Punto mk1 55s hukot z prevodovky a volnobeh motora

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
puňťo
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 13 kvě 2015, 22:39
Bydliště: Spišská Nová Ves

Punto mk1 55s hukot z prevodovky a volnobeh motora

Příspěvek od puňťo »

Caute,

po vymene vyfuku som si vsimol zopar problemov na mojej 1.1-ke.

1) ak stlacim brzdu a stojim na mieste samozrejme tak si motor troska ako keby prida plyn ale potom ide normalne na volnobehu. Proste len za ten cas so stlacam brzdovy pedal tak si prida potom ak ho mam stale stlaceny tak ide normalne a ked ho zas uvolnujem tak si zas prida a ked je uvolneny tak ide ok. Neviete co to moze byt ?

2) Na volnobehu mam troska nestabilne otacky. Neskacu velmi napr 800 - 2500 ale len si na volnobehu tak nepravidelne odpaluje, nie velmi ale len trocha a aj ked sa zohreje tak to robi. A ak mu pozvolne pridavam tak stale tak nepravidelne ide do otacok (myslel som ze to robi vyfuk co uz vyfukom ani nebol ale asi to nie je to). Na volnobehu je to asi ako studena Skodovka 120-ka taky nie uplne pravidelny chod ak viete co myslim.

3) Od motora pocut taky hukot ale ak stlacim spojku tak utichne ... cize nieco s prevodovkou. Nie je to velmi hlucne. A niekedy pocut take bzucanie ako koliesko o koliesko (ale to len ked idem po ceste zvycajne v zakrute alebo po zakrute). Moze to robit malo oleja alebo nieco vaznejsie ?

Dakujem za postrehy ... mam punto len cca tyzden a robi mi to troska starosti.
Ex - Fiat Brava 1.4 12V SX
...............
Fiat Punto 1.1 55s 1997
Reklama
 

patriot99
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 211
Registrován: 05 úno 2012, 15:19

Re: Punto mk1 55s hukot z prevodovky a volnobeh motora

Příspěvek od patriot99 »

Ohledne hluku z prevodovky - Nejlepsi bude kdyz demontujes prevodovku a skontrolujes (vymenis) celou spojku i sloziskem.... Jinak v prevodovce muzou hucet (rachotit) loziska na hlavni hrideli.... Bez kompletni rozborky nezjistit co mas v prevodovce nebo na spojce spatnyho...
Fiat Punto 1.2 59kW
Uživatelský avatar
dedii
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 led 2008, 22:42

Re: Punto mk1 55s hukot z prevodovky a volnobeh motora

Příspěvek od dedii »

tipoval by som
1. posilovac brzd
2. vôlu ventilov , klapka
3. spojkove lozisko
Punto 55 1.1S 40kW r.96 ; 3D ; prejdená TransAlpina 2163mn.m.-Transfagaras-Bukurešť 2235km
puňťo
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 13 kvě 2015, 22:39
Bydliště: Spišská Nová Ves

Re: Punto mk1 55s hukot z prevodovky a volnobeh motora

Příspěvek od puňťo »

Co ma ako spolocne posilovac brzd s motorom a otackami? Mozno blba otazka ale fakt neviem. :?

A ta klapka ako zanesena a spinava myslis? Idem este menit olej a sviecky pri tom na nu pozriem ako vyzera.
Ex - Fiat Brava 1.4 12V SX
...............
Fiat Punto 1.1 55s 1997
puňťo
Začátečník
Příspěvky: 46
Registrován: 13 kvě 2015, 22:39
Bydliště: Spišská Nová Ves

Re: Punto mk1 55s hukot z prevodovky a volnobeh motora

Příspěvek od puňťo »

Tak hucanie je urcite lozisko ale to zatial neriesim. Problem je volnobeh a spotreba.

Zatial vykonane opravy:
- vymena oleja
- vymena sviecok + premeranie kablov - maju iba cca 300 ohm ale kazda dava iskru (sviecky boli cierne cize bohata zmes co by aj vysvetlovalo spotrebu ale nvm kde je chyba)
- vymena vzduchoveho filtra
- vycistenie skrtiacej (aj ked nebola velmi zasrata)
- vycistenie krokoveho motorceka
- pretesnenie vyfukoveho potrubia (mam pocit ze zerie viac ked je utesnene - co je asi blbost ale fakt uz neviem)
- premeral som lambda sondu - zo zaciatku mala -0,73V ale pocase -0,82V (pri zmene otacok sa hodnota nemenila), odpor vyhrievania 4 ohmy
- premerane cievky: primar = 0,5 ohm, sekundar = 7,25 kohm
- cidlo teloty motora by malo byt ok (teplota mi klesala)

Otacky na volnobehu su take ako keby vynechaval jeden valec (nie vysoke ani nizke len nepravidlene) a pachne benzin + je vysoka spotreba. Otacky su kolisave aj ked mu pridam.

Napada Vam nieco ?

Vdaka :)
Ex - Fiat Brava 1.4 12V SX
...............
Fiat Punto 1.1 55s 1997
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“