Fiat punto 1.8 16V kolik oleje?

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Bulit.Sven
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 17 pro 2012, 17:29

Fiat punto 1.8 16V kolik oleje?

Příspěvek od Bulit.Sven »

ahoj

zajímalo by mě, kolik lijete oleje do HGT ( množství ) ???

chytré knihy říkají 4,1 litru, já mám nalito skoro 4,7litru, měrka je na max.
a musim potvrdit, že tolik jsem tam lil i 2 motory dozadu. ale pokaždé jsem měl stejnou měrku.
tak se chci zeptat, jestli měrku nemám špatnou, mám takovou na pružině jako by ( stočenej drát a dole je jazýček )

off topic:
řešili jsme problém, že mi přibýval olej, měl jsem zhruba 2cm nad max hranicí rysky. motor má skoro 200tis km najeto,ale je v parádní kondici.
auto jezdilo na 10W-40, ale já udělal jen výplach a nalil jsem Valvoline 10W-60, páč tento olej mi byl strašně doporučován. po pár zkoušek dolití oleje jsme odvodili to, že olej co jsme upustili jsme i napustili. Dnes kontrolováno a ryska na krásné maximální hranici. mysleli jsme, že to rozpustilo nečistoty v motoru a že se usadili na dně, ale olej byl krásně čistý, ano, pravda, v oleji bylo pár černých teček. a když jsme koukli na vačku, tak byla krásně čistá ( lesklá ) ne jako předtim za černěná

kamarád se dočetl ale neviděl jsem to, že se dělali 2 druhy van ( jedna menší druhá větší ) tak by mě zajímalo kolik se vám tam vejde
díky
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Fiat punto 1.8 16V kolik oleje?

Příspěvek od mad mike »

kolik je psané tolik nalít! něco po vypuštění zůstává v motoru a na měrce má být olej mezi min a max. Já liju 4 litry a v průběhu roku dolívám, když je potřeba. Nejsem si jistý, ale u tak starého motoru dělat výplach je pěkná pi....., právě kvůli uvolnění nečistot, které můžou zasrat olejové cesty a sací koš. Motor HGT je náchylný na olej a experimenty typu "kámoši řikali, nalej tam toto, tak jsem to tam nalil" bych nedoporučoval. Já leju olej SELENIA K20, jelikož je daný výrobcem a spokojenost
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
novda
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 29 bře 2012, 20:25

Re: Fiat punto 1.8 16V kolik oleje?

Příspěvek od novda »

Ja som tam dostal maximalne cca 3,8 litra, podľa mierky na nabode s olejom. Viem si predstavit ze pouzitim vacsieho mensieho filtra sa moze trochu objem zmenit, ale 4,7 je dost... Tiez davam len Seleniu 10w-40...
Bulit.Sven
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 17 pro 2012, 17:29

Re: Fiat punto 1.8 16V kolik oleje?

Příspěvek od Bulit.Sven »

tak když tam naliji 4 litry tak mám pod minimem, a to asi dobré nebude. tak buďte tak hodní, a změřte mi délku měrky :D

třeba ta měrka je opravdu blbá
co se týče oleje, výplach jsem dělal jen mogul 10W-40 nájezd zhruba 200 km, potom Valvoline 10W-60 a filter MANN
o oleji je hodně debat. a ne ze známejch, ale od kluků z fora, kteří s mi doporučovali selenii 10W-60 a nebo valvoline 10W-60
šel jsem do valvoline

pár podobných odpovědí znělo takto:

Máš HGT tak mu dopřej kvalitnější olej ideálně samozřejmě selenii. Pokud se ti nechce dávat pálka za seleniu tak kup Valvoline 10W60 kterej je parametricky hodně podobnej selenii a pro celoroční ježdění je podle mě vhodnější. Případně pokud to máš jako hračku na letní období tak Liqui Moly 10w60 Má lepší provozní parametry jak selenia - má nastavenej pracovní bod ve vyšší teplotě takže snese vyšší zátěžl, ale jak říkám do auta na celoroční ježdění ho nedávej. On má totiž bod tuhnutí už někde okolo -10°C (viz můj příspěvek v tématu ohledně valvolinu 10w60) zatímco valv má -30°C a selenia tuším -28°C , proto říkám že ten valvoline mě příjde vhodnější. Pokud bys chtěl něco s vyšším rozsahem teplot , tak třeba 5W50 kterej by mohl tuhnout tuším až někde okolo -35°C a tepelnou zátěž by měl taky nějákou zvládnout, ale rozhodně ne jak 60kovej olej nicméně je potřeba si uvědomit, že čím větší tepelný rozpětí musí olej zvládat, tím víc je náchylnej k degradaci po určitým počtu km , je to tím že základovej olej se ,,vylepšuje,, aditivama na daný tepelný rozpětí (norma SAE např 10w40), ovšem takovým vylepšením se olej stává míň stabilním, proto olej co je třeba 10w40 si udrží dýl svoje vlastnosti jak olej 5w50. Mazat bude pořád ale nebude už zvládat daný tepelný rozpětí, nebude čistit motor spíš naopak, začne se ,,rozpadat,, a pod. Pokud ovšem budeš měnit olej po 8000km tak se nemusíš ničeho bát, nějáká rezerva tam bude, ale 15000 bych na něho určitě nejezdil.
To je takovej stručnej výtah ze serveru oleje.cz ze sekce mýty a polopravdy o olejích
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“