MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

vlado548
Fiaťák
Příspěvky: 89
Registrován: 25 pro 2013, 20:12
Bydliště: Veľké Rovné

MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od vlado548 »

zdravim vas, mam taky problem v nedelu mi znicoho nic zacal ist motor na 3 valce, nejako som dosiel domov a zacal som hladat problem, zistil som ze su zaoxidovane svieckove kable tak som ich vymenil no nic sa nezmenilo, uni diagnostika mi vypisala chyby P0300 P0301 P0302. tam som vlastne zistil ze nakoniec ide len na 2 valce, tak som vymenil zapalovaciu cievku( bola prasknuta tak som myslel ze tam bude chyba) ale po vymene opat ziadna zmena k lepsiemu. nevedeli by ste mi poradit co skusit este pozriet, kde by mohla byt chyba? inak ked som vytiahol kable zo sviecok z 1. a 2. valca tak hadzali iskru, tak ma napadlo ze by povolilo tesnenie pod hlavou a preto nejdu tie dva valce, je to mozne alebo je to blbost. dakujem za odpovede.
Fiat Punto MK2 1,2 16V
Reklama
 

Adam13
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 06 dub 2014, 20:38

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od Adam13 »

Vstrekovače, riadiaca jednotka
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od J_K »

Než povyměňuješ všechny snímače, klapku, řídicí jednotku, hlavu, písty, blok motoru a přední nápravu i s převodovkou, tak bych zkusil jestli svíčky na všech válcích hází jiskru a jestli jde do všech válců benzín. Případně pak ještě kompresi.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
vlado548
Fiaťák
Příspěvky: 89
Registrován: 25 pro 2013, 20:12
Bydliště: Veľké Rovné

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od vlado548 »

vstreky som mal vybrate a ide benzin do vsetkych, tak isto aj sviecky, skusal som ich aj poprehadzovat, bez vysledku..momentalne cakam na RJ tu skusim vymenit a potom uvidim.
Fiat Punto MK2 1,2 16V
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od J_K »

Tak jinak, jsou mokré svíčky? K tomu se vstřiky demontovat rozhodně nemusí. Přeskakuje na všech svíčkách při startování jiskra? A nepřeskakuje také někde jinde na vedení kabelů? Udržíš prstem tlak ve válci?
Ale v tvém případě myslím že bude levnější dát to do servisu.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
vlado548
Fiaťák
Příspěvky: 89
Registrován: 25 pro 2013, 20:12
Bydliště: Veľké Rovné

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od vlado548 »

ano su mokre sviecky, a iskra ide do vsetkych, a kabely su v poriadku.
docital som sa ze by to mohla byt RJ, buduci tyzden mi jeden pan posle na vymenu, dufam ze to pomoze
Fiat Punto MK2 1,2 16V
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od J_K »

vlado548 píše:ano su mokre sviecky, a iskra ide do vsetkych, a kabely su v poriadku.
docital som sa ze by to mohla byt RJ, buduci tyzden mi jeden pan posle na vymenu, dufam ze to pomoze
Pro úspěšný chod motoru jsou tři základní předpoklady. Musí být zajištěn přívod paliva, musí být ve správný okamžik zabezpečeno zapálení směsi a motor musí být schopen po mechanické stránce stlačit směs na požadovaný tlak.
Pokud by tyto tři předpoklady byly splněny, neexistuje důvod proč by motor neměl normálně fungovat.
Předpokládám že se chystáš měnit ŘJ motoru. To ti moc nepomůže, i kdyby jakousi nepravděpodobnou shodou okolností byla závada skutečně v ní. Ta ŘJ si nebude rozumět s bodycomputerem a přesvědčit je aby si spolu rozuměli je práce pro experta. Motor se ti proto s jinou ŘJ vůbec nepodaří nastartovat už ani na ty 2 válce.
Ono vůbec opravovat auta nahodilým vyměňováním elektronických součástí stylem pokus-omyl, je dnes docela drahý sport. Skutečně pak vyjde levněji svěřit opravu lidem kteří jsou schopni analyzovat závadu a systematicky postupovat k nalezení řešení. Radím ti tedy svěř to raději někomu kdo se aspoň trochu vyzná.
Jestli opravdu svíčky pálí a vstřikovače vstřikují, já bych zkusil změřit kompresi a podíval bych se na vodu.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od little_boy »

J_K: předpoklad 1 bych zobecnil, musí být zajištěn přívod správného množství paliva (to že tam nejde žádné je pak jeden extrém, on ani uchcaný motor moc dobře neběží). A z toho plyne strůjce možných problémů - váha vzduchu. Z chyby P0300 dedukovat, že to běží na dva válce je blbost, zvlášť když ani pokusně ty dva válce neodpojil od paliva.....
vlado548
Fiaťák
Příspěvky: 89
Registrován: 25 pro 2013, 20:12
Bydliště: Veľké Rovné

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od vlado548 »

mam take iste priznaky ako zadavatel tejto temy.

https://www.club-fiat.com/viewtopic.php ... a+jednotky
taktiez mi vyhadzuje chyby 1. a 2.valca a chybnu cievku, ktoru som uz vymenil ale nepomohlo..
idem vymenit RJ+ body computer+ spinacku tak by to malo ist.
ak myslis vodu na chladenie tak sa mi netrati ani nic podobne
Fiat Punto MK2 1,2 16V
vlado548
Fiaťák
Příspěvky: 89
Registrován: 25 pro 2013, 20:12
Bydliště: Veľké Rovné

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od vlado548 »

little_boy: palivo ide zo vsetkych vstrekov, iskra taktiez, pokusne som vytiahol svieckovy kable a zistil som ze motor ide len na 3. a 4. valec, co by som zistil odpojenim paliva?
Fiat Punto MK2 1,2 16V
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od J_K »

Svíčky prvního a druhého válce jsou tedy po vytažení mokré? V jakém jsou technickém stavu? Jiskra je silná? Nemohl jsi třeba v zápalu hledání závady přehodit zapalovací kabely? Ani ve vysokých otáčkách se ty válce nechytnou? Už jsi měřil kompresi? Aspoň zhruba prstem?
Pokud vyměníš ŘJ i bodycomputer, tak je to OK(až na to že ti nejspíš nebude fungovat displej na tachometru), ale moc bych na to nesázel. Ani na cívky ne, protože tyto pálí vždy ve dvou válcích najednou v 1+4 a 2+3, takže pokud by některá byla vadná, nešla by jiskra nejspíš ani na párovém kabelu.

@little_boy: Jistě, i palivo by mělo být ve správném množství. Děkuji za upřesnění, ale to asi těžko může doma vyhodnotit a spíše by to znamenalo horší starty než úplné vyřazení válců. Odpojoval zapalovací kabely, to má stejný efekt jako kdyby odpojoval vstřikovače. Váha vzduchu může vyvolat špatný chod motoru, těžko způsobí úplnou nefunkčnost a už vůbec ne takto selektivně jen u některých válců.
Nemluvě o tom, že na tomto motoru ani váha vzduchu není.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
vlado548
Fiaťák
Příspěvky: 89
Registrován: 25 pro 2013, 20:12
Bydliště: Veľké Rovné

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od vlado548 »

kable som viackrat vyhodil a naspat zapajal, aj zvajomne som ich prehodil ak by bol jeden zly, ale ziadna zmena, v pondelok zmeram tie tlaky este som to nestihol. a cievku mam jednu, nie dve ako hovorite, tu jednu som vymenil ale opat bez zmeny. skusim tie tlaky a v pondelok snad bude mat kamarat v servise cas napichnut este na diagnostiku a on vsetko pozre, potom sa ozvem.
Fiat Punto MK2 1,2 16V
little_boy
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 280
Registrován: 11 pro 2015, 15:47

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od little_boy »

No vzdyt rikam, ze neni dulezite zda palivo jde, ale kolik ho jde.. kdyz ECU blbe zvazi vzduch, nadavkuje blbe paliva a pak mas misfire ruzne po valcich a motor je rad, ze nechcipne.
Tim ze odpojis vstrikovace na valci, tak ho vyradis z provozu... pokud by te na tom valci nefungovalo zapalovani, nic se nezmeni, pokud motor pobezi hur, valec funguje... kdyz takhle projedes celej motor a vsechny valce reagujou +- stejne, neni problem na konkretnim valci, ale nekde jinde.
J_K: On ale nema misfire selektivne na valcich, chyba P0300 znamena, ze ECU nepoznala na jakem valci to vzniklo, jsou to nahodne missfire na nahodnych valcich. Me uz chcipnul MAP senzor, tak, ze motor se ve smrtelnych krecich trepal, nedalo se s tim ject a diagnotika hlasila missfire ruzne po motoru.. stacilo MAP odpojit a motor zacal sametove prist. To ale nemusi fungovat na vsech motorech, tjet ma ECU od bosche a ta zvladne provoz bez MAP senzoru. Nevim jak se chovaji ECU od magneti (coz asi bude pripad 1.2)

Edit: Ten motor neznam, ale podle obrazku bude mit J_K pravdu, tam mas jen dve civky ktere jsou spolecny vzdy pro dva valce, ja bych mu veril :)
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od J_K »

Vyrozuměl jsem, že zkoušel vytahovat kabely na 1 a 2 válci, aby si ověřil správnost chybových kódů P0301 a P0302, tedy vynechávání 1 a 2 válce. Ten kód P0300 značí vynechávání válců náhodné NEBO vícenásobné.
Každopádně bylo by dobré se ještě jednou ujistit, které válce nefungují a postupně vylučovat jednotlivé možnosti.

Je tam jeden blok s cívkami, které jsou ale fyzicky dvě s dvěma vyvedeními primárů.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
vlado548
Fiaťák
Příspěvky: 89
Registrován: 25 pro 2013, 20:12
Bydliště: Veľké Rovné

Re: MK2 1,2 16V ide na 2 valce

Příspěvek od vlado548 »

no teraz som trocha mimo.
nastartoval som motor triaslo s nim, vytiahol som svieckovy kabel na prvom valci, ziadna zmena, dal som ho naspat ziadna zmena, potom to iste urobil s 2. valcom taktiez ziadna zmena, potom som to skusil s 3. valcom a zdochol, tak isto zdochol ked som to skusil s 4. valcom.
z toho som logicky usudil ze 1. a 2. valec nefunguje, teda myslim ze nespaluje zmes, dufam ze pracuje mechanicky spravne.
Fiat Punto MK2 1,2 16V
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“