zadni naprava na mk1 z gt??
Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 63
- Registrován: 03 led 2012, 16:00
- Bydliště: ostrava
- Kontaktovat uživatele:
zadni naprava na mk1 z gt??
zdravim pasne mi zadni naprava na moje mk1 1.2 8v 44kw mam vzadu bubny a chtel bych tam hodit brzdy z gt je u toho nejaky problem ?? vim ze nemusim menit celou napravu jen prohodit buben za kotouc a trmen kazda rada dobra.
Fiat bravo 1.6 16v 76kw :-)
- Reklama
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
x-krat preberena tema... Hore carovne slovicko hladat!
A tiez naco ty to bude? Chodi ti Punto 300 km/h , ze to tam potrebujes? I ked niekto hovori, ze opticky to vyzera lepsie ked su vzadu kotuce ale tak je tam toho ci su vzadu bubny alebo kotuce...
A tiez naco ty to bude? Chodi ti Punto 300 km/h , ze to tam potrebujes? I ked niekto hovori, ze opticky to vyzera lepsie ked su vzadu kotuce ale tak je tam toho ci su vzadu bubny alebo kotuce...
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
Neni to jen o optice ale punto gt brzdi opravdu lip nez klasicke.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
Taky se chystám předělat zadní bubny na kotouče z GT, mám furt s těma bubnama problémy a nemůžu se jich zbavit,zadek brzdí strašně málo,vyměněné mám všechny díly za nové a furt je tam někde zrada,vždy se s tím bojím jet na STK pač pokaždé mají blbé kecy že mi zadek nebrzí tak jak má.
oldoss: o rychlosti 300 to není,ale může se ti přece v provozu naskytnout nebezpečná situace kdy pak budeš děkovat bohu,že ti punťa s brzdama z GT tak dobře brzdí. Já mám na svojem ve předu brzdy z GT a ten rozdil v účinku oproti serii tam je dost velký,a to jsem tam nechal původní hlavní brzdový válec ( ten z GT má větší průměr). Takže se zadníma kotoučema se budu cítit zase ještě o něco bezpečněji
dada: než cipoviny zavařovat kliky tak to jdi raději do těch kotoučů předek i zadek...
oldoss: o rychlosti 300 to není,ale může se ti přece v provozu naskytnout nebezpečná situace kdy pak budeš děkovat bohu,že ti punťa s brzdama z GT tak dobře brzdí. Já mám na svojem ve předu brzdy z GT a ten rozdil v účinku oproti serii tam je dost velký,a to jsem tam nechal původní hlavní brzdový válec ( ten z GT má větší průměr). Takže se zadníma kotoučema se budu cítit zase ještě o něco bezpečněji

dada: než cipoviny zavařovat kliky tak to jdi raději do těch kotoučů předek i zadek...
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
Mládenci zabúdate na jednu podstatnú vec a to, že pri brzdení ide 80 percent brzdného účinku na predok. Jednoducho povedané predok brzdí viac ako zadok, pokial si v aute sám poprípade minimálne zaťažené. Však sám vieš, že ked dupneš na brzdu auto sa akoby celé ponorí do predu. Pokial sedí niekto vzadu alebo máš zatažený zadok tak samozrejme brzdí už aj lepšie zadok. Túto distribúciu brzdnej sily ma na starosti záťažový regulátor, ktorý rozdeluje brzdnú silu medzi nápravami podľa zataženia vozidla na jednotlivé nápravy....
Pokiaľ ti nebrzdí zadok tak si to daj opraviť ale nie systémom pokus-omyl, ale skús to zaniesť príklad mechanikovy čo sa tomu rozumie a možno budeš prekvapený ako to začne brzdiť. Iné je samozrejme vymeniť predné brzdové kotúče, ktoré majú obyčajne punta nevetrané za tie keď aj z GT kde sú už aj s vnútorným chladením, alebo iné výkonnejšie ekvivalenty. Silno pochybujem, že tie zadné kotúče keď ich tam budeš mať ti pomôžu v nejakej prekérnej situácii. Ale keď sa ti bude lepšie spať kludne si ich tam daj je to tvoje auto... Však samotné Punto váži stova tonu, aký tam môže byť problém v jeho zastavené seriovými brzdami? Zažil som zopár nepríjemných situácii na ceste naj asi keď som musel zabrzdiť zo 170km/h na 80ku a vždy to tie brzdy v pohode ustáli a nikdy nebol s nimi najmenší problém...
Pokiaľ ti nebrzdí zadok tak si to daj opraviť ale nie systémom pokus-omyl, ale skús to zaniesť príklad mechanikovy čo sa tomu rozumie a možno budeš prekvapený ako to začne brzdiť. Iné je samozrejme vymeniť predné brzdové kotúče, ktoré majú obyčajne punta nevetrané za tie keď aj z GT kde sú už aj s vnútorným chladením, alebo iné výkonnejšie ekvivalenty. Silno pochybujem, že tie zadné kotúče keď ich tam budeš mať ti pomôžu v nejakej prekérnej situácii. Ale keď sa ti bude lepšie spať kludne si ich tam daj je to tvoje auto... Však samotné Punto váži stova tonu, aký tam môže byť problém v jeho zastavené seriovými brzdami? Zažil som zopár nepríjemných situácii na ceste naj asi keď som musel zabrzdiť zo 170km/h na 80ku a vždy to tie brzdy v pohode ustáli a nikdy nebol s nimi najmenší problém...
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
Když myslíš... jinak punto "zátěžový" regulátor nemá,tam je to řešené jinač,ale né podle zatížení zadní nápravy jako kdysi měli např. Una regulátory na pružině. Takže je jedno jestli jedeš sám nebo v pěti lidech
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
No neviem ako tvoje ale moje ma. Do prvej generacie neviem ci sa montoval tak pardon za off topic... A pre mna za mna si tam namontujte aj kridla.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
to by me zajimalo jak je ten zatezak teda resenej?? :-O
sem teda asi jedinej s GT kterej ho ma na pruzine!!! je to vsude stejne!
a predelavat 1.1 ktera jede 80km/h na kotouce jsou vyhozeny penize a cas nic vic.
sem teda asi jedinej s GT kterej ho ma na pruzine!!! je to vsude stejne!
a predelavat 1.1 ktera jede 80km/h na kotouce jsou vyhozeny penize a cas nic vic.
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP
1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
Neni to vsude stejne,nebo jsi si tak jisty ze jo?
Jestli mají GTčka zátěžáky tak budiž,ale ostatní mají jen omezovače tlaku,které jsou vzadu na každé straně na brzdových trubkách a se zatížením nápravy to nemá nic společného
Jestli mají GTčka zátěžáky tak budiž,ale ostatní mají jen omezovače tlaku,které jsou vzadu na každé straně na brzdových trubkách a se zatížením nápravy to nemá nic společného
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
sem si jistej vim co mam na GT.
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP
1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
liborko
Presný odborný názov je žáťažový regulátor brzdného tlaku. Podľa zaťaženia obmedzuje tlak v zadných brzdách a vyskytuje sa iba pri autách s motorom v predu. Pri novších konštrukciách s ABS nieje lebo tam si tlak reguluje ABS pre každé koleso zvlášť a nezávisle od zaťaženia.
Ide o to ako som uz pisal raz hore, ze ked pri priklade 100ke dupnes na brzdu tak samozrejme sa odlahci zadna naprava a tato sranda ma nastarosti tu distribuciu tlaku. Pokial je auto nezatazene tak samozrejme, ze vacsi tlak ide do predu a vzadu sa to obmedzuje pretoze by si sa mohol dostat do smyku. Lenze pokial je uz zadok zatazeny tak ten tlak sa teoreticky rozdeluje rovnaku medzi obe napravy, ale samozrejme na predok pojde vzdy viac.
Priklad keby tahas privesny vozik a nemas ten zatazovy regulator a zabrzdil by si tak by si sa velmi cudoval kde ide ten privesny vozik aj so zadkom Punta...
Ja mam druhu generaciu Punta s ABS a tam je to uz riesene elektronicky, konkretne to ma na starosti ABSko a elektronicky rozdelovac brzdneho ucinku...
Lahko sa da overit aj jeho funkcnost, ze na rovnej ceste zabrzdis a zadok sa ti nesmie zacat krutit ani nic podobne, pokial hej vies uz kde je problem.
Zadaj si to ak neveris do googlu a mas citania na cely vikend...
Presný odborný názov je žáťažový regulátor brzdného tlaku. Podľa zaťaženia obmedzuje tlak v zadných brzdách a vyskytuje sa iba pri autách s motorom v predu. Pri novších konštrukciách s ABS nieje lebo tam si tlak reguluje ABS pre každé koleso zvlášť a nezávisle od zaťaženia.
Ide o to ako som uz pisal raz hore, ze ked pri priklade 100ke dupnes na brzdu tak samozrejme sa odlahci zadna naprava a tato sranda ma nastarosti tu distribuciu tlaku. Pokial je auto nezatazene tak samozrejme, ze vacsi tlak ide do predu a vzadu sa to obmedzuje pretoze by si sa mohol dostat do smyku. Lenze pokial je uz zadok zatazeny tak ten tlak sa teoreticky rozdeluje rovnaku medzi obe napravy, ale samozrejme na predok pojde vzdy viac.
Priklad keby tahas privesny vozik a nemas ten zatazovy regulator a zabrzdil by si tak by si sa velmi cudoval kde ide ten privesny vozik aj so zadkom Punta...
Ja mam druhu generaciu Punta s ABS a tam je to uz riesene elektronicky, konkretne to ma na starosti ABSko a elektronicky rozdelovac brzdneho ucinku...
Lahko sa da overit aj jeho funkcnost, ze na rovnej ceste zabrzdis a zadok sa ti nesmie zacat krutit ani nic podobne, pokial hej vies uz kde je problem.
Zadaj si to ak neveris do googlu a mas citania na cely vikend...
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
no dobre,tak ako to je teda? keď netreba prehadzovať celú nápravu? ja som mal v pláne nahodiť celú napravu z GT-čka..a keď len vymeniť bubny za kotúče,čo všetko k tomu treba?
[B]Fiat Punto 1.7TD 51kw[/b] egrOff katOff,podvozok -56/-60,holá rúra,čerpadlo + turbo+/Fmic In progress. Rozvod R.I.P 10 000 pred vymenou
Punto- http://tinyurl.com/8vkmzw2
[b][color=#FF0000]Diagnostika vozidiel Fiat,Alfa,Lancia,VW,Audi,Škoda,Seat.0915523690[/color][/b]
Punto- http://tinyurl.com/8vkmzw2
[b][color=#FF0000]Diagnostika vozidiel Fiat,Alfa,Lancia,VW,Audi,Škoda,Seat.0915523690[/color][/b]
Re: zadni naprava na mk1 z gt??
v tejto téme to pepaxx pekne popísal:

https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=68&t=16383
túto zamykám, keby niečo pokračujte v tej pôvodnej

https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=68&t=16383
túto zamykám, keby niečo pokračujte v tej pôvodnej

ex - Punto MK1 1,2 ELX 54kw/73k r.v.95
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk
now - Grande Punto 1,9 MultiJet 116kw/160k r.v.07 -powered by Alfatuning.sk