Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Uživatelský avatar
cuki
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 03 kvě 2009, 19:37

Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od cuki »

zdarec vsichni,

Mam problemy s tim mym kouskem.
Na studeno spatne chyta.vetsinou na 2 az 3 pokus.Kdyz pak chytne tak bud jede na 3 valce a nebo je chod dost nepravidelny.Na klepnuti nebo na kratke seslapnuti plynoveho pedalu za studena reaguje nejdriv jako kdyby dusenim(otacky jdou dolu) a po pulvterine jdou nahoru kde se vterinu nebo dve drzi samovolne zvysene otacky a pak se to opet dusi. Kdyz uz se motor zahreje tak vse bezi jak ma.Mozna ze je i nizsi vykon.nejde podle me tak rychle do otacek(ale to muze byt taky tim ze jsem si na ten vykon uz zvyknul).

Kazdopadne svicky a kabelaz je v poradku.Podtlaky taky.Vacka taky v poradku.

Dal jsem to na diagnostiku.Panove v servise mi rekli ze je spatna vaha vzduchu ale je to pry tak na 80-85%.Trochu me zarazili cenou 10-13tis.Diagnostika napsala chybu v cidle teploty vody ale to je prej dle mechaniku blbost.

Co vy na to?Muze to byt tou vahou?Ja mam jeste podezreni na vstrikovace.Navic se mi nezda jak funguje Blow-off(ale ten pujde nasledne urcite vymenit-ten byl v planu)

Kdo uz kupoval vahu vzduchu? a za kolik? kdyztak beru i odkazy nebo jestli nekdo ma kousek na prodej v dobrym stavu :D

Za rady a nazory budu vdecny. jestli to nekoho bude zajimat a bude mi chtit poradit tak mu poslu naskenovany hodnoty z diagnostiky.

Jsem z Olomouce(ČR) :D

Vsem diky
Reklama
 

Uživatelský avatar
peter963
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
Bydliště: KOSICE STARE MESTO

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od peter963 »

Ak som to dobre cital tak podla vsetkeho ti to bude robit sarapatu poskodeny alebo vadny snimac teploty chladiacej kapaliny.Skus prv vymenit ten snimac je to urcite mensia investycia ako kupit vahu vzduchu a bude to robyt stale to iste.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
CrazyApe
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 365
Registrován: 09 čer 2011, 19:50

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od CrazyApe »

Pokud je vadny snimac teploty myslim ze na 85% to bude spise snimacem nez vahou vzduchu, to ze to dela jen za studena me v tom jeste utvrzuje. Nedavno se tu dokonce temer stejny problem resil zkus hledat.
šPunto mk2a 3dv 1,2 8V - eX
Audi A3 8p 3dv 1.6 16V
Uživatelský avatar
cuki
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 03 kvě 2009, 19:37

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od cuki »

ja jsem to dneska probiral se znamym a on to taky spis vidi na ten snimac.zkusim
Uživatelský avatar
cuki
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 03 kvě 2009, 19:37

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od cuki »

tak snimacem to neni.snimace jsem vymenil a porad to same.Startuje na 2 pokus a motor se jakoby dusi. po zahrati vse v pohode jen za studena je to des :cry:

vypada to ze nakonec budu muset vyzkouset tu vahu vzduchu.pokusim se ji objednat prez net a vyzkousim jestli to k necemu bude nebo jestli jen vyhodim prachy bez vysledku
Uživatelský avatar
Babis
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 319
Registrován: 04 říj 2012, 18:03
Bydliště: Sever

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od Babis »

seslapnuti plynoveho pedalu za studena reaguje nejdriv jako kdyby dusenim
asi to nemá nic společnýho s těma startama a asi to je i blbost.. ale čistil jsi škrtící klapku?
Fiat Punto 60sx '96
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od J_K »

Dřív než bych začal něco měnit metodou pokus-omyl, což bývá i docela drahá sranda, udělal bych to co nic nestojí, nebo stojí jen pár korun. Zkontrolovat všechny spoje hadiček napojených na sání a přeměřit tlak paliva a kompresi válců.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
Uživatelský avatar
cuki
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 03 kvě 2009, 19:37

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od cuki »

vsechny spoje zkontrolovany.vsechno tesni jak ma(to jsem uz psal na zacatku). komprese valcu nic nevyresi.Pokud vim tak rozdily v kompresi na valcich byvaji vzdy takze mi tyto data nic nepovi.navic kontrola komprese taky neni levna zalezitost.Jinak opet opakuji ze problem je pouze se studenym motorem a ne porad.
Ale i tak dik za snahu
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od J_K »

Komprese válců má setsakramentský vliv na výkon motoru a celkovou kultivovanost chodu. Může být jeden z válců připečený, ale po zahřátí se vůle zmenší a jakž takž to funguje. Určité rozdíly v kompresi jsou samozřejmě vždy, ale rozhodně nesmí být v řádu jednotek barů. Takový rozdíl toho řekne víc než dost. Kontrola komprese je otázka 20 minut hodně vlažné práce mechanika, což určitě rozpočet nezruinuje, nebo si jde také velice snadno zbastlit svůj měřák.
Stejně tak se nechá snadno změřit tlak palivové soustavy, který má rovněž podstatný vliv na chod.
Ale jak myslíš, pokud jsi odhodlán jít cestou přeskočení diagnostiky závady rovnou k postupné výměně jednotlivých komponentů, je to tvá volba a můžu ti popřát jen hodně štěstí.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
Uživatelský avatar
cuki
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 03 kvě 2009, 19:37

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od cuki »

pokud vim tak rozdil mezi kompresemi valcu muze byt v rozsahu az 3 bary. Coz uz je poradny rozdil vzhledem k tomu ze normalni tlak motoru je cca 9-11 bar.To uz je lepsi rozdelat motor a podivat se v jakym stavu jsou tesneni,ventily,pistni krouzky a jestli to nekde neni opotrebeny. Dale pokud vim tak se kontrola komprese provadi se zahratym motorem(nebo spis s castecne zahratym motorem-provozni teplota) a to je mi celkem na ........ kdyz to dela problemy zastudena.Se zahratym motorem je vse v pohode.

ale stejne dik za nazor. Kontrolu komprese nakonec stejne udelam ale asi zaroven s rozmontovanim motoru.Sice se zasekam na 2 dny ale alespon budu mit klid a nebudu auto(motor) trapit.
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od J_K »

Jo, rozdíl může být třeba 3 bary, což ale značí že motor rozhodně není v dobrém stavu, i když to pořád ještě jede. Netěsní ventily, nebo je válec opotřebovaný/přidřený. A ten rozdíl může být i podstatně větší, přímo úměrně poškození. Každopádně ať je zahřátý nebo studený, případný nadlimitní rozdíl tam bude znatelný vždy. Žádný poškozený díl to ohřátím nedorovná na hodnoty nominálu. Jde přitom právě o ty rozdíly v rámci jednoho motoru. Není normální, když shodné konstrukční prvky vykazují výrazně odlišné hodnoty. Něco jiného je odchylka od předepsaných hodnot u všech válců. To je normální proces opotřebení a motor může kromě nižšího výkonu fungovat dobře.
Ale proč to celé. Prostě proto, že je to velice jednoduchá a přitom významná diagnostická metoda, která pokud vyjde dobře, tak je zbytečné rozebírat motor a zjišťovat zjištěné.
A nezapomeň změřit i ten tlak paliva, co do významu na chod motoru nijak nezaostává za kompresí.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
Uživatelský avatar
peter963
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
Bydliště: KOSICE STARE MESTO

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od peter963 »

Kebi bol pridrety tak bi papalo aj olej.Da sa aj niejako inac zistit ci dobre tesnia piest kruzky.Je nato jedna finta. :mrgreen:
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Uživatelský avatar
cuki
Fiaťák
Příspěvky: 58
Registrován: 03 kvě 2009, 19:37

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od cuki »

jestli je to finta co zabira tak se rozepis :) vcera jsem se uz predbezne domlouval se znamym kdy mi uvolni garaz tak at to treba nedelam zbytecne
Uživatelský avatar
peter963
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
Bydliště: KOSICE STARE MESTO

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od peter963 »

Je to stari trik s petrolejom.Ak mas uz olej v motori stary tak vymontu sviecky z motora a do valcou nalej az po zavity cisty petrolej a nechaj tak,aspon jeden den.Mozes kontrolovat ci neubuda, ked ubudne tak zase dolej.Ak mas pridrete kruzka tak ti to povoli.Ked neubudne tak to mas potom dobre.Potom povytahuj striekackou a parkrat pretoc s motorom naprazdno bez sviecok.Ak namontujes naspet sviecky tak sa nezlakni jak ho natocis zadymi.Ja to mam vyskusane.Este za komusou ked sme robili auta na kseft a nechceli davat investycie do vylagrovanych motorou ta sa to robilo a pomohlo.Nalager motor to vydrzalo vise pol roka.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Uživatelský avatar
peter963
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 419
Registrován: 09 kvě 2013, 15:24
Bydliště: KOSICE STARE MESTO

Re: Motor Punto MK1 1,4 gt(96kw-176)-spatne starty,vykon

Příspěvek od peter963 »

cuki,ak nahodou to budes robit tak potom nezabudni vymenit motorovi olej.
PETER Sn.-FIAT PUNTO-1.7 TD SX 5dvr.Ex
PETER Jun.-FIAT PUNTO-1.2 60 SX 3dvr.Ex
Prirastok FIAT FREEMONT 2l JTD
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“