HELP - nefunguje klimatizace

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
adam
Začátečník
Příspěvky: 3
Registrován: 20 srp 2006, 10:42

HELP - nefunguje klimatizace

Příspěvek od adam »

Zdravím. Prosím o pomoc. Nevíte v čem může být problém v nefunkční
klimatizaci? (myslím něco, co si můžu sám zkontrolovat a nedávat
to hned do servisu. Klima byla plněná minulé léto a fungovala. Teď po zimě nechce chladit. Díky za pomoc
Reklama
 

ferrigno
Začátečník
Příspěvky: 34
Registrován: 15 bře 2007, 09:56

Příspěvek od ferrigno »

Ahoj. Já měl ten samý problém loňské léto. Měl sem prasklou nádrž na chladivo. Poznal to chlapík když mi to plnil. Když je klima zdravá, tak chladí během několika málo vteřin.
Long
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 dub 2006, 19:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Long »

Prvni vec jestli si ji ani jednou za zimu nepustil tak se v ni ztratil tlak plynu a nejede protoze je tam bezpecnostni ventil a ten bez tlaku nepusti kompresor.

U klimy toho doma moc sam neodladis, maximalne jestli mas servisni manual tak zkontrolovat pojistky kompresoru, ale nejlepsi kdyz zavezes kamkoliv kde delaj klimatizace, pichnou ti to na plnici masinu a ta hned ukaze v cem je problem.
Fiat Punto II HLX 1,2 16V
stonepet
Fiaťák
Příspěvky: 151
Registrován: 27 čer 2006, 09:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od stonepet »

Tak jsem zjistil, že mám stejný problém. Klima nefunguje, plněna loni na konci března. Je tam malý tlak. Tak budu muset taky někam, kde mi to opraví.
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
stonepet
Fiaťák
Příspěvky: 151
Registrován: 27 čer 2006, 09:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od stonepet »

Long píše:Prvni vec jestli si ji ani jednou za zimu nepustil tak se v ni ztratil tlak plynu a nejede protoze je tam bezpecnostni ventil a ten bez tlaku nepusti kompresor.

U klimy toho doma moc sam neodladis, maximalne jestli mas servisni manual tak zkontrolovat pojistky kompresoru, ale nejlepsi kdyz zavezes kamkoliv kde delaj klimatizace, pichnou ti to na plnici masinu a ta hned ukaze v cem je problem.
Jj, bylo to jak píše Long, sice jsem pustil klimu, ale jen 2x za půl roku (od října do března) a tlak plynu se ztratil, takže mám doplněno a zase chladím :D. Hold jsem jouda, teď už ji budu pouštět pravidelně.
No a dozvěděl jsem se, že pokud klima chladí a funguje jak má, tak není třeba každý rok doplňovat chladivo. Je to prý stejné jako u lednice, tak za 10let i více pokud vše funguje jak má, tak se nedoplňuje chladivo. Takže jen měnit pylový filtr. Ale to asi víte... :)
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
jirka
Fiaťák
Příspěvky: 115
Registrován: 26 pro 2005, 09:14

Příspěvek od jirka »

Long píše:Prvni vec jestli si ji ani jednou za zimu nepustil tak se v ni ztratil tlak plynu a nejede protoze je tam bezpecnostni ventil a ten bez tlaku nepusti kompresor.

U klimy toho doma moc sam neodladis, maximalne jestli mas servisni manual tak zkontrolovat pojistky kompresoru, ale nejlepsi kdyz zavezes kamkoliv kde delaj klimatizace, pichnou ti to na plnici masinu a ta hned ukaze v cem je problem.
A kde se ten tlak ztratí? Podle mě, když je obvod dobře uzavřený(utěsněný), tak musí být tlak stále stejný.
stonepet
Fiaťák
Příspěvky: 151
Registrován: 27 čer 2006, 09:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od stonepet »

jirka píše:
Long píše:Prvni vec jestli si ji ani jednou za zimu nepustil tak se v ni ztratil tlak plynu a nejede protoze je tam bezpecnostni ventil a ten bez tlaku nepusti kompresor.

U klimy toho doma moc sam neodladis, maximalne jestli mas servisni manual tak zkontrolovat pojistky kompresoru, ale nejlepsi kdyz zavezes kamkoliv kde delaj klimatizace, pichnou ti to na plnici masinu a ta hned ukaze v cem je problem.
A kde se ten tlak ztratí? Podle mě, když je obvod dobře uzavřený(utěsněný), tak musí být tlak stále stejný.
Bylo mi vysvětleno, že když se dlouho nepustí klima (nesepne kompresor), tak v některém místě na kompresoru nějak sleze olej, který je přidaný do toho chladiva a v tom místě pak uteče to chladivo. Tím, že se ta klima pustí tak se ten olej dostane zpět na to místo. Popisuji to sice dost blbě (nejsem přes klimy odborník), ale tak nějak to je.
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od standor »

Chladivo ti uteče i takovou malou netěsností kterou nezjistíš ani kdyby si celý okruh strčil do vany s vodou a celé natlakoval vzduchem. :( V práci se vyrobené klimatizační sestavy zkoušejí HELIEM :idea: má jakesi menší molekuly než ostatní plyny a proleze kdejakou dírečkou.ještě by to šlo i vodíkem.No a v motoru který má vibrace, velké změny teplot a tlaků v Chl.okruhu po čase může utéct chladivo i když auto třeba nebylo bourané(tam je vždycky větší šance na ůnik).A ti kteří ty klimy opravujou mají jistý přísun peněz jakmile se venku více oteplí :cry:
Long
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 dub 2006, 19:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Long »

:)
Naposledy upravil(a) Long dne 02 zář 2007, 17:50, celkem upraveno 1 x.
Fiat Punto II HLX 1,2 16V
jirka
Fiaťák
Příspěvky: 115
Registrován: 26 pro 2005, 09:14

Příspěvek od jirka »

to máš štěstí, mě to vydrželo měsíc a vůl jsem dal za naplnění 2000(v Ostravě, Miarka a ten druhý kokot). Jak jsem za nima přijel podruhé, aby se na to koukli, tak chtěli další 2K za kontrolu, tak jsem jim řekl, že jsou vydřiduši a šel jel do řiti :) Našel jsem firmu, co nejprve nějak vakuově odzkouší, mají i speciální měřící přístroje a nepotřebují k tomu UV. A ten týpek co se na to díval poznal od pohledu, že je prdlý chladič, prostě machr. Jsem se ho ptal jestli má UV oči a on že to pozná každý, že na olej se nalepí bordel a já měl chladič po stranách ja svině špinavý. Takže nový chladič a nějaký trubka. Jo a prý se nevyplatí kupovat starší chladič, protože jejich životnost je tak 4-5 let, takže se to opravdu nevyplatí.
Long
Fiaťák
Příspěvky: 71
Registrován: 26 dub 2006, 19:35
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Long »

tak to i v Barumu kde sou ve vsem vice mene drahy jak krava me komplet plneni vsecne media, oleje a UV prislo na 1050:)

Na klimu maj vecinou dneska uz vsichni automaticky masiny (Wurth, Bosch). Cely plneni probiha v nekolika krocich

1. odsati soucasny chladici kapaliny a oleje
2. vakuovyni u osobaku tak 15 az 30 minut nebo min kdyz se vi ze ok
3. plneni olejem
4. plneni UV
5. plneni chladicim mediem
Fiat Punto II HLX 1,2 16V
milan10
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 27 dub 2016, 16:32

Re: HELP - nefunguje klimatizace

Příspěvek od milan10 »

Zdravim jsem tady novej a mam problem z klimou.Byl jsem ji naplnit ale nejde komresor vedou k nemu dratky ale neni v nich proud kontrolka na zapnuti klimi sviti jako ze je zapnuta nevy nekdo nejakou schemu nebo kde je poistka ? dekuji Punto r.v 2001 1.9d dekuji
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: HELP - nefunguje klimatizace

Příspěvek od Vitaml »

Můžu poslat schema na mail,
v pojistkove skřiňce motoru je na klimakompresor pojistka F19/7,5A a relé R5.
Pojistková skřiňka motoru je před baterkou.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“