zdravim mam punto 1.1 40kw 55koni koupil jsem ho pred par dny.
Vse bylo ok az do vcera kdy sem menil ol.filtr a olej. Nejdriv sem vypustil ten co tam byl...sotva litr cerne sracky nalil sem novej cca 3litry 10W40 a po nastartovani najedno zacal klepat motor.
Dela to jen na volnobeh a to jeste nepravidelne ne porad.
nevite co se mohlo stat? a kolik to bude stat?
Podle manuálu tam máš správnej olej! Alternativně ale lze použít i 15w40, já to třeba míchám 1,5 - 2litry 10w40 a zbytek 15w40 plus přidávám aditiva, měním po 15 tisících a poslechově mi lehce klepe pístní čep, najeto 208tis. Když tam budeš mít jen čistej 15w40 může se stát že budeš mít problém při mrazech kolem -20 při startování
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Je to logický protože jak jsi psal vyteklo jeden litr černé sračky ale nalil si tam přes 3 litry, prostě někdo na to sral aby olej dolil a zřejmě ti motor žere olej... RADA: odpust 1 litr oleje a nech si ho a nahraď ho jedním litrem 15w40 plus nalej tam tohle http://www.euroking.cz/motor-doktor-440ml" onclick="window.open(this.href);return false; ten litr co vypustíš si nech a v případě úbytku ho postupně dolejvej, tvůj motor má zřejmě vůle a proto klepe ale klepe každej druhej takže se neděs a až doleješ to co je výše motor se ztiší... Funguje to používám to přes 3 roky a možná ti to přestane žrát olej
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Pro motor Fire 1. generace (1108 ccm) je předepsaný 15W40, nejméně API SG. Vyhovuje třeba Mogul Forte GX (nebo tak nějak), lil jsem ho už do Un a pokračuju s tím u Punta. Teď byl v Tescu v akci.
cinzano píše:Pro motor Fire 1. generace (1108 ccm) je předepsaný 15W40, nejméně API SG. Vyhovuje třeba Mogul Forte GX (nebo tak nějak), lil jsem ho už do Un a pokračuju s tím u Punta. Teď byl v Tescu v akci.
njn ale v Puntu mk1 není motor 1. generace Oleje z Tesca bych se nebál pokud by šlo o sekačku ale přece jenom do auta né
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Peto dik za cenne rady a za ten odkaz asi to udelam presne jak pises.
Jinak podle workshopcd programu kde si zadam presne typ motoru tak tam patri oleje:
CCMC G4 - 15W40
API SG - 15W40
CCMC G5 - 10W40
API SH - 10W-40
jinak doplnujici info olej nevim jestli zral motor ale hodne toho vyteklo pres viko jelikoz vzadu uplne chybeli oba srouby co tam sou tesneni bylo jeste dobre tak sem tam dal jeste spesl silikon dal tam nove srouby a snad tama uz olej nepotece
No tak se pěkně pomodli aby se ten spešl silikon nedostal dovnitř páč to víko kde ti chyběly dva šrouby zakrývá vačku Těsnění tohodle víka stojí asi stovku
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Někde tady na forum sem dával ofocenej manuál, ale nemůžu to najít... Bylo tam uvedeno doporučená specifika oleje pro motor 1108 jako 10w40 a alternativně lze použít 15w40 ale do teploty -15
Tím typem jsem myslel že do Punta se dával motor 1,1 fire s Euro 1(r.v.93 a pouze prodej v Itálii) a Euro 2, se zapalováním pomocí cívek a osazený vstřikováním... Kdysi dávno měl otcův kámoš Uno mk1 s motorem 1,1 fire ještě s rozdělovačem a bez vstřikování s výkonem 37kw a viděl jsem i Uno 1,1 fire 60 HP tuším Euro 1?? a to si myslím že byly motory 1,1 fire 1.generace ale možná se pletu...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele