HELP - ztraci se voda v chladici

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Davids
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 26 bře 2007, 17:21

Příspěvek od Davids »

b@fi píše:Nazdar....
kontroloval si opticky celu chladiacu sustavu???...mal som podobne trable...takze najprv to bola mrazova poistka na strane spojky co zistis velmi tazko :? ...potom to bola mrazova poistka na strane rozvodov - co sa da skontrolovat ...no a nakoniec to bol samotny chladic...z ktoreho mi pomalicky po kvapkach ubudalo chladiacej kvapaliny....to som este nespomenul vymennikovy radiator z ktoreho urcite tiez nieco presakovalo.....poistky som dal vymenit----slusna palka do chladica som nalial LIQUI MOLY alebo nieco podobne a je po problemoch.....viem ten chladic mozno uz tolko nevydrzi ale stale lepsie ako kupit novy za 3000 alebo sekac za 1500 Sk.
K tej kolisajucej teplote....ak mas v poriadku termostat a nekolise ti vyska chladiacej kvapaliny respektive nemas upchaty radiator alebo trubky tak by to malo fungovat bez problemov.....
kontroloval jsem vsechny spoje a hadice vse je v poradku, nadobku na chladici kapalinu jsem mel, ale prazdnou po cca 8 km jizdy, nikde neunika ani do interieru, ale je citit fridex skla se enormne mlzi, kdyz zastavim tak ventilator misto tepleho vzduchu zacne foukat studeny z niceho nic behem par sekund, uz je mi s toho do breku :( navic motor netahne jak by mnel, vubec nechapu kde ta voda mizi, ani z vyfuku nejde bily kour, ze by se ztracela v motoru budu rad za kazdy napad
Reklama
 

majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

prsne tento problém som mal ! radiator kúrenia som vymenil ale pomohol aj utesňovač - ale ako spolahlivú opravu nedoporučujem!! a tesnenie pod hlavou som mal prasknuté na troch miestach ! Na výfuku som nič nepoznal a je vidno na piestoch kade išla voda do válcou! a tlak do vody! Vymenil som radiator a tesnenie pod hlavou a auto šlape ako hodinky . Tebe odporúčam určite výmenu radiatora /ako sa to robí nájdeš v návode / ja som to zmákol za 4hod. a ak to bude zle kúriť na volnobehu tak aj tesnenie pod hlavou!! predpokladám že máš vodnú pumpu ok :!: :!:
Obrázek Obrázek Obrázek
Ak nájdem foto radiatora dám aj to :P Obrázek
a pridávam spomínané foto radiatora! -podotíkam že moc netiekol- mláka
v kúrení bola asi 4cm priemer a na fote je už utesnený tekutým utesňovačom. kedže takým veciam moc neverím tak som investoval a kúpil nový!!
Obrázek Obrázek
na fote je len starý kus!
Naposledy upravil(a) majco dne 29 bře 2007, 09:43, celkem upraveno 2 x.
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Tomek
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 03 dub 2006, 21:32
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tomek »

vidim ze mate bohate skusenosti,,takze by ste mohli pomoct aj mne....

striela mi nieco do vzduchoveho filtra,,ak slapnem na plyn ozve s ahlasita rana z airboxu,,,mal som dole prvy diel s filtrom a isli z toho aj iskry,,,proste to striela....dalej som skontroloval stav chladiacej kvapaliny a bol pod ryskou MIN,,moze to byt to spominane tesnenie hlavy?? doteraz neboli ziadne problemy,,,auto zacalo zrazu cukat,,strielat,,a robi to len pri nizkych otackach,,tiez som citil v interieri chladiacu zmes,,,poradte co s tym
Davids
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 26 bře 2007, 17:21

Příspěvek od Davids »

majco píše:prsne tento problém som mal ! radiator kúrenia som vymenil ale pomohol aj utesňovač - ale ako spolahlivú opravu nedoporučujem!! a tesnenie pod hlavou som mal prasknuté na troch miestach ! Na výfuku som nič nepoznal a je vidno na piestoch kade išla voda do válcou! a tlak do vody! Vymenil som radiator a tesnenie pod hlavou a auto šlape ako hodinky . Tebe odporúčam určite výmenu radiatora /ako sa to robí nájdeš v návode / ja som to zmákol za 4hod. a ak to bude zle kúriť na volnobehu tak aj tesnenie pod hlavou!! predpokladám že máš vodnú pumpu ok :!: :!:
Obrázek Obrázek Obrázek
Ak nájdem foto radiatora dám aj to :P Obrázek
jaaaaaaaj vypada to hrozne 8) no tesneni menit chci rozhodne, a a ten radiator asi budu muset taky nejak skouknout, ale nevim jak sundam tu palubku kde je navod prosim? zkusil bych ho nejdrive nejak utesnit, mozna by to stacilo protoze v interieru voda neni, a zda se mi, ze pokud se motor zahreje(cca na 1/4 vic to proste nejde a to skoro nemam vodu v chladici) tak to prestava jet, jde to pomalu do otacek, a cele je to nejake zpomalene
Tomek
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 03 dub 2006, 21:32
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tomek »

tak dneska mi v servise vymenili palivovy filter a je po strielani,,,ze bralo to viacej vzduchu ako paliva...

ale bude treba vymenit asi ten radiator kurenia takze s atesim ako zasa vygrcam dalsie love....diky za rady machri
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Tomek píše:tak dneska mi v servise vymenili palivovy filter a je po strielani,,,ze bralo to viacej vzduchu ako paliva...

ale bude treba vymenit asi ten radiator kurenia takze s atesim ako zasa vygrcam dalsie love....diky za rady machri
Návod na výmenu máš aj to na fóre tak si to sprav sám! to zmákneš!!! :lol: :lol: :lol:
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Tomek
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 03 dub 2006, 21:32
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tomek »

zbezne som na neho mrknul a fakt obavam sa toho,,,skusim najskor tie utesnovacie pripravky,,mozno to pomoze a ked nie tak budem riesit palubovku,,,ozaj ziadnu mlacku som si nenasiel v interieri ani pod aftom,,iba to tam pachne ked zapnem vetrak
palo.c
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 10 bře 2007, 15:46
Bydliště: Hliník nad Váhom

HELP

Příspěvek od palo.c »

keď ste sa tu bavili o kúrení, tak mne auto kúri v pohode, voda neuniká a ani interiér nepáchne po alycole, no keď naštartujem auto a pohnem sa tak mi niečo žblnká pod palubovkou na pravej strane, žiadnu kalužu som v aute nenašiel a to žblnkanie prejde po 500 metroch, potom sa už nič neozýva, neviem čo to môže byť, dosť to otravuje a auto fakt kúri dobre a inak šlape ako hodinky, možno mi niekto z Vás vie poradiť, dík PALO
majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Příspěvek od majco »

Cau Palo je potrebné odvzdušniť kúrenie ! do radiatora idú dve hadice a na jednej je taé malé plastové koliesko -je to odvzdušnovak! stačí zohriať motor a povoliť odvzdušnovák kým nepotečie voda! toť v skrake vsio! :P
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
palo.c
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 10 bře 2007, 15:46
Bydliště: Hliník nad Váhom

Příspěvek od palo.c »

ja som počul, že sa sústava odvzdušňuje sama, tak teraz som z toho jeleň, len dúfam, že je k tomu koliečku dobrý prístup, len je divné, že ako idem tak to prestane, musím sa na to pozrieť, dík za radu, no nemám chuť rozozobrať pol auta :D
Uživatelský avatar
Vencapunto
Všeználek
Příspěvky: 3265
Registrován: 22 bře 2006, 14:02
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vencapunto »

Je to tak jak píše Majco.Je to za motorem,může se tam ze zhora.
palo.c
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 10 bře 2007, 15:46
Bydliště: Hliník nad Váhom

Příspěvek od palo.c »

ale keby bol vzduch v radiátore tak by auto slabo kúrilo no ono kúri dobre a ten zvuk trvá len pri rozbiehaní a potom to prestane
Petr UL
Fiaťák
Příspěvky: 134
Registrován: 05 dub 2006, 07:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr UL »

Mě to dělá to samé. Šplouchání se ozývá z pravé strany pod palubkou jen chvilku při rozjezdu a pak to přejde...
Dělalo mi to když jsem auto koupil pak jsem měnil chladící kapalinu odvzušňoval jsem to, ale šplouchání nepřestalo.
Zvyknul jsem si a zatím to neřeším. Auto v zimě topí dobře a v létě se nepřehřívá...prostě vše funguje tak jak má . Jen to občas zašplouchá :wink:
Punto II. 1,2 8 V r.v.2000
P.UL@seznam.cz
palo.c
Začátečník
Příspěvky: 26
Registrován: 10 bře 2007, 15:46
Bydliště: Hliník nad Váhom

Příspěvek od palo.c »

len ma štve, že neviem čo to je, skúsim to odvzdušniť a potom ti poviem, nejak sa mi na to nechce zvykať, ale auto jazdí a neprehrieva sa kúri tiež dobre, voda ti neuniká? mne sa nezdá a ani pach po alycole v aute nieje, mal som najskôr strach, že praskol radiátor no v aute je sucho, no uvidím potom sa ozvem :D
Sob
Znalec
Příspěvky: 603
Registrován: 30 črc 2006, 14:27
Bydliště: HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sob »

Tomek píše:zbezne som na neho mrknul a fakt obavam sa toho,,,skusim najskor tie utesnovacie pripravky,,mozno to pomoze a ked nie tak budem riesit palubovku,,,ozaj ziadnu mlacku som si nenasiel v interieri ani pod aftom,,iba to tam pachne ked zapnem vetrak
Tak pak dej vedet jestli to pomohlo,nechce se mi vyndavat palubka :twisted:
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“