Startování Punto 1,2 8v

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

GOLF10
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 dub 2013, 12:28

Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od GOLF10 »

Zdravím vás tady a obracím se na vás o radu.
Máme doma Punto 1,2 8v r.2005 najeto to má 110 000 km a,teď se nám stává že auto startuje o hodně déle než dřive.
Dřív to chytlo na drc a nyní tak kolem 3-5 sek.Na co se zaměřit.Samozřejmě o auto se starám jak nejlíp umím.
Chtělo by to zkontrolovat teplotni čidlo a ještě něco jinýho ale co .
Děkuji předem za ochotu.
Reklama
 

GOLF10
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 dub 2013, 12:28

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od GOLF10 »

Tak jsem kontroloval teplotní čidlo v pořádu,snímač na klice a zkoušel proměřovat kde co a na nic jsem nepřišel.
I lambda funguje jak má,cívky proměřeny.I zkontrolovány ventliové vůle.Jediné co mě napadá je přívod benzínu.
Poradí někdo,neměl jste někdo podobný problém?
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od liborko »

Ja bych takovou banalitu neresil jestli to startuje na drc ci o tri vteriny pozdejc :?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
panaman1
Znalec
Příspěvky: 894
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Příspěvek od panaman1 »

Moze to byt aj starter. Ale malo km na to aby "zoslabol".
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od rossi »

jak říka liborko.
pokud to nestartuje dýl jak 10-15vt. tak bych to neřešil.může být nižší tlak
v paliv. soustavě,a chvíli trvá než to natlakuje.
dělá to v případě že pal. čerp. nesepne na první polohu klíčku.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
GOLF10
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 dub 2013, 12:28

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od GOLF10 »

Zkoušel jsem i otočit vickrát klíčem, aby čerpadlo natlakovalo a stejně to nepomohlo.
Ale tak po chvíly běhu mororu zkusím vypnout a znovu startovat a je to už lepší.Ono s tím autem se jezdí pořád krátký trasy a teď v zimě dostane baterka co proto.A taky starty kolem 5 sek nejsou v pořadku.Ještě to nechám změřit jestli je tam správný tlak benzínu.
Dá se něco vymyslet s tim čerpadlem kdyby to bylo tím.
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od rossi »

Zkoušel jsem i otočit vickrát klíčem, aby čerpadlo natlakovalo
když zapneš zapalovaní je slyšet čerpadlo?
ono právě když nastartuješ, tak už čerpadlo natlakuje systém a už to pak startuje rychleji.
s tim čerpadlem se moc nic dělat nedá.
jedině vyměnit, je tam zpětný ventil co brání poklesu tlaku v systému,ale dá se vyměnit jen vlastní čerpadlo.
to stojí tak okolo 600_.
jinak kompletní palivová jednotka tak 3-4k
to vše na Mk1.
MkII to bude mít asi podobný.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od rossi »

Zkoušel jsem i otočit vickrát klíčem, aby čerpadlo natlakovalo
když zapneš zapalovaní je slyšet čerpadlo?
ono právě když nastartuješ, tak už čerpadlo natlakuje systém a už to pak startuje rychleji.
s tim čerpadlem se moc nic dělat nedá.
jedině vyměnit, je tam zpětný ventil co brání poklesu tlaku v systému,ale dá se vyměnit jen vlastní čerpadlo.
to stojí tak okolo 600_.
jinak kompletní palivová jednotka tak 3-4k
to vše na Mk1.
MkII to bude mít asi podobný.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od liborko »

Venku už jsou teploty u nuly,auto je "zatuhlé" ,motor už není v takové kondici jako když byl nový a jak píšeš jezdíš krátké trasy, takže to je jedno s druhým.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
GOLF10
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 dub 2013, 12:28

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od GOLF10 »

Samozřejmě, že čerpadlo funguje.A to startování už zlobí delší dobu i při vyšších teplotách.
Zkoušel jsem právě otočit i vìckrát klíčkem aby právě natlačilo tlak.
Ta zpětná klapka dá se zkotrolovat a kde ji najít popř. vyměnit.
Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od rossi »

Ta zpětná klapka dá se zkotrolovat a kde ji najít popř. vyměnit
neda se nijak skontrolovat ani měnit, je to součást čerpadla a to je nerozebiratelné.
je to v podstatě kulička pod pružinkou, která ji tlačí do sedla,a tím brání strátě tlaku v systemu.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
Uživatelský avatar
jirka690
Fiaťák
Příspěvky: 72
Registrován: 16 čer 2015, 15:48
Bydliště: Zábřeh na Moravě

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od jirka690 »

110 000 km pro punto nic není.Motorem to není.
Začal bych změřením napětí při startu.Může to být jen opotřebovaná baterie.Při startu klesne napětí a proto to nemusí chytit na drnc.
Jestli se s autem jezdí jen krátké trasy,začal bych tímto.
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od J_K »

jirka690 píše:110 000 km pro punto nic není.Motorem to není.
Začal bych změřením napětí při startu.Může to být jen opotřebovaná baterie.Při startu klesne napětí a proto to nemusí chytit na drnc.
Jestli se s autem jezdí jen krátké trasy,začal bych tímto.
Přesně tak, mám najeto dvakrát tolik a motor chytá jako zamlada. Také bych se zaměřil na stav baterky, stav svíček a možná bych zkusil natankovat benzín jinde než dosud. Samozřejmě to vše za předpokladu, že jinak motor funguje jak má a nevyskytují se během jízdy žádné jiné anomálie.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
GOLF10
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 28 dub 2013, 12:28

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od GOLF10 »

Díky zatím za rady.Jinak baterie je rok stará kupovaná vloni v listopadu a startér točí v pohodě(předtím i se starou baterkou startoval v pohodě).Svíčky mrknu na ně ,ale mají najeto tak max. 15 000km jsou,ale Brisk a ne NGK.(závit M12,BR14YC-9).Jaký by měly být od NGK.(pouze jednobodový když tak)
A do benzínu dávám aditivum VIF Super Benzin Aditiv a to pravidelně teď nalito o hodně víc než normálně.Zkusím koupit jinde, nejblíž mám OMW u nás nic jiného není.
O autech už něco vím, dělám si je doma sám myslím tím opravy.I diagnostika není problém i když pouze od Delphi. Punto je můj první Fiat asi tak.
metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: Startování Punto 1,2 8v

Příspěvek od metamor »

S tym aditivom by som to moc neprehanal. Davat ovela viac ako je napisany pomer je na skodu vacsinou a nijak to nepomoze
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“