Výměna rozvodu

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
Puntak
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 24 zář 2009, 21:12

Výměna rozvodu

Příspěvek od Puntak »

Ahoj, rád bych se pustil do výměny rozvodů včetně pumpy na MK1 44kW 8V. Hledal jsem nějaký návod z vlastních zkušeností, co je potřeba udělat atd. Mohl by mi někdo nastínit? Je mi jasné, že už to není úplně nejjednodušší věc co se na autě dělá, ale u tohoto typu motoru se snad mnoho "zkazit" nedá (krom toho, že si to zopakuju), tak bych si to rád vyzkoušel. Návod na web.telecom.cz mi přijde až moc odborný. Budu rád za každý help
Škoda 120L > Fiat Punto MKI Selecta 60SX 1.2 SPI + LPG, 44KW (manuál)
Reklama
 

paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od paaulooss »

Zdarec,

odpoj si baterku, porozebírej si kryty rozvodů, dej si pod motor nějakej hever, aby až budeš sundavat silentblok ať ti nespadne na zem.
Vypustíš vodu z chladiče, sundáš si řemenici kliky, co pohání altík a klimu, povolíš napínací kladku (10mm klíč myslím), sundáš řemen (nakresli si třeba i jak tam byl namotanej), demontuješ vodní pumpu. Očistíš blok od starýho těsnění nebo silikonu od pumpy, odmastíš a dáš tam novou.
Vyměň napínací kladu (je to jen ložisko jakoby). Teď něco k nastavení: Na převodovce j gumová záslepka, tu sundáš a j tam okénko, kde vidíš na zuby věnce setrváku tam je ryska, tu rysku si nastavíš otáčením na 0stupňů ty stupně jsou zase vyražený na bloku.
Nastavíš si vačku, tam je ryska a na víku ventilů taky.
NO, dáš tam nový řemen. Bacha, jsou na ně šipky, kterým směrem se má otáčet. Napneš to tou kladkou třeba pomocí kleští na sejgrovky. Protoč několikrát motorem, jestli se ti sejdou rysky jak na setrváku, tak na vačce, případně tu kladku znova dotáhni, měl by byt zatlačením na řemen průhyb mezi pumpou a vačkovym kolem 5mm? To píšou v tom návodu, nvím.. Poskládáš a nastartuješ. Kdybys to udělal blbě tak ti to nechyte nebo to pujde jak pumpa na sra*ky. Nemělo by se to potkat. Pokud se teda jedná o 1.2 8V fire 60 sil :)
Tak práci zdar :)
Uživatelský avatar
Puntak
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 24 zář 2009, 21:12

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od Puntak »

Díky za podrobný návod, po prvotním přečtení mi nejsou jasné tři věci. Který silentblok se musí odpojovat a proč? Kde se vypouští voda, stačí pod chladičem vypojit hadici? Předpokládám, že se musí odvzdušňovat poté, to se dělá jak? Jaký použít těsnění na vodní pumpu? Ještě jednou děkuji
Škoda 120L > Fiat Punto MKI Selecta 60SX 1.2 SPI + LPG, 44KW (manuál)
Uživatelský avatar
jirka690
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 16 čer 2015, 15:48
Bydliště: Zábřeh na Moravě

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od jirka690 »

nejjednoduchší je zvednou pravé kolo,sundat ho a demontovat plastový podběh na pravé straně.Sundat kryt rozvodů a povolit napínací kladku.Poté je stejný postup jak napsal kolega.
Stačí povolit spodní hadici u chladiče.Odvzdušnit se to musí.
Těsnění na vodní pumpu se dodává jako celek s pumpou.
Odvzdušnění je tady několikrát popsané,tak to ani nemá cenu opakovat,
Jinak na tom není co zkazit.
paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od paaulooss »

Ten silentblok je na straně rozvodů. Bohužel se to musí sundavat, protože se jinak na ten řemen nedostane s ;)
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od liborko »

paaulooss píše:Ten silentblok je na straně rozvodů. Bohužel se to musí sundavat, protože se jinak na ten řemen nedostane s ;)
To si možná pleteš s MKII ale u jedničkového punta žaden silentblok sundavat není třeba,řemen už jsem měnil snad stokrát.
Jinak už se tady rozvody a odvzdušňování soustavy řešily,stačí dohledat téma a je to tam krásně popsáno i s obrázkama :wink:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
paaulooss
Fiaťák
Příspěvky: 138
Registrován: 23 pro 2011, 19:02

Re: Výměna rozvodu

Příspěvek od paaulooss »

Tak v tom případě mas o starost méně ;)
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“