Pomoc spotřeba

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
tomasj17
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 25 kvě 2013, 19:50

Pomoc spotřeba

Příspěvek od tomasj17 »

Ahoj mám takovej problém poslední dobou mám hrozně velkou spotřebu u svýho punta 1,1 r.v. 1999.
Po natankování 10l ujeto 75km a stejný stav ukazatele, problémy nastali poté co jsem opravoval palivové čerpadlo při výměně palivového filtru mi praskla ta trubička na čerpadle tak jsem lí lepil zpět kolem ní to neteče to jsem ověřoval. Poznám např. na svíčkách že mám bohatou směs nebo nějak jinak. Děkuji za každou radu.
Reklama
 

cinzano
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 261
Registrován: 19 dub 2011, 08:05

Re: Pomoc spotřeba

Příspěvek od cinzano »

Na svíčkách bohatou směs poznáš, budou černé.
Hlavně si ale zkontroluj termostat, za zvýšenou spotřebu může velice často.
tomasj17
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 25 kvě 2013, 19:50

Re: Pomoc spotřeba

Příspěvek od tomasj17 »

Na termostat to nevypadá auto normálně topí.Spíš mě napadá lambda sonda či teplotní čidlo.
Uživatelský avatar
Karol
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 01 úno 2011, 22:56

Re: Pomoc spotřeba

Příspěvek od Karol »

Napichni to na diagnostiku ci teplotne cidlo hlasi rozumne hodnoty. Pripadne ked poznas zavislost odporu cidla teploty na teplote, nic ti nebrani cidlo vymontovat a urobit meranie v kybli vody pri roznych teplotach.

Lambda sondu zmerias velmi jednoducho osciloskopom. Ovela zlozitejsie je interpretacia vysledkov, kedze vyrobci aut nedodavaju vzorky priebehov. Hodnotene parametre su minimalne napatie, maximalne napatie, pocet prechodov za cas (zavisi od otacok) a rychlost prechodu (ak je pomala, je zle). Vacsinou to osciluje medzi 0.1 - 0.9 V, pripadne menej (udaj by mal poskytnut jej vyrobca) a uvadza sa, ze prechod by mal trvat max. 120 ms. Ale verim, ze doba prechodu nezavisi len od samotnej lambdy ako aj od casovej konstanty celeho regulacneho obvodu, takze tato hodnota je viac nez orientacna. Ono porovnavat by sa dala na tom istom aute nova lambda a opotrebovana. Ked ukazuje stale tu istu hodnotu, je zle. Este aj vyhrievanie lambda sondy (biele vodice) moze byt zle. Malo by mat odpor max. 30 kOHM.
Punto Mk1 1.1 r.v. 1997 cca 140000 km
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“