zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
cerebla
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 25 kvě 2017, 20:32
Bydliště: žilina

zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od cerebla »

Zdravim Vás kolegovia fiaťáci. Chcem požiadať o radu ohľadom mojeho auta (Bravo 1.6 multijet 2009 dpf)
Pred 2 dňami som sa pustil do čistenia egr ventilu. mal som podozrenie, že bude zapchaty nakoľko auto občas ked som chcel pridať pri vyššých rychlostiach pridať cítil som pocukávanie. ( ten isty problem som mal na stile a tento zásah to vyriešil.)
môj problém spočíva v tom, že po čistení a naštartovaní mi auto zdochlo a nasledne točilo asi 30 sekúnd.. .potom chytilo a po par sekundách zdochlo. nasledne som zacal jazdit a auto pri volnobehu ma tendenciu zdochnut ale nikdy nezdochne. proste tesne pred zdochnutim pridá znovu otáčky. deje sa to veľmi nepravidelne. bez ohľadu na to či je auto teplé, studené... 20 km nič a potom na každej križovatke zopár krát...pred tým auto takýto problém nemalo. natankoval som dnes evo naftu a k tomu aditivum. a už 50 km nič. a subjektívne sa mi zdá že pri vypínaní motora momentálne má hrubší prejav.
2. problém sa týka regenerácie dpf. veľmi často sa mi spúšťa. jazdim často 15 km trasy a regenerácia sa mi spúšta hádam po 50 km... bez varovania a bez kontrolky. na diagnostike mi ukázalo zaplnenie filtra na 25 percent... myslel som že to bude mať súvis s tym zadrbaným egr...ale trochu sa obávam aj vstrekov... čo myslíte? napadla ma aj vadná klapka čo je pred egr ventilom... idem s tým na diagnostiku čo najkor. na čo sa mám sústrediť? aké hodnoty ma vykazovať na vstrekoch atď... dá sa z nej vyčítať aj práca egr v reálnom čase? Volal som do jedneho servisu a tam hneď že egr sa ani neoplatí čistiť.. hned vymenit atd... takyto pristup vyslovene nemusím. a to bol servis ktorý sa pýši na nete tým že sa špecializujú na talianske značky. vie mi niekto poradiť servis na taliana do 100 km od Žiliny?
Ďakujem veľmi pekne za postrehy
fiat stilo coupe 2004 1.9 jtd 85 kw ex. Fiat bravo 2009 1.6 multijet 88kw dualogic.
Reklama
 

bajo777
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 295
Registrován: 24 úno 2012, 20:08

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od bajo777 »

potrebujes to nakalibrovat, je to pripad ako skrtiaca klapka, ked vybehne z regulacneho limitu, sama sa nevrati...chlapci dneska auta nejsu jak skoda 120L, kombinacky srobovak, gro nespravite bez diagnostiky
BRAVO 2010, 1,4 66kW, Tempomat ,LPG BRC

Multiecuscan 2,2

excars:
Punto Mk2b 2003, 1,2 44kW
Punto Mk1 1996, 1,1 40kW
Panda Mk1 1988, 750i 25kW
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od Bravomv »

Problém s EGR ventilem jsem ještě neřešil. Jen jsem nabyl dojmu, že u 1,6 Mjet se snad ani pořádně vyčistit nedá a musí se zakoupit nový. Jak jsem ale uvedl, problém s EGR jsem neměl, tak nemůžu posoudit.
Regenerace po 50 km je samozřejmě špatně. Je to příliš často. Uveď, kolik má tvoje auto najeto km a jakké projevy má tvoje auto, když regeneruje. Z osobní zkušenosti mohu uvést, že když jezdím menší nájezdy a město, tak přichází regenerace okolo 200 až 250 km. Při delších trasách se pohybuji okolo 400 až 500 km. Problém bude možná v tom, že když už auto regeneruje, tak je třeba se s ním projet, dokud regenerace není ukončena. Trvá to vždy okolo 10 minut. Mám rovněž 1,6 Mjet 88 kw.
cerebla
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 25 kvě 2017, 20:32
Bydliště: žilina

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od cerebla »

Dnes som bol na diagnostike.
s tou kalibráciou máš pravdu. aj mechanik mi to hovoril . To zdochynanie ale nemá na svedomí egr. Pozerali sme dáta a egr pracuje správne. Mám vadný vstrekovač. Teda podľa nameraných hodnot. -0,1, -0,5 , 2,6 a posledný má - 2 alebo tak dako ak si pametam. Vraj treti vstrek je v čudu, ten štvrtý sa ho snaži dorovnať. V pondelok ho vyberie a putuje do bosch servisu. testovanie a repas okolo 120 eur. Može to mať súvis s častou regeneraciou DPF? veľa splodín , zlé spaľovanie..čo poviete? Inak podľa mňa čistenie egr na brave má určite z mojho pohľadu význam. Prečo si myslíš, že nie? Verím, že Bravo potom pôjde ako raketa. Každopádne dám vedieť. A chcem sa opýtať ešte jednu vec? pri regenerácii ti zasvieti kontrolka? lebo mne ešte nezasvietila nikdy a to mám auto už rok a 18 000 km. celkový nájazd 195 000. PRejavy regenerácie- hrubší chod, občas biely dym, ventilátor chladenia smrad po vystúpení z vozdila
fiat stilo coupe 2004 1.9 jtd 85 kw ex. Fiat bravo 2009 1.6 multijet 88kw dualogic.
cerebla
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 25 kvě 2017, 20:32
Bydliště: žilina

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od cerebla »

bajo777 píše:potrebujes to nakalibrovat, je to pripad ako skrtiaca klapka, ked vybehne z regulacneho limitu, sama sa nevrati...chlapci dneska auta nejsu jak skoda 120L, kombinacky srobovak, gro nespravite bez diagnostiky
Chcem sa opýtať, škrtiaca klapka čo je pred egr ventilom, tiež je potrebné ju kalibrovať? Tiež som ju čistil a bola špinavá tiež.
fiat stilo coupe 2004 1.9 jtd 85 kw ex. Fiat bravo 2009 1.6 multijet 88kw dualogic.
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od Bravomv »

Na častější zaplnění DPF má vliv jak ventil EGR a jeho správná funkce, tak i správná činnost vstřikovacích trysek. Je to jedno s druhým, takže problém častého zaplnění by mohl být u tebe ten, co jsi popsal.
Nepsal jsem, že nemá smysl vyčistit EGR, ale to, zda-li to jde provést u 1,6 Mjet, jelikož jsem někde vyčetl, že to u 1,6 pořádně nejde, ale ty jsi ho vyčistil, takže je zřejmé, že to jde. Jinak ve značkovém servisu mi řekli, že první 1,6 Mjet, co se prodávaly, již mají nájezd okolo 300 tis. km a DPF mají stále funkční a bez problémů.
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od Bravomv »

Ještě k té kontrolce DPF. Ta při regeneraci svítit nemá. Má svítit před nastartováním a potom zhasnout. Když zůstane svítit, znamená to, že se nemá vypínat motor a auto se má projet do doby, než kontrolka zhasne. Tedy musí proběhnout regenerace. Pokud vypneš motor při svícení této kontrolky, zřejmě si zaděláš na problém s DPF, kdy bude natolik zaplněn, že potom již regenerace nepůjde spustit při jízdě a auto spadne do nouzáku.
cerebla
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 25 kvě 2017, 20:32
Bydliště: žilina

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od cerebla »

dnes som zistil, po zhodení sania, že zhasínanie motora ma na svedomí škrtiaca( zhasinacia) klapka. Správa sa uplne zmetočne a ma tendenciu zadusiť motor. mám to aj na videu ak by kohosi zaujimalo. Jediná varianta je asi kúpa novej však?
fiat stilo coupe 2004 1.9 jtd 85 kw ex. Fiat bravo 2009 1.6 multijet 88kw dualogic.
jano207
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 243
Registrován: 30 pro 2008, 19:52
Bydliště: SK-NR

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od jano207 »

A ved ta klapka je ovladana podtlakom.Ci?
EX-Fiat stilo 1,9 jtd 85kw.Momentalne Fiat bravo 1,9 mjtd 88kw
cerebla
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 25 kvě 2017, 20:32
Bydliště: žilina

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od cerebla »

jano207 píše:A ved ta klapka je ovladana podtlakom.Ci?
Myslim, že elektronicky. teda podľa toho čo som videl,
Mimochodom klapka sa umudrila. mal som zhodene sanie aby som to videl a pracuje presne ako ma. Brat ma tiez bravo a porovnavali sme to. uvidime dokedy. Kazdopadne problem s dpf stale nevyrieseny. uvidime v pondelok som objednany na diagnostiku do servisu v ktorom robia len talianov. tak snad bude chciet najst problem aspon tak ako ja. :D
fiat stilo coupe 2004 1.9 jtd 85 kw ex. Fiat bravo 2009 1.6 multijet 88kw dualogic.
Bravomv
Fiaťák
Příspěvky: 124
Registrován: 08 led 2017, 18:46

Re: zhasínanie motora na voľnobeh, častá regenerácia dpf.

Příspěvek od Bravomv »

Tak nám tady prosím tě potom napiš, jak jsi dopadl s tím DPF. Já jsem DPF měnil (originál Fiat), byla to finanční raketa.
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“