Studený start 1.2 8V

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
ffugas
Začátečník
Příspěvky: 31
Registrován: 27 led 2009, 16:59

Studený start 1.2 8V

Příspěvek od ffugas »

Hojda, mám problém ráno se starty v zimě. Baterka je OK, ráno když chci nastartovat, tak to by jako dost líně převalí s písty a pak to možná chytne. V létě takový problémy nemám. Když je motor zahřátý tak je to potom už OK. Napadnul mě startér, ale nejsem si jist čím to opravdu může být.
Díky za postřehy.
Reklama
 

Uživatelský avatar
rossi
Znalec
Příspěvky: 802
Registrován: 10 zář 2008, 16:07
Bydliště: Slavkov u Brna

Re: Studený start 1.2 8V

Příspěvek od rossi »

podle čeho jsi usoudil že je bat. OK?jestli to v letě startuje dobře a v zimě špatně tak to je baterkou.
Rossi
Fiat Punto 1.6Mk1 90 ELX resuscitován
AUDI A6 3.0 Quatro 2002
panaman1
Znalec
Příspěvky: 893
Registrován: 11 říj 2010, 20:09
Bydliště: ivanka pri dunaji

Příspěvek od panaman1 »

Poriadne nabi baterku, pretoze ani v zime to nemoze len tak odvalit, ale normalne nastartavat. Skor v zime klesa kapacita a preto treba bazeriu najlepsie pred zimou nabit. Ako dlhe trasy jazdis? ci sa ti stihne dobit pocas jazdy.
drachir1
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 19 úno 2009, 10:11

Re: Studený start 1.2 8V

Příspěvek od drachir1 »

Ahoj, nevím jaký máš r.v. Já měl ten samý problém se zimními starty. Mám 1,2 r.v.2000, motor jakoby nešlo protočit, vypadalo to na baterii, ale nee! Byla proměřena při zatížení a ok. Problém byl startér - po rozebrání úplně zasraný vnitřek, prach od ojetých uhlíků. Jsou tam jen 2 ks uhlíků. Důkladně vyčištěno a propláchnuto tech. benzínem - vysušeno a ještě 1 rok i celou zimu OK. Poté měněny uhlíky.
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Studený start 1.2 8V

Příspěvek od J_K »

drachir1 píše:Ahoj, nevím jaký máš r.v. Já měl ten samý problém se zimními starty. Mám 1,2 r.v.2000, motor jakoby nešlo protočit, vypadalo to na baterii, ale nee! Byla proměřena při zatížení a ok. Problém byl startér - po rozebrání úplně zasraný vnitřek, prach od ojetých uhlíků. Jsou tam jen 2 ks uhlíků. Důkladně vyčištěno a propláchnuto tech. benzínem - vysušeno a ještě 1 rok i celou zimu OK. Poté měněny uhlíky.
Nepamatuješ si rozměry uhlíků, nebo kde jsi je kupoval? Když jsem před 2 lety vyndaval startér, tak jsem si všiml že uhlíky jsou dost sjeté a někam jsem si tenkrát napsal i rozměry, ale už nevím kam. Startér zatím funguje, ale po těch 2 letech začínám trnout, kdy se sjedou na kritickou mez. Jen kvůli změření se mi startér vyndavat nechce.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
drachir1
Začátečník
Příspěvky: 23
Registrován: 19 úno 2009, 10:11

Re: Studený start 1.2 8V

Příspěvek od drachir1 »

Ahoj, rozměry z hlavy nevím, ale na netu najdeš plno firem co prodávají uhlíky. Oni už vědí, které tam patří. Jen mi tvrdili, že tam jsou 4 ks a i sada obsahovala 4ks. Já tam měl však jen 2 ks. Pozor na opravu, já ve startéru měl Al protikus na, kterém je přibodován uhlík s Cu drátkem. Amatérsky se to těžko opravuje!!!!
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Studený start 1.2 8V

Příspěvek od J_K »

Tak jsem se k tomu nakonec dostal, resp. byl nucen se dostat - nenastartoval jsem. Mínusový uhlík byl už sjetý tak, že se zachytával lankem za vodítko. Rozměry uhlíků jsou 7x8mm. Vyštrachal jsem v dílně jakýsi historický uhlík 7x15, zbrousil jsem ho na 7x8, trošku zkrátil a lanko jsem přišrouboval šroubkem z merkuru(asi M3x5mm) k vodítku, které je přinýtováno k základně dutým nýtem, protože v domácích podmínkách mi to přijde spolehlivější než letování. Každopádně druhý, plusový uhlík, je spojený lankem se statorovým vinutím a pokud by se měnil ten, tak by se letovat muselo.
Třeba se to někomu bude hodit. Viz obrázky.
Přílohy
IMG_0989.JPG
IMG_0989.JPG (153.15 KiB) Zobrazeno 3874 x
IMG_0990.JPG
IMG_0990.JPG (112.37 KiB) Zobrazeno 3874 x
s novým uhlíkem
s novým uhlíkem
IMG_0991.JPG (200.04 KiB) Zobrazeno 3874 x
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: Studený start 1.2 8V

Příspěvek od Vitaml »

Mohu se zeptat, kolik máte najeto?
Abych věděl, kdy mě to taky čeká a kdy se mám na to podívat.
Díky
A díky za obrázky.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
J_K
Fiaťák
Příspěvky: 114
Registrován: 18 úno 2013, 15:48

Re: Studený start 1.2 8V

Příspěvek od J_K »

Vitaml píše:Mohu se zeptat, kolik máte najeto?
Na tachometru mám 191 tisíc, ale ř.j. eviduje jedno přepsání, takže určitě to bude mít přes 200 tisíc.
Fiat Punto (188) 1.2 8V ELX 5d
do provozu: 9/2000 Italy
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“