Rozvodové kolečko na klice

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
špunto
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 05 úno 2013, 19:13
Bydliště: Ostrava

Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od špunto »

Zdravím místní Fiatáře,já osobně nejsem majitelem Fiatu ale přítelkyně si zakoupila Punto 1,2 16V 85ps měnil jsem na tom silentbloky zadní nápravy brzdy a já nevím co ještě.Problém je v tom že z motoru tekl olej vypadalo to že je to spod ventil deklu ale bylo to nakonec z gufera vačky pod horním rozvodovým kolem byly od oleje celé rozvody.Gufero jsem vyměnil vše poskládal a hle po nastartování a lehkém zahřátí motoru tekl olej zase docela dost konkrétně z míst řemenice na klice usoudil jsem že bude tentokrát špatné gufero na klice.Takže jsem znova rozebral rozvody atd.....Hlavní problém je v tom že nemůžu ani zaboha povolit šroub malého rozvodového kolečka na klice,trhák trubka a nic ani tuk.Poradte jak to mám povolit mě už snad napadá jen nahřátí plamenem.Jinak motor má najeto 182000km.
Reklama
 

6speed
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 15 čer 2010, 16:57
Bydliště: Vysočina

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od 6speed »

Pneumatický nebo elektrický utahovák-povolovák.Vrk,vrk a je to :wink:
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Uživatelský avatar
špunto
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 05 úno 2013, 19:13
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od špunto »

Tak ten bohužel nemám až tak vybavenou garáž taky nee :?
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od liborko »

já to vždy zapřu trubkou mezi zem a zuby řemenice,sice je to dost prasácké řešení :D ale vždy jsem šroub povolil
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od kubito »

od nekoho si pujc pneumaticky utahovak ale velky ne maly na kola tim to nepovolis.
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
špunto
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 05 úno 2013, 19:13
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od špunto »

Předpokládám že tam je normální závit není tam opačný že ne?Ještě se zeptám odkud by to jinak mohlo téct když ne z gufera,olejový filtr vylučuju ten jsem komplet zrevidoval.Teklo to po vaně konkrétně na boku jak je řemenice mohlo by to být i z toho že by nějak zle těsnila vana?
Uživatelský avatar
karelsoucek
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 úno 2009, 22:52
Bydliště: Jihlava

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od karelsoucek »

ano, může to být i kolem vany
Karel Jihlava
Fiat Punto Cabriolet 1,2 16V 85
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od kubito »

no vetsinou to tece na vane. prodava se tam korkove tesneni nebo aspon na GT to bylo a to byla hruza stejne tak pod ventil dekl :roll:
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
špunto
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 05 úno 2013, 19:13
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od špunto »

Díval jsem se po novém těsnění na Autokelly a tam není nic takže uvažuju že to ůkladně očistím a vanu hodím jen na tmel dám ho tam trochu víc a snad to bude ok.....
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od kubito »

na tmelu ti to jenom neudrzi... dival sem se ze na Kelly to nemaji ale zkus jakykoliv jine autodily a sezenes to bez problemu
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
Uživatelský avatar
karelsoucek
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 úno 2009, 22:52
Bydliště: Jihlava

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od karelsoucek »

u MK1 1,2 16V 85 ps žádné těsnění není, je tam jen tmel.
Karel Jihlava
Fiat Punto Cabriolet 1,2 16V 85
Uživatelský avatar
špunto
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 05 úno 2013, 19:13
Bydliště: Ostrava

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od špunto »

Já zase nevím co to znamená MK1 je to rok 98.
Uživatelský avatar
kubito
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 263
Registrován: 16 lis 2010, 18:12
Bydliště: Vísky

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od kubito »

Mk1 je oznaceni prvni serie punta
Mk1-1993-1999 oznaceni 176
Mk2-1999 oznaceni 188
Mk3-2005 oznaceni 199
potom grande punto a bla bla bla...

Proste Mk1 je to tvoje. Na GT mk1 se prodavalo tesneni korkove a jelikoz to ma stejnou vanu tusim tak to musi byt i na slabsi verze
/F/I/A/T/ Punto GT run on MegaSquirt 2 Extra, Innovate LC-1 wideband, Garrett TB2810, vstřiky Delphi 440ccm, sani Simota, spojka HDS 57, vyfuk 60mm, HKS blow off valve, Walbro 255l/h, EBC, FMIC, 2XXHP

1/4 mile= 14.1s @ 160km/h
6speed
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 15 čer 2010, 16:57
Bydliště: Vysočina

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od 6speed »

Ta vana je jenom na tmelu.Na ty kraje se toho musí naflákat třikrát tolik než jinam.Potom nechat zaschnout téměř do tuha,teprve potom přiložit na blok,šrouby dotáhnout jenom napůl a nechat doschnout do druhýho dne.Teprve potom dotáhnout na tvrdo a když to de tak olej nalít až za další den.Je to procedůra,ale pak to ani nekápne.Nevýhoda je,že za čas začne roznout vana :D
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Rozvodové kolečko na klice

Příspěvek od liborko »

Pokud se nepletu tak ty starší motory 1.2 16V např.právě v puntech MKI,nebo bravo-brava apod. mají podobné,ne-li stejné vany jako mají 1.2 8V.Tudiž po celé ploše nemají rovnou dosedací plochu a jako těsnění se používá právě tmel,a až ty novější 16V mají tušim hliníkové vany s rovnou dosedací plochou po celém obvodu jako GT co psal Kubito,tzn.na korkové těsnění
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“