TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Už mi přišel měřák a udělal jsem měření tlaků a vyšly mi velice zajímavé výsledky.
Naměřený tlak byl mezi 225 až 235 PSI, což je 15,5 - 16,2 Bar.
V práci jsem si ještě otestoval měřič na kompresoru a dvěma různými manometry (jeden z nich s glicerinem) a ukazuje docela přesně.
Při měření jsem nechal motor asi 8x otočit, pak už tlak nestoupal. Měřič má zpětný ventil.
Z toho usuzuji, že mám ventily, kroužky i těsnění pod hlavou v pořádku.
Dalším krokem asi bude změření tlaku paliva.
Přílohy
tlaky.JPG
tlaky.JPG (114.05 KiB) Zobrazeno 4440 x
Naposledy upravil(a) Vitaml dne 07 zář 2016, 19:20, celkem upraveno 1 x.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od liborko »

Pěkný,kde si ho prosím koupil? taky bych potřeboval nový :)
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Tady:
http://www.atools.cz/index.php?action=d ... 167&catg=0" onclick="window.open(this.href);return false;
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od martin72 »

Tohle by snad i na naftu jelo. :D Mě se to teda zdá docela dost, ale podotýkám, že nejmladší motor kterému jsem měřil tlaky měl EuroI. Od té doby se dost změnilo časování ventilů a i kompresní poměry šly nahoru. Jsi si jistý, že teď máš ty rozvody dobře? 14 atm bych akceptoval (u nějaké ostřejší verze motoru), ale 16 atm je i na mě moc.

Edit: Tak co jsem se momentálně dočetl, tak Marea (Euro II) v 1.6 měla tlaky 15 atm. Felda HTP 15 + atm. Tak se zítra podívám do servisního manuálu, jestli tam něco není.
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Kontrolováno podle servisního manuálu, ryska na kole rozvodů, na setrvačníku 0 , rozvody by měly být v pořádku, i na řemenici mi to sedí podle manuálu. Auto bylo z Rakouska od prvního majitele se servisní knížkou, neměl by tam být žádný zásah do motoru (třeba zarovnání a snížení hlavy). Myslím, že jakýkoliv posun by kompresi snížil.
Jinak se to zlepšuje, motor se opravdu učí, už to tolik nepocukává, zlepšuje se výkon, klesá i spotřeba, podle diagnostiky při rovnoměrné jízdě při 100 km rychlosti je lambda 2 v půlce - 0,58V, před tím po městě běhala kolem 0,1 - 0,15 V (grafy sleduju).
Momentálně spotřeba 7,5-8 město, 6,25 mimo město.
Ještě chci změřit palivo, ale musím vymyslet redukci na barometr. Použiju glicerinový.

Měříl jsem to správně, že jsem protočil 8x motor a nechal maximálně vystoupat měřič komprese?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od slabostka »

no uvidíš čo sa stane až príde zima, to zvykne ukázať chyby... tá spotreba je trošku vyššia nie? Tolko nemám ani s automatom a to jazdím jak hovedo... otec má 8v a určite stále pod 6.0
sporting speedgear r.v. 2000
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

To je a proto už nevím, co bych mohl vyzkoušet. Zatím jsem zkusil snad vše, o čem se tu už psalo, ještě jsem si všiml, že po několika minutách je docela dost teplý altík a jde to od vinutí, zkusím sehnat jiný.
A z výfuku nejde žádný kouř.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od liborko »

Diky za odkaz. A tu spotrebu mas zmerenou presne?? Nespletl ses?
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
metamor
Fiaťák
Příspěvky: 122
Registrován: 15 kvě 2015, 22:12

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od metamor »

motor s takymi tlakmi by som chcel mat aj ja. Navyse je cistucky :D je vidiet ze niekto sa on staral pred tebou a menil olej pravidelne. Bud len rad ze si kupil taky kusok a nesprtaj sa v nom kym nejde.
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od martin72 »

Kompresní tlaky jsi měřil správně. Zatím jsem prošel polovinu servisního manuálu (cca 1100 stránek) a kompresní tlaky jsem nenašel. Spotřeba po městě mi přijde docela hodně, s Puntem jezdím do šesti BA95 a Baravo si bere dle PP 7,7l/100km BA98. Čím ho momentálně krmíš, tím mixem nebo BA95?
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Po spravení rozvodu jsem dal nádrž jen E95 a resetoval adaptabilitu teď minulou sobotu jsem dal E95 a 30 % E85 ethanolu, jediný rozdíl je, že s E85 to líp jede, spotřeba pomalu neustále klesá.
Před resetem adaptability to bylo také špatné, ale neustále se to zlepšuje.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Ještě mě tak napadlo, nemůže být třeba nějaký problém v katalyzátoru? Třeba ucpaný ?
Loni když mi měřili emise, byly 10x nižší hodnoty, než povoluje norma.
Dá se to nějak zjistit bez rozebrání potrubí ?
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od martin72 »

Bohatost směsi ovlivňuje lambda co je před katem, otázka je jak funguje? Já jsem jí po svých experimentech s E85 musel vyměnit. Netuším jestli to bylo mými pokusy nebo se odporoučela věkem. Auto mělo najeto 130000 km.

http://autoperiskop.cz/co-mozna-nevite- ... d-dovnitr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od Vitaml »

Tu mám novou. Sleduju grafy a funguje.
Ještě bych mohl prohodit vstupní a výstupní.
Od půlky po konec je rozjezd a stabilní rychlost 100 km
Přílohy
Lambda 203.jpg
Lambda 203.jpg (133.53 KiB) Zobrazeno 4367 x
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
martin72
Znalec
Příspěvky: 676
Registrován: 14 říj 2013, 20:57
Bydliště: Praha

Re: TYP - Zapalovací svíčky a kabely

Příspěvek od martin72 »

Nevypadá to špatně. Chudší při volnoběhu (nebo tam zbývá více kyslíku - to může být spojené se spalování příměsi E85).

Dnes jsem si udělal rozvody na puntu 1.2 8V, abych byl více v obrazu. :D Sice se zadařilo až na druhý pokus, při výměně svíček, konkrétně druhého válce, jsem musel odpojit pár kabelů, abych se k ní vůbec dostal, a jak to tak chodí ten od klapky jsem nezapojil. :D

A teď k tomu podstatnému, mě nula na setrvačníku odpovídá této poloze na řemenici.
https://www.club-fiat.com/download/file.php?id=12617
Fiat Bravo Emotion rv.2008 1.4 T-Jet 110kW
Fiat Punto MkII 1,2 16V ELX rv.2001
Fiat Marea 1,6 16V ELX rv.2000 ex.2016 frajer nedobrzdil
Fiat 127 rv.1972 ex.2008 dožil
Fiat 125 Speciál rv.1969 ex.2007 dožil
Fiat 125 rv.1968 ex.1997 dožil
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“