13:58
Kontaktovat uživatele:

Znak fiat

Příspěvek od mufik.martin »

Ještě jeden dotaz, nemáte někdo navíc přední znak fiata? někdo mi ho před barákem šroubovákem vyndal, kromě toho, že znak je pryč, tak pod znakem je to celé porýpané od šroubováku. Asi někho provokuje ta oranžová metalíza :) kdyby to byl mercedes a urkadli mi hvězdu tak to chápu, ale znak fiata?
mufik.martin
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 19 pro 2006, 13:58
Kontaktovat uživatele:

Klesani otacek

Příspěvek od mufik.martin »

Jeste by me zajimalo, kdyz mam neutral a seslapnu prudce plyn tak otacky z 700 klesnou dolu, auto se zatrese a okamzite otacky vystreli, ale nechapu proc jdou otacky nejdrive dolu, je to normalni nebo to mam jen ja? Mam 1,2 8V. Jinak pokud na plyn slapu pomaleji tak jdou rovnou nahoru otacky
mufik.martin
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 19 pro 2006, 13:58
Kontaktovat uživatele:

Vymena svicek

Příspěvek od mufik.martin »

Tak sjem vymenil svicky, zasel jsem primo do fiata, a ptal se co to muze byt, vyjmenoval : svicky, vycistit skrtici klapku, nebo ze odchazi ridici jednotka, nebo ze palivova soustava prisav vzduch. Poprosil jsem ho o nejake stae svocky z fiata, delat to to same co s tema briskama, takze svicky to asi nebudou. Ty brisky vydrzeli tak 3 tis km, ted maji najeto skoro 8 tis a problem zustava stejny, ani horsi, ani lepsi. Motor pri zastaveni na cervenou netrese s volantem, ale po stani na cervenou tak 10 vterin zacne trast s volantem a rucicka otackomeru se hbe v rozemzi 1mm je to normalni nebo by se rucicka nemal ani hnout. kdyz je mtoor studeny a toci vic cca 900 otacek, tak to lehonce poskubava taky. Je to takovy pocit, jako dkyz mate u stare skodovky nize otacky a tk se motor lehce trese a vribruje s volantem. A chvilema na stani na cervenou vetsinou tak 1x max 2krat motor skubne, udela vam to podobny pcoit, jako kdyz do vas nekdo zezadu lehce tukne autem. Vzdyck jsem se oticil jestli me nekdo netuknul nevite cim to mzue byt? vypalti se koupit uplne nove scivky Fiat vtecne zapalovacich kabelu, kdyz to delaji nove svicky Brisk platinum a i potom pouzite svicky primo fiat?
duffman
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 05 pro 2006, 09:55
Bydliště: Slavičín

Re: Vymena svicek

Příspěvek od duffman »

mufik.martin píše:Tak sjem vymenil svicky, zasel jsem primo do fiata, a ptal se co to muze byt, vyjmenoval : svicky, vycistit skrtici klapku, nebo ze odchazi ridici jednotka, nebo ze palivova soustava prisav vzduch. Poprosil jsem ho o nejake stae svocky z fiata, delat to to same co s tema briskama, takze svicky to asi nebudou. Ty brisky vydrzeli tak 3 tis km, ted maji najeto skoro 8 tis a problem zustava stejny, ani horsi, ani lepsi. Motor pri zastaveni na cervenou netrese s volantem, ale po stani na cervenou tak 10 vterin zacne trast s volantem a rucicka otackomeru se hbe v rozemzi 1mm je to normalni nebo by se rucicka nemal ani hnout. kdyz je mtoor studeny a toci vic cca 900 otacek, tak to lehonce poskubava taky. Je to takovy pocit, jako dkyz mate u stare skodovky nize otacky a tk se motor lehce trese a vribruje s volantem. A chvilema na stani na cervenou vetsinou tak 1x max 2krat motor skubne, udela vam to podobny pcoit, jako kdyz do vas nekdo zezadu lehce tukne autem. Vzdyck jsem se oticil jestli me nekdo netuknul nevite cim to mzue byt? vypalti se koupit uplne nove scivky Fiat vtecne zapalovacich kabelu, kdyz to delaji nove svicky Brisk platinum a i potom pouzite svicky primo fiat?

Ahoj!Ja mam Punto r.v.95 a dela mi to uplne stejne a taky porad nemuzu prijit na to co s tim je.Kdyz prudce seslapnu plyn tak je to uplne jak zadusene a skube to.Treba kdyz chci osolit dvijku tak do sedesati se to skube a pak jak kdyby to chytlo druhy dech a do tech osmdesati to uz uplne vystreli.Kdyby jsi na neco prisel tak se ozvi.
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“