v kabině je lehce cítit spálená nafta

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Pavel II
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 06 led 2012, 11:51
Bydliště: okr.Praha východ

v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od Pavel II »

Ahoj všem,
občas již delší dobu po ránu (řekněme tak posledních cca 14 dní) když zastavím (třeba na křižovatce) tak s topení ucítím spálenou naftu. Přirovnal bych to jako kdyby před autem stál starý diesel, který ještě neměl katalizátor a podobně "čističky" výfukového systému. Je to jen lehký, ale člověk si toho všimne :shock:

Dneska jsem měl celých cca 25 minut do práce automaticky uzavřenou vnitřní cirkulaci a automatika to za celou dobu nepřepla na venek.

Co jsem zatím zjistil:
- kolem auta rozhodně nic nesmrdí - výfuk "smrdí" klasicky jako když je nastartován novější diesel.
- při nastartovaném motoru a otevřené kapotě jsem nic rozhodně necítil - prostě běžící motor bez zápachu.
- očichával jsem i (jak pes :-) ) při běžícím motoru mřížku nádechu pod sklem (prostor mechaniky stěračů). Tam bych řekl, že jsem pozorovaný malej smrad necítil. Vyloženě jsem čistý vzduch, ale také necítil.

Tak nevím :roll: zajímavé je, že přes den tento jev nepozoruji a to jsem toho po praze včera také dost najel - tak že samé zastavování a podobně..

Neměl někdy někdo něco podobného ???
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MutiJet 110Kw rv.05
Reklama
 

Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od rossi »

řekl bych že někde na svodech to malinko podfukuje/těsnění,málo dotažený svody/.měl sem to na Puntu/benzin/ při jízdě nic,čuchání kolem nic,ale jak sem zastavil tak smrad z vyfuku.Ne moc ale byl.Dostává se to tam asi přes ventilaci.
Po výměně těsnění a pořádnem dotažení byl smrad pryč.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Pavel II
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 06 led 2012, 11:51
Bydliště: okr.Praha východ

Re: v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od Pavel II »

To mě tedy těší :D tvl :shock: Musím se kouknout jak to u Stila vůbec je, ale vidím to tak, že tam zas bude přístup jak k penězům. Pokud někde něco bude fučet byť málo tak by to mělo být vidět ne? někde? Jo to nafta teoreticky by to mělo být někde černý?
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MutiJet 110Kw rv.05
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od rossi »

Černý to asi bude ,ale trochu nepřesně sem to napsal. Myslel jsem napojení výfuku na svody. Tam by ten přístup neměl byt tak hrozný. Ale nemám stilo tak nevím.U Punta to celkem jde.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Pavel II
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 06 led 2012, 11:51
Bydliště: okr.Praha východ

Re: v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od Pavel II »

Jo jasné už vím jak to myslíš. Stilo to má tak, že (jestli se nepletu) tak svody jako takové od motoru jsou ve předu tzv před chladičem, kde je i turbo. Pak vede pod motorem trubka a někde za motorem je spojka a určitě napojení na nějaký vlnovec nebo něco podobného. To je přesně nad stěnou kabiny tedy nad prostorem stěračů a nádechu topení. Tam by mohl být problém :? , ale říkám si, že by to nebylo slyšet? U toho chrochtáku asi ne...
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MutiJet 110Kw rv.05
Uživatelský avatar
PRiPaDoVaK
Fiaťák
Příspěvky: 119
Registrován: 15 úno 2013, 08:17
Bydliště: Kladno

Re: v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od PRiPaDoVaK »

Pavel II píše:Jo jasné už vím jak to myslíš. Stilo to má tak, že (jestli se nepletu) tak svody jako takové od motoru jsou ve předu tzv před chladičem, kde je i turbo. Pak vede pod motorem trubka a někde za motorem je spojka a určitě napojení na nějaký vlnovec nebo něco podobného. To je přesně nad stěnou kabiny tedy nad prostorem stěračů a nádechu topení. Tam by mohl být problém :? , ale říkám si, že by to nebylo slyšet? U toho chrochtáku asi ne...

Asi už píšu s křížkem po funuse, ale pokud chceš zjistit jestli ti to někde fouká, doporučuji jako nejjednoduší cestu odpojit konektor váhy vzduchu a poprosit někoho aby ti to párkrát prošlápl... jelikož tím docílíš poměrně velký kouřivosti snadno pak odhaluješ netěsnost ;-) (samozdřejmostí pak je zpětné zapojení :lol: )... Jinak pro upřesnění z turba ti vede katalyzátor, ten má přírubu hned vedle vany, poté máš přední díl výfuku s vlnovcem, ten je jak píšeš těsně za motorem, a příruba přední-středový díl je zhruba v úrovni řadičky :wink: ... A prasklej vlnovec by ti "syčel" i na volnoběh a bylo by to poměrně dost cítit, navíc pod plným by byl slyšet už hodně a to je zvuk kterej by jsi nepřeslech :wink: ... Zkus zkontrolovat spojení turba s katem, ten je pouze stažen objímkou a poměrně často to tudy fouká :wink:
Stilo MW 1.9 JTD 115... 18", H&R -40mm... EGR-off, výfuk-off, váha-off, Garrett GT1749VA, Chip by BitPower => non-stop italian orgasm Aneb nejuhulenější stilo v širém okolí
Pavel II
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 06 led 2012, 11:51
Bydliště: okr.Praha východ

Re: v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od Pavel II »

Fiaťák: s křížkem po funuse nejdeš :-), protože z časových důvodu jsem se k tomu pořádně nedostal. Koukal jsem na to jen z "lehka" od z pod auta. Nic sem neviděl, ale jak říkám bylo jen zevrubné okouknutí. Pravda je, že mě to zas tak neobtěžuje co bych musel aktuálně řešit :roll: . Byť pravda každá i sebemenší závadu i problém se snažím nějak dříve či později řešit. Teď mě třebas štvou rozleptávající se čudlíky na volantu :D :idea: , ale to bych odbíhal.

Dle popisu celé té výfukové sestavy sem si myslel, že kat je až dále a on je hned u turba :?: :roll:
Každopádně vlnovec to asi nebude, to znám a vím asi jak to je slyšet. Tady nic takového nepozoruji a to bych fakt asi slyšel.

Jen si říkám kdyby to fakt netěsnilo za turbem, jak se tam tem smrádek dostane až ke stěně kabiny, přes celá motor až k nádechu pro topení :roll: :roll:

Každopádně děkuji za radu 8)
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MutiJet 110Kw rv.05
ros
Začátečník
Příspěvky: 8
Registrován: 25 lis 2014, 18:39

Re: v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od ros »

Čauky. Snad ne pozdě. A když, tak pro ostatní. Vždy na semaforech jsem cítil naftu. Příčina. Netěsné vysoko tlaké čerpadlo. Přetěsnil jsem a vše OK.
Normálně ho pořádně pomacej. U mě to bylo zezadu. ( ruku jak fakýr - jojo ten přístup ) Ať se daří, čus.
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od rossi »

on cítí spálenou naftu!!!!!!!!!!!
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Pavel II
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 06 led 2012, 11:51
Bydliště: okr.Praha východ

Re: v kabině je lehce cítit spálená nafta

Příspěvek od Pavel II »

Teoreticky by kdyby kapka nafty kápla na motor...třeba by něco mohlo být cítit. Fakt nevím to je jenom tušení. Faktem je že jako další poznatek mám ten, že za studena to cítit není. Jak byla teď ta ledovka měl jsem motor určitě nastartovaný na místě více jak 10minut a nic. Prostě až když je to zahřátý.

Zatím sem nic složitého nerozebíral,ale sundal jsem kryt motoru abych měl lepší rozhled a šajnovou LED baterkou jsem koukal kam jsem viděl. Bohužel nic nic jsem nenašel aspoň né viditelného. Tedy pod krytem motoru je část mezi žhavičkama zasraná od oleje,ale ten by asi smrdel jinak kdyby se vypaloval :roll:

Faktem je, že jsem "důmal" nad tím kudy by se tam ven k tomu nádechu a i čidlu, které tam je mohl jakýkoliv zápach dostávat, protože normálně nemá snad kudy. Ten mezi prosto je docela dobře za těsněn. Je to udělané tak aby se nasávalo z venčí přece. Jenže já si dneska vzpomněl, že tam nemá to těsnění co je od blatníku ke blatníku a utěsňuje tu příčku mezi motorem a kabinou a doléhá těsně ke kapotě! To dlouhé těsnění tam na něco přece je! :shock:
A mě to tam v létě zapomněli dát když mi měnily přední sklo! Všiml a uvědomil jsem si to až pozdě, hádat sem se nechtěl jelikož mi docela vyšli vstříc atd. Každopádně sem se na to vyprd s tím, že to "později" někde seženu. Jenže bylo léto a já v létě a pokud to vůbec jde jezdím s otevřenýma nebo pootevřenýma oknama 8) (prostě jsem tam zvyklý :wink: ), tak že jsem na gumu zapomněl :( a nic cítit taky nemohlo být. Ale teď už cca ty 2 měsíce co to pozoruji už jsem v autě zavřen jelikož je zima a v tu chvíli jsem to začal cítit.

Každopádně to neřeší problém, že asi někde něco a nevím co trošku uniká,ale dle mě ta těsnící guma zabrání tomu aby se dostávalo do nádechu topení do kabiny :idea:
Fiat 131 CL Mirafiori 1,4 rv.83
Fiat Tempra 1,6ie rv.90
Fiat Tempra 1,6 MPI rv.96
Fiat Bravo 1,8 16V GT rv.96
Fiat Bravo 1,9 JTD GT rv.99
Fiat Stilo - 1,9 MutiJet 110Kw rv.05
Odpovědět

Zpět na „Stilo“