Výmena oleja - Punto Mk1 55s

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
WOoFeR
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 06 pro 2013, 14:49
Bydliště: Ružomberok

Výmena oleja - Punto Mk1 55s

Příspěvek od WOoFeR »

Zdravím, neviete mi prosím vás niekto poradiť aký by som mal dať do punta olej ?? Viem je to dosť blbá otázka ale nemám ani servisnú knižku a niesu ani polepené nálepky na motore proste ten od koho som kúpil auto lial len do nádrže a ked som sa ho spýtal aký tam ide olej povedal že on nevie.. tak neviete mi niekto poradiť ?? prípadne ak by som tam dal plnú syntetiku napr. 5W 30 či by sa mi nestalo niečo vážne... máte s tým niekto skúsenosť ?? dakujem za rady ;)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Výmena oleja - Punto Mk1 55s

Příspěvek od Karol »

Ja davam dlhe roky plne synteticky Agip Proffesional 5W-40. Mam ho priamo zo suda. Som s nim spokojny. V zasade ide o to v akom stave je motor. Oficialne su myslim predpisane viskozitne triedy 5W-40, 10W-40. Je jasne, ze pre chladnejsie pocasie ako aj pre spotrebu paliva je lepsi 5W-40, resp. aj 5W-30 (ak si zo severu). To ci plna syntetika moze alebo nemusi vadit zalezi na tom, co tam bolo predtym. Ak to nabehalo povedzme stvrt miliona km na mineralnom oleji a nalejes do toho plnu syntetiku, skor mu ublizis a budes prekvapeny zvukmi ktore zacne motor vydavat ked sa motor vycisti. Naproti tomu motoru ktory bol krmeny syntetikou vzdy to samozrejme nevadi, kedze je cistejsi a aj menej opotrebovany. Je to vzdy loteria, ked nevies co tam bolo predtym.

V kazdom pripade musim povedat jednu moju nedavnu skusenost. Pozor na olejove filtre UFI !!! Mozno aj na ine typu Filtron a pod. Vzdy davam original MANN, Muller, Champion, ale v septembri som menil olej a nemali na sklade ziaden z nich a dal som sa prehovorit predavacom na UFI, ze s nim niesu ziadne problemy. Po mesiaci som ho dal prec, lebo pri kazdom starte po dlhsom stati (radovo hodiny), svietila kontrolka tlaku mazania (olejnicka) 3-5 s. Vygooglil som, ze filtre UFI su tym povestne, ze im castokrat nefunguje spatny ventil a tym v motoroch kde sa filter montuje ulozeny nabok a nie zospodu, olej vytecie netesnym ventilom do vane a po starte sa musi filter pracne plnit. Nevydrzal som to a kupil som MANN. Pri vymontovani filtra z neho vytieklo len male zbytkove mnozstvo oleja. Po namontovani noveho filtra problem okamzite zmizol a maze to uz pocas startovania, pripadne kratko po nabehnuti. Takze pozor na filtre - nieje tam skoro ziadny cenovy rozdiel ale kvalitativny je obrovsky. Ono by to nevadilo, keby auto nepretrzite jazdilo, pripadne keby na jedno nastartovanie preslo aspon 1000 km v kuse. Cize na 15 jazd by sa menila nova olejova napln. Ale pri beznej prevadzke osobaku je to velmi nebezpecne mat filter s netesnym spatnym ventilom.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Uživatelský avatar
WOoFeR
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 06 pro 2013, 14:49
Bydliště: Ružomberok

Re: Výmena oleja - Punto Mk1 55s

Příspěvek od WOoFeR »

Ďakujem :) zas som sa dozvedel niečo nové :) no dnes som sa bavil s mechanikom, ktorý to robí už 40 rokov a pozerali sme aj na internete predpísané mazivá priamo na tento motor a odporúčajú 10W 40 (zajtra ho idem aj meniť) tak dúfam že bude všetko v najväčšom poriadku :)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“