Návod: montáž zadních plast, podběhů

Karosérie, nárazníky, úpravy, spoilery, venkovní doplňky

Moderátoři: intel_sk, peta.smolik, mad mike, Katy, Matto, zokot

Odpovědět
Uživatelský avatar
ferokulda
Fiaťák
Příspěvky: 125
Registrován: 20 srp 2012, 00:27

Návod: montáž zadních plast, podběhů

Příspěvek od ferokulda »

Zdravim.
Dovolil bych si zde popsat montáž zadních plastových podběhů na Fiat Punto II, konečně jsem to dodělal. Z fabriky se totiž dodávaly jen takové, co kryjí jen zadní cca třetinu nadkolí. Podběhy jsem kupoval zde. Aplikoval jsem při tom rovnou i universální plácačky (zástěrky). Návod může sloužit těm, kdo neví, jak na to.

1) Vyčištění podběhů
Nejprve je nutno řádně vyčistit nadkolí. Tedy sundat zadní kola (já jsem zadek auta dal na špalky), co půjde, tak vyčistit hadrem a následně jsem podběhy řádně umyl vapkou. Pak to nechat řádně vysušit. A nakonec do lemů blatníků vyvrtat dírky (já jsem vrtal 4mm průměr, na 4mm nýty). Já jsem dělal dírky vždy po 7cm.

2) Ošetření podběhů
Je vhodné nadkolí něčím ošetřit. Já jsem je nastříkal sprejem Body 950 (ochranný sprej na podvozky). Šroubky, matky, hadice a drátky, které vedou v pravém podběhu, jsem předtím oblepil izolepou (tu pak samozřejmě sejmout), sprej na nich být nemusí. Nechat to také řádně uschnout. Pak jsem ty nenastříkané šroubky a matky ošetřil vazelínou.

3) Instalace platových podběhů
K připevnění do lemů jsem zvolil nýty (průměr 4mm, délka 16mm), lze použít i šroubky do plechu. Plast jsem srovnal na místo (někdy je nutno použít horkovzdušnou pistoly), vyvrtal do něj první dírku (jen do plastu, v plechu už jsou) a dal nýt. a takto postupně až do konce. Lze to samozřejmě udělat i tak, že dírky lze vrtat až nyní do plastu i plechu současně (tedy nevrtat po umytí podběhů) - v tomto případě však není vidět, kam do plechu tu dírku vrtáte (aby to nebylo třeba někde těsně u kraje lemu). No a jak připevnit plast k nárazníku (ten je taky plastový)? Lze použít vruty (tak jsem to udělal na pravé straně, ale u jednoho vrutu jsem strhnul závit), takže jsem použit opět nýty. Ale pozor. Ještě před montáží plastových podběhů jsem na 3 horní dírky v nárazníku přilepil tavnou pistolí zevnitř větší podložky (na 4ku šroubek), to aby se tu nýt neopíral jen o plast nárazníku. A do 3 posledních děr v nárazníku (je v něm tedy celkem 6 děr) jsem dal 4ky šroubky, na nich je zároveň připevněna zástěrka. Na tyto poslední 3 dírky lze totiž dosahnout rukou, takže lze zástěrku kdykoli bez problémů sundat či vyměnit. Matky jsem dal se silikonovým kroužkem, aby se nepovolovaly. Potom jsem přišrouboval (5ka šroubek) speciélně :D vyříznutý plast po skoro celé délce plastu nad tlumičem, aby se tu podběh přitisknul k plechu. Nakonec jsem šroubky i nýty nabarvil černou barvou, aby to nebylo jako pěst na oko. Naštěstí mám tmavě šedou barvu auta, takže to všechno není tolik vidět. A ze strany, kde jsou závity šroubků a matky, jsem je opět ošetřil vazelínou, aby nerezivěly.

A to by snad mělo být všechno, postup je patrný z fotek (kompletní fotky lze stáhnout zde).

Po vyčištění:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Po ošetření nadkolí:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Po montáži plastů:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Zástěrky:
Obrázek
Fiat Punto II, 1.2 8V, 44kW, r.v. 11/2001
Reklama
 

Odpovědět

Zpět na „Punto - exteriér“