Topení, vytápění v zimě -oblast topení na nohy

Moderátor: peta.smolik

JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Topení, vytápění v zimě -oblast topení na nohy

Příspěvek od JardaK. »

Mischo píše::D Ale k teme. Bravo diesel hreje nahovno to je fakt, a ci fuka niekde studeny? ANO vsade kym sa kotol neohreje co trocha trva :D :D . Keby sa ohrial na 10km tak sa radujem. Samozrejme benzin je benzin, na druhej strane som kupil jedno z najkrajsich aut vseobecne a nie ohrievac :wink:
Pár osobních zkušeností - nafta se ohřívá opravdu dlouho, ale pozor - vyjedu z garáže (venkovní, nevyhřívané), ujedu 1 km a z výdechů začíná proudit vlažný vzduch, i když ručička teploty je ještě dalších 5 - 7 km v základní poloze. Vzduch vanoucí do kabiny se s přibývajícími kilometry stává hodně teplý, ale nikdy horký. Pomáhá, když se po rozjezdu zapne vnitřní cirkulace vzduchu, případně i klima (s otočeným regulátorem na nejteplejší vzduch). Pokud nemusí motor "cucat" venkovní vzduch, proudí do kabiny teplejší vzduch mnohem dříve. Při nízkých teplotách (zhruba od -5) je normální, že na křižovatkách nebo pomalé plynulé jízdě padá ručička teploty dolů, při silnějších mrazech při stání (s nastartovaným motorem) úplně na doraz. Myslím, že Fiat nabízel v konfigurátoru přídavné topení pro naftový motor, takže kdo teď tady brečí, může si za to sám.
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Reklama
 

Uživatelský avatar
Darth.W
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 265
Registrován: 28 dub 2011, 11:04
Bydliště: Kysucke N. Mesto, SVK

Re: Topení, vytápění v zimě -oblast topení na nohy

Příspěvek od Darth.W »

zuzana.ball píše:Tak ale ty nemas benzin ten co patry do "Kosacky" ale kachle co nemaju ani 6prevodovy stupen vies to asi preto :lol: .Zato ze tebe to nejde ani 200 nikde neni napisane ze T-Jet nejde.Mne islo Tipo 1,7D 180km/h tak co ti mam na to povedat.Brava 1,216v mi ide 190km/h a to by mozno este isla viac.
tak je to napisane v manuali ale ten treba brat s rezervou ... a tiez som povedal ze som to skusal iba raz, na 17kach, podla tacho 190 (v manuali 194) a podla GPS 178, este by to potiahlo nieco ale blizil sa koniec rovinky
[color=#FF0000]http://www.youtube.com/waderlord29[/color]
Fiat Tipo sedan 1.4 70 kW Italia Extra
Duro
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 08 črc 2013, 09:42
Kontaktovat uživatele:

Re: Topení, vytápění v zimě -oblast topení na nohy

Příspěvek od Duro »

Benzín 1.4 66kW, manuálna klimatizácia. Pri teplotách tesne pod 0°C ručička vystúpa na prevádzkovú hodnotu cca po 3 kilometroch. Kúrenie mám stiahnutné na minimum, ventilátor na 1. Po dosiahnutí prevádzkovej teploty dávam kúrenie na plno a ventilátor na 2-3. Mám odskúšané že pri benzínovom motore je to najrýchlešia cesta k vykúrenému interiéru.
Prieduchom na nohy ide síce teplý vzduch, ale je to nešťastne riešené. Malý prieduch a umiestnený na boku a nie zhora ako je to napríklad pri VW koncerne, takže na nohy je zima.

Čo mňa trápi je, že zadným prieduchom ide horúci vzduch ( ako keby som kúril naplno ) aj pri malom prikurovaní, t.j. na sklo a prednými prieduchmi ide teplota podľa nastavenia ale prieduchom cez stredový tunel vždy valí horúci vzduch.

Obrázek
Naposledy upravil(a) Duro dne 28 úno 2014, 16:59, celkem upraveno 1 x.
Bravo II 1.4 90k Easy
Uživatelský avatar
Darth.W
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 265
Registrován: 28 dub 2011, 11:04
Bydliště: Kysucke N. Mesto, SVK

Re: Topení, vytápění v zimě -oblast topení na nohy

Příspěvek od Darth.W »

tak uz mam odskusane, vzduch ide teply aj na nohy, jedine ako spomina Duro nadomnou, prieduch je maly a nie prave najlepsie umiestneny, ked chce niekto teplo na nohy, treba pridat otacky ventilatoru :) .... co sa tyka zohriatia motora na prevadzkovu teplotu je to podla stylu jazdy od 3 do 6 km, ale vzduch mam vlazny uz po 5 minutach
[color=#FF0000]http://www.youtube.com/waderlord29[/color]
Fiat Tipo sedan 1.4 70 kW Italia Extra
bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: Topení, vytápění v zimě -oblast topení na nohy

Příspěvek od bajo777 »

chodim do roboty 3 km mestom, cuduj sa svete, dostanem sa na prevadzkovu teplotu, mam to ale trosku do kopca, kvoli LPG na zaciatku kurenie OFF, ventilator OFF, prepina mi pri 30C, co na budiku sa akurat odlepi rucicka, potom kurenie naplno, ventilator na 2 a aj tak teplota chladiacej vylezie na stred nez zaparkujem :), co sa tyka dostatocnosti kurenia, nemam vyhrady...k maximalke, viac ako 160 tachometrickych som s nim nesiel, videl som 190 na youtube - 66kW 1,4, tusim nejaky clen fora to daval, este to aj ofrflal ze ine daju 200...
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“