JTD nouzový režim - EGR ventil?

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

drpepa
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 245
Registrován: 16 lis 2010, 14:58

JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od drpepa »

Dobrý den, vlastním Fiat punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99, najeto 174000km. Poslední dobou se čím dál častěji stává po vytočení motoru nad 3200ot že motor spadne do nouzového režimu. Podle rady jsem po opětovném nastartování prošlápl plyn a kontrolka zhasla. Ano to taky udělalo. Dalši den jsem jel na diagnostiku a tam mi zjistili 4 chyby na motoru včetně EGR ventilu. Projeli jsme teda auto s diagnostikou a čekali že opět auto spadne do nouzáku, ale bohužel. Poprvé co jsem jel s autem 170km/h na 4. stupeň (4 tis ot.) a do nouzáku nespadlo. Na doporučení jsem tedy rozebral EGR ventil a povedlo se ho vyčistit. Bohužel po složení opět kontrolka svítí a po prošlápnutí plynu nezhasne. Nevím kde teda může být závada. Poradíte mi někdo? Díky
Fiat Punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99
Reklama
 

Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od PotkanGT »

Pokial ti to napichol aj po tej skusobnej jazde a nebola tam ziadna chyba,treba jazdit kym sa objavy a auto napichnut znovu. mala by tam byt len ta jedna. pokial ti svieti ta kontrolka napichni to. ked to znovu ukaze EGR, treba ho vymenit za druhy. Niekedy pomoze EGR vycistit a auto jazdi dalej, ale ked sa posere nieco okolo cievky tak s tym nic nespravis.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
drpepa
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 245
Registrován: 16 lis 2010, 14:58

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od drpepa »

ta cívka chodí podle mě normálně, je volná a po přidání plynu vyjede ven a zatlačí ventil. Cívka s ventilem jsou v pohybu. Při čištění cívky jsem ofukoval kompresorem ventil na motoře (hadice odpojeny), protože byl hodně zasviněný. Bohužel připadá mi že je to někde přicpané. Kontrolka svítí a auto nechce jet.
Fiat Punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od Toti »

To by bolo najlepšie zase na diagnostike pozrieť, čo tam je za chybu, ale skusil by som radšej zaslepiť to EGRko nech to vôbec nejde do sania. Myslím že na tomto motore by zaslepenie nemalo robiť problémy ako na novších. A ked to aj po zaslepení pôjde zle, tak by som chybu hladal niekde inde. Poprípade skús potom odpojiť váhu vzduchu čím sa vylúči jej porucha alebo netesnosť medzi váhou a turbom.
A ked si bol vtedy na diagnostike a boli ste to prebehnuť, tak sa mechanik aj sledoval aktuálne hodnoty ? či dáva váha dobré hodnoty, turbo tlačí tak ako má a či ho aj reguluje, poprípade tlak v raily či neskáče niekedy mimo hodnotu.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
drpepa
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 245
Registrován: 16 lis 2010, 14:58

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od drpepa »

a když se teda zaslepí EGR ventil, přestane mi svítit kontrolka poruchy motoru a auto pojede normálně?
Fiat Punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od Toti »

Či ti prestane svietiť kontrolka to neviem, pravdepodobne nie ked tam bola zase nejaká chyba, ale ked ti robil stále problémi egr ventil tak po zaslepení je jedno či bude pootvorený zaseknutý alebo zatvorený, ale vieš že ti nemôže ovlpyvnovať chod motora ak by nepracoval správne. Ja mam na mojej 2,4 jtd tiež zaslepené egr, kontolka mi z toho nesvieti, ale ked to napichnem s diagnostikou tak chybu egr mi nájde, ale nemá to žiadny vplyv na chod motora či tam tá chyba je alebo nie. Ked ju vymažem tak aj tak sa tam objaví potom.
Zato by bolo najlepšie napichnuť to zase na diagnostiku, vymazať chyby a prebehnuť to aj s diagnostikou. Ked to stále pôjde zle aj so zaslepeným ventilom tak tam bude asi ešte iný zádrhel.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
drpepa
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 245
Registrován: 16 lis 2010, 14:58

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od drpepa »

tak mě by teda zajímalo, proč to píše chyba EGR ventilu, když po demontáže a vyzkoušení cívka chodí normálně. Co to vyhodnocuje? k Cívce vedou jen napájecí dráty.
Fiat Punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od Toti »

Tak to ti neviem povedať takto od pc. Možno keby máš možnosť prehodiť EGRko z druhého auta kde funguje normálne a vyskúšať či u teba ide dobre alebo nie, či je to ozaj tým ventilom alebo nie. Lebo takto budeme len hádať a bez diagnostiky sa tiež nepohneme dalej, ked tam máš zase nejaké chyby.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Uživatelský avatar
proch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 390
Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Brandys n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od proch »

Mě se na Stilu JTD (mám Euro3, tedy stejné jako Punto) rozsvěcovala chyba EGR a nakonec jsem zjistil chybu v konektoru. Špatný kontakt občas, konektor se nepatrně vždycky povysunul. Opravil jsem konektor a od té doby v pořádku. To je myslím jediná závada, kdy může diagnostika vyhlásit chybu EGR, když není spojený okruh, tedy vadná cívka, vadný konektor. EDC 15 nemá žádné diferenční snímače tlaku, nebo jiné snímače kontrolující chod EGR. Jinak ECU je jedno, jestli je EGR zaslepený nebo ne (u Euro3- EDC 15C7) ale jak píše kolega, radím taky zaslepit. Tedy bych šel po tom konektoru a po kabelech když cívka je v pořádku. Za jízdy se to může klepat a ECU dostává občas špatný signál a kontrolka se rozsvítí.
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...

_______________________________
drpepa
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 245
Registrován: 16 lis 2010, 14:58

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od drpepa »

takže cívka rozhoduje o chybě EGR? měřil jsem pro jistotu napětí z konektoru a to bylo 9,6V . Nevíte jakou hodnotu odporu má cívka mít? Abych pro jistotu proměřil.
Fiat Punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od PotkanGT »

preco racej nevyskusas fuknkcny EGR z ineho auta? darcov je na mraky vela. usetris si tym vela casu aj nervov.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
proch
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 390
Registrován: 06 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Brandys n/L
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od proch »

No podle mých zkušeností bych řekl, že to tak je, do EGR vedou jenom dva dráty, napájení, tedy ECU může hlídat jen odběr (uzavřený okruh) na těch drátech. Když se konektor vysunul, kontrolka se rozsvítila a už nezhasla, musel jsem vymazat chybu ve FES. Jaká tam má být hodnota to bohužel nevím, já měl jen špatný kontakt na konektoru EGR.
Stilo JTD 85kW, 2005,115@?, Cruise control, XcarLink mp3, dual clima, LLumar black, parking assist, EGR off, cat off...

_______________________________
drpepa
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 245
Registrován: 16 lis 2010, 14:58

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od drpepa »

Tak jestli to tak je, tak teoreticky pokud se tak stane a rosvítí se porucha motoru - EGR, tak by to na funkci nemělo mít vliv? Mě to příjde že momentálně s touto závadou nefunguje turbo, auto nechce pořádně jet. Spotřeba se zvýšila cca o litr.
Fiat Punto 1,9jtd, 59kw, r.v.99
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od Toti »

Turbo ti ide stále, len to čo píšeš mi pripadá ako by ostával stále otvorený egr ventil alebo keby váha vzduchu dávala debilné hodnoty, prípadne ešte netesnosť v sacom potrubí niekde za váhou, vtedy ide auto ako hladká 1,9, niekedy aj horšie, proste bez ťahu aký by mal byť na jtd.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: JTD nouzový režim - EGR ventil?

Příspěvek od PotkanGT »

auto ti netaha pretoze EGR je otvoreny aj pocas akceleracie a tlak ktory ti vyroby turbo ti cez EGR unika do vyfuku. doma mame jedene EGR z cromy ktoremu vobec nic neni az na to ze nefunguje.proste ked sa nieco posere na tej cievke nic s tym nestpravis. ine by to bolo keby to iste robi aj druhy EGR vtedy bude chyba inde.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“