Cukání, škubání, dušení.. mk1

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
Final Destination
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2012, 23:04
Bydliště: Brno

Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od Final Destination »

Zdravím vás,
před nějákým časem mi auto začalo škubat a jako by se přehlcovalo, nebo co. Občas to dělá při zařazení vyšší rychlosti, jindy zase jen když víc sešlápnu plyn. Jako by zakucká, pak zabere a vystřelí.. Nezáleží zda je studený, nebo ne.. Dělá to v obou případech..
Svíčky, olej a filtr jsem měnil o prázdninách. Za poslední 2 týdny novej palivovej filtr, zapalovací kabely a vyčistil jsem škrtící klapku.. dál opravdu nevím. A radikálně se zvedla spotřeba. Poraďte prosím. :)
Punto 1.2 (1994) :)
Reklama
 

hanzs
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 27 kvě 2009, 00:34

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od hanzs »

Jako jestli se radikalne zvedla spotreba, tak si to nejspis prisava do sani nebo lambda.
Fiat Stilo 1.6 16V
ex Fiat Tipo 1.4 i.e.
Uživatelský avatar
Final Destination
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2012, 23:04
Bydliště: Brno

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od Final Destination »

..zapomněl jsem dodat, že spotřeba se zvedla až po vyčištění klapky a výměně káblů..
Punto 1.2 (1994) :)
paso12
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 19 říj 2012, 18:25
Bydliště: Karviná

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od paso12 »

Kdysy u Typa jsem měl stejný problém a nakonec než se nechtěl rozjet vůbec a zadusil se,jsem se dostal s 1.6-kou na spotřebu 20 l.Závada byla "váha vzduchu".
Tipo 1.6ie,Uno 1.0,nyní Punto 1.1 55s mk1
Uživatelský avatar
Final Destination
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2012, 23:04
Bydliště: Brno

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od Final Destination »

paso12 píše:Kdysy u Typa jsem měl stejný problém a nakonec než se nechtěl rozjet vůbec a zadusil se,jsem se dostal s 1.6-kou na spotřebu 20 l.Závada byla "váha vzduchu".
Jelikož jsou moje znalosti úrovně začátečník, tak jsem pohledal a dospěl jsem k závěru, že ,,váhy vzduchu'' jsou jen u Punta 1.4 GT a Punta 1.7 TD... U mý 1.2 to asi není, nebo se tomu říká jinak.. :shock:
Punto 1.2 (1994) :)
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od cinzano »

Was ist das, 1,2? 1108 ccm nebo 1242 ccm? Jestli 1242, nemůžu sloužit, jestli 1108, zpuchřelá hadička od sacího potrubí k snímači podtlaku.
Uživatelský avatar
Final Destination
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2012, 23:04
Bydliště: Brno

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od Final Destination »

cinzano píše:Was ist das, 1,2? 1108 ccm nebo 1242 ccm? Jestli 1242, nemůžu sloužit, jestli 1108, zpuchřelá hadička od sacího potrubí k snímači podtlaku.
Bohužel 1242... ) :roll: ..a nebude to to samý? Či je to teda řešený jináč..?
Punto 1.2 (1994) :)
5_ulko
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 03 pro 2012, 17:23

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od 5_ulko »

To Final destination: Tak ako?vyriešil si to?lebo mne to robí to isté, hlavne ked motor ide do akcelerácie a na dialnici je to dosť nepríjemné...No zaujímavé je že otáčky sa nemenia...
Uživatelský avatar
Final Destination
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2012, 23:04
Bydliště: Brno

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od Final Destination »

Již jsem to neřešil, až na to zas bude nálada a love spíš.. :) ..možná to dokonce už přestalo.
...a teď spíš očekávám to, co bylo minulou zimu.. při jízdě nad 70 blikaly komplet kontrolky a nevím od kud vycházel ohlušující zvuk.. něco mezi pískáním a skřípotem, přestal až při úplným zastavení.. :-/
Punto 1.2 (1994) :)
cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od cinzano »

5_ulko píše:hlavne ked motor ide do akcelerácie a na dialnici je to dosť nepríjemné...No zaujímavé je že otáčky sa nemenia...
No, podíval jsem se kvůli vám do moudré knihy a vypadá to, že je to na 1242 s jednobodovým vstřikováním stejné jako u 1108. Takže to bude ta hadička. To skřípání a pištění za vlhka bude řemen pohonu alternátoru (opotřebovaný/blbě napnutý) ev. rozvodový řemen (ložisko).
5_ulko
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 03 pro 2012, 17:23

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od 5_ulko »

Cinzano: neviem ako u kolegu ale mne to robí doslova tak že ked motor akceleruje tak ako keby ti niečo zablokovalo kolesa na chvilinku a trhá s celým autom,raz viac inokedy zas menej ale uz to pozorujem pri každej jazde...prirovnal by som to k vadnému ložisku, že ide ide a občas ti ho uplne zasekne a v zápatí zas ide...ako náhle ustálim otáčky(rýchlosť) tak to prestane...iba tak jemne cuká ako ked ideš po kočičích hlavách....hadičku som pozeral tá je ok aj všetky ostatné okolo, akurát zapalovacie káble hodne prerážajú a jeden doslova svieti po celej dlzke na modro :-) moze to byt tým?
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od rossi »

pokud probíjí zap. kabely tak nedojde k dokonalému zapálení směsi a může to dělat popisované jevy.občas prostě jeden válec vynechá.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
Final Destination
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 13 zář 2012, 23:04
Bydliště: Brno

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od Final Destination »

Já zas nevím která hadička... mohla by to, prosím, některá dobrá duše vyfotit..? :shock: :wink:
Punto 1.2 (1994) :)
5_ulko
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 03 pro 2012, 17:23

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od 5_ulko »

A este som zabudol taku dost podstatnu vec napisat...na volnobeh,ked auto stoji tak to nerobi a motor bezi hladko...
5_ulko
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 03 pro 2012, 17:23

Re: Cukání, škubání, dušení.. mk1

Příspěvek od 5_ulko »

Taaakže vymenené káble aj sviečky...káble som kúpil klasické medené nie odporové...a problém je vyriešený.
Takže po zotmení auto do garáže,odmontovať celý ten plastový sací bazmek a sledovať káble a oblasť okolo sviečok...a keď to bude iskryť a svietiť na modro tak máš vystaráno...Vela zdaru
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“