Pneumatiky co nic nevydrží
Moderátor: peta.smolik
Pneumatiky co nic nevydrží
Vážení přátelé,
rád bych se svěřil s nedobrou zkušeností s pneumatikami Barum. A to jak letními, tak zimními. Není to tak dávno, co bych se za Barumky rval, ale poslední sady jsou prostě sračky - malý nájezd. Možná to výrobce moc dobře ví a proto se neúčastní, nebo jen vyjímečně různých testů.
Nemyslím, že by to byla jen otázka Seicenta, ale všech malých vozů s předním pohonem.
Abych byl objektivní, jezdím po městě. Rozměr 155/70 R13
Na letní Barumky jsem najezdil 16 500 km. Přední už jsem musel dát vloni nové. Vybral jsem Continentaly.
Zimní budu vyhazovat teď po zimě. Mají najeto pouhých 12 800 km a hloubka vzorku cca 4,2-4,5 mm.
Na žádném autě ani gumách tak malý nájezd nepamatuju.
Nějaké zkušenosti - na čem kdo jezdíte a kolik se najede ?
rád bych se svěřil s nedobrou zkušeností s pneumatikami Barum. A to jak letními, tak zimními. Není to tak dávno, co bych se za Barumky rval, ale poslední sady jsou prostě sračky - malý nájezd. Možná to výrobce moc dobře ví a proto se neúčastní, nebo jen vyjímečně různých testů.
Nemyslím, že by to byla jen otázka Seicenta, ale všech malých vozů s předním pohonem.
Abych byl objektivní, jezdím po městě. Rozměr 155/70 R13
Na letní Barumky jsem najezdil 16 500 km. Přední už jsem musel dát vloni nové. Vybral jsem Continentaly.
Zimní budu vyhazovat teď po zimě. Mají najeto pouhých 12 800 km a hloubka vzorku cca 4,2-4,5 mm.
Na žádném autě ani gumách tak malý nájezd nepamatuju.
Nějaké zkušenosti - na čem kdo jezdíte a kolik se najede ?
- Reklama
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Popravdě Barumkam,Matadorkam se já pokud možno vyhýbám. Na Seicente mam levné polské Debica Frigo snad už čtvrtou zimní sezónu a vzorku vůbec neubývá. Jinak na Punte mam Firestone,na Stile Riken ( což je pokud se nepletu výrobce Dunlop) a spokojenost.
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Zkušenosti s pneu Continental ECO Contact 3: najezdil jsem na ně za 4 roky také 16500 km, ale byly jen na předku ! To znamená, najezdí se na ně výrazně víc. Jezdím město, samé rozjezdy a brzdění. Seděly jak přibité, pěkné svezení.
ECO Contact 3 se teď už nedělají.
Eco Contact 5 se dle testů tak moc nepovedly jako trojky. Ty jsem nejezdil a nahradily je ECO Contact 6, které mám už koupené nové. Dle testů jsou ECO Contact 6 druhé nejlepší pneu. V porovnání s ECO 3 jsou ECO 6 lepší na suchu a o něco horší na mokru.
Zimní mám druhou sezonu Nokian. Aktuálně najeto 5500 km. Úbytek vzorku kolem 1,5 mm, tak se dá předpokládat nájezd kolem cca 16-20 tkm na předku, se záměnou samozřejmě víc. Ale to nejpodstatnější. Ještě jsem nikdy a na žádném autě nejezdil na tak výborných zimácích. Na sněhu jezdí téměř tak jako jsem byl zvyklý jezdit s letními na mokru. Na náledí i když jsem neměl příležitost vyzkoušet na souvislém a hladkém náledí, tak s opatrností drží. Na uježděném a zledovatělém sněhu se mi v uzavřeném objektu asi při 40 km/h nepodařilo trhnutí volantu a zatažením ručky utrhnout zadek víc, než asi o 120°. Na letošní zimní rozsolené sněhové břečce jsem při rozjezdu do kopce ujížděl vozům SUV a to i těm s náhonem 4x4 (Land Rover, Kodiak a podobně). Lehký auto a výborný pneu jsou extrémně znát.
Jednoznačně doporučuju letní pneu Continental a zimní pneu Nokian (pozor na letní Nokian, ty dle testů nijak zvlášť dobré nejsou).
ECO Contact 3 se teď už nedělají.
Eco Contact 5 se dle testů tak moc nepovedly jako trojky. Ty jsem nejezdil a nahradily je ECO Contact 6, které mám už koupené nové. Dle testů jsou ECO Contact 6 druhé nejlepší pneu. V porovnání s ECO 3 jsou ECO 6 lepší na suchu a o něco horší na mokru.
Zimní mám druhou sezonu Nokian. Aktuálně najeto 5500 km. Úbytek vzorku kolem 1,5 mm, tak se dá předpokládat nájezd kolem cca 16-20 tkm na předku, se záměnou samozřejmě víc. Ale to nejpodstatnější. Ještě jsem nikdy a na žádném autě nejezdil na tak výborných zimácích. Na sněhu jezdí téměř tak jako jsem byl zvyklý jezdit s letními na mokru. Na náledí i když jsem neměl příležitost vyzkoušet na souvislém a hladkém náledí, tak s opatrností drží. Na uježděném a zledovatělém sněhu se mi v uzavřeném objektu asi při 40 km/h nepodařilo trhnutí volantu a zatažením ručky utrhnout zadek víc, než asi o 120°. Na letošní zimní rozsolené sněhové břečce jsem při rozjezdu do kopce ujížděl vozům SUV a to i těm s náhonem 4x4 (Land Rover, Kodiak a podobně). Lehký auto a výborný pneu jsou extrémně znát.
Jednoznačně doporučuju letní pneu Continental a zimní pneu Nokian (pozor na letní Nokian, ty dle testů nijak zvlášť dobré nejsou).
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Moja skúsenosť s Matador MP44 a Firestone Roadhawk na Multiple, teda 1,5 tonovom aute - NIKDY VIAC!
Nokian WR-D4 sú SUPER, mám ich tretím rokom a všetky majú vzorok nad 6 milimetrov. Na letné prezúvam v máji, na zimné v septembri-októbri. Jeden rok som Nokiany jazdil aj v dosť vysokých teplotách až do júna.
Ročný nájazd mám 12-15000 km, prevažne krátke trasy.
Pri Nokianoch je dobré pozrieť, KDE ich vylisovali - je rozdiel, ak je made in Finland - alebo ruská. Písali ľudia, že im praskali. Moje vyzerajú ako z fabriky, parkujem celoročne vonku. Ostatne to platí obecne - ani Continental, lisovaná "tu" nemusí byť pravé orechové...
Pod čiarou - aj keď rôzne zdroje tvrdia, že letná guma má lepšie vlastnosti, brzdnú dráhu a vedenie v zákrutách voči zimnej aj pri málo nad nulou - mám presne opačnú skúsenosť - Nokian WR-D4 znesie podstatne viac v zákrute a lepšie brzdí za dažďa aj v lete!
Nokian WR-D4 sú SUPER, mám ich tretím rokom a všetky majú vzorok nad 6 milimetrov. Na letné prezúvam v máji, na zimné v septembri-októbri. Jeden rok som Nokiany jazdil aj v dosť vysokých teplotách až do júna.
Ročný nájazd mám 12-15000 km, prevažne krátke trasy.
Pri Nokianoch je dobré pozrieť, KDE ich vylisovali - je rozdiel, ak je made in Finland - alebo ruská. Písali ľudia, že im praskali. Moje vyzerajú ako z fabriky, parkujem celoročne vonku. Ostatne to platí obecne - ani Continental, lisovaná "tu" nemusí byť pravé orechové...
Pod čiarou - aj keď rôzne zdroje tvrdia, že letná guma má lepšie vlastnosti, brzdnú dráhu a vedenie v zákrutách voči zimnej aj pri málo nad nulou - mám presne opačnú skúsenosť - Nokian WR-D4 znesie podstatne viac v zákrute a lepšie brzdí za dažďa aj v lete!
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Tos objevil Ameriku, Barum je sračka odjakživa
Taky to vyrábí rumuni apod. 
Obecně problém u nich neni ani tak nájezd, jako to že za mokra kloužou jak sviňa. Letní byly i citlivý na aquaplanning - tam kde Bravuris plaval při 80 kmh, tak Good Year se stejně vysokým vzorkem zaplaval až při 110 (měl jsem testovací louži kterou jsem vždycky líznul pavou stranou auta)
Aktuálně vozim letni Dunlop Blu response a absolutní spokojenost (pozor jsou dvě verze berte tu lepší, má A na mokru ta horší má B, výroba Turecko). Zimní Conti TS860 a taky dobré, na námrazách a ledovkách zatim nejlepší co jsem potkal, na sněhu byly lepší GY Ultragripy 7+
Dobrý jsou i Hankook..
Barum fak ne. Hrůzu za mokra potvrzujou i prakticky všechny testy a to se testuje nová guma, po roce dvou to je ještě řádově horší.. Kdo nevěří ať si zkusi mokrej kruháč při jaký rychlosti se to sune do boku, nejdřív na Barumce a pak na jakýkoliv dobrý gumě, rozdíl to je jak prase


Obecně problém u nich neni ani tak nájezd, jako to že za mokra kloužou jak sviňa. Letní byly i citlivý na aquaplanning - tam kde Bravuris plaval při 80 kmh, tak Good Year se stejně vysokým vzorkem zaplaval až při 110 (měl jsem testovací louži kterou jsem vždycky líznul pavou stranou auta)
Aktuálně vozim letni Dunlop Blu response a absolutní spokojenost (pozor jsou dvě verze berte tu lepší, má A na mokru ta horší má B, výroba Turecko). Zimní Conti TS860 a taky dobré, na námrazách a ledovkách zatim nejlepší co jsem potkal, na sněhu byly lepší GY Ultragripy 7+
Dobrý jsou i Hankook..
Barum fak ne. Hrůzu za mokra potvrzujou i prakticky všechny testy a to se testuje nová guma, po roce dvou to je ještě řádově horší.. Kdo nevěří ať si zkusi mokrej kruháč při jaký rychlosti se to sune do boku, nejdřív na Barumce a pak na jakýkoliv dobrý gumě, rozdíl to je jak prase

Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Tých sračkových gúm je viac - buď vlastnosťami hlavne za mokra - alebo životnosťou.
Za seba - AA, nanajvýš kombinácie A,B.
Za seba - AA, nanajvýš kombinácie A,B.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
m-scale - a srovnání máš? Taky jsem si myslel že to je normál a že Barumka je kvalitní, dokud jsem nezkusil lepší a nezjistil jaká to byla srágora..
T.Tom - AA guma je například která? I to AB jaksi moc neni
T.Tom - AA guma je například která? I to AB jaksi moc neni

Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Před pár lety jsem kupoval na Punto nové letní Barum Bravuris 195/50 R15 a po pár set kilometrech začly být dost hlučné hlavně při vyšších rychlostech,přesněji řečeno byl to takový pleskající přerušovaný pazvuk jako kdyby byl v každé pneu vpíchlý nějaký větší trn s větší hlavou,a šlo to do kabiny dost nepříjemně slyšet.Nejdřív jsem si myslel,že jsou špatně vyvážené či podhuštěné. Měl jsem je i na kontrole a na nic se nepřišlo,takže ve finále usuzuju,že to byly nějaké zmetky které měly od výroby špatnou kostru či co
takže teď jen jak slyším Barum tak mě to odrazuje je kupovat

CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Každý výrobce používá jinou směs gumy/kaučuku a kdo ví co vše tam je, proto nelze čekat od gumy za devět kil,že bude mít stejné složení jako Pirellka za dva litry. Ale taky záleží jakým stylem se jezdí,i s tou levnou pokud se jezdí důchodcovským stylem se dá teoreticky najet mnoho km 

CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96
IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Najnovsie "testujem" najlacnejsie co ponuknu, toto je len velmi povrchne subjektivne hodnotenie niekolko rokov dozadu a porovnavane najma s "klasikou" Barum/Matador, Barum vseobecne je lepsi ako Matador, ale aj o nieco drahsi,
a samozrejme zalezi od konkretneho modelu/rozmeru, roku vyroby, kvalita sa v case meni, "cinske" gumy su uz na tom posledne roky o dost lepsie, urcite neplati ze znackova raz tak draha guma je raz tak dobra. Zalezi aj od pouzivatela ci dokaze prisposobit jazdu kvalite pneumatik
(Zima)
Sailun - lacna ale na prekvapenie dobra guma, zaber na snehu velmi dobre, opotrebenie po sezone nebadatelne, ziadny problem pri jazde. Dodavkove Sailuny sa zoderu o cosi rychlejsie ako Matador.
Nexen - cenovo porovnatelna s Matador, ale lepsia vydrz za sezonu nebadatelne opotrebenie, dobry zaber na snehu, trochu hlucne, (aj ked Nexen je vlastne uz cesky vyrobok do prvovyroby skodovky, audi..)
Sava - skvela guma velmi dobra vzorka, neskutocne rychlo sa zodrali.
Matador - ma dobry dezen, rychlo sa ale deru, dodavkove vydrzia o cosi viac ako osobne.
Vredestein - drahsia ako Matador, vydrzala takisto
(Leto)
GoodYear - z prvovyroby po par mesiacoch povyduvane boky (asi kostra), po jednom lete vyblednute, dezen drzi.
Matador - dodavkove povyduvane boky, dost rychlo sa deru, na polku zodrate uz vobec nedrzia na mokrej ceste
Accelera - dezen vyzera pekne ale nizka zivotnost, na mokrom nekvalitnom asfalte samovrazda (podobne ako Nankang pred 10 rokmi
)
Tigar - od srbskeho vyrobcu povodne podrazok na topanky
, velmi lacna, na vode horsie spravanie
Continental - dodavkove z prvovyroby vydrzali o dost dlhsie ako Matador ale cena dvojnasobna
a samozrejme zalezi od konkretneho modelu/rozmeru, roku vyroby, kvalita sa v case meni, "cinske" gumy su uz na tom posledne roky o dost lepsie, urcite neplati ze znackova raz tak draha guma je raz tak dobra. Zalezi aj od pouzivatela ci dokaze prisposobit jazdu kvalite pneumatik

(Zima)
Sailun - lacna ale na prekvapenie dobra guma, zaber na snehu velmi dobre, opotrebenie po sezone nebadatelne, ziadny problem pri jazde. Dodavkove Sailuny sa zoderu o cosi rychlejsie ako Matador.
Nexen - cenovo porovnatelna s Matador, ale lepsia vydrz za sezonu nebadatelne opotrebenie, dobry zaber na snehu, trochu hlucne, (aj ked Nexen je vlastne uz cesky vyrobok do prvovyroby skodovky, audi..)
Sava - skvela guma velmi dobra vzorka, neskutocne rychlo sa zodrali.
Matador - ma dobry dezen, rychlo sa ale deru, dodavkove vydrzia o cosi viac ako osobne.
Vredestein - drahsia ako Matador, vydrzala takisto
(Leto)
GoodYear - z prvovyroby po par mesiacoch povyduvane boky (asi kostra), po jednom lete vyblednute, dezen drzi.
Matador - dodavkove povyduvane boky, dost rychlo sa deru, na polku zodrate uz vobec nedrzia na mokrej ceste
Accelera - dezen vyzera pekne ale nizka zivotnost, na mokrom nekvalitnom asfalte samovrazda (podobne ako Nankang pred 10 rokmi

Tigar - od srbskeho vyrobcu povodne podrazok na topanky

Continental - dodavkove z prvovyroby vydrzali o dost dlhsie ako Matador ale cena dvojnasobna
Cinquecento 1.1 SPi Sporting Grey RIP
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
Seicento 1.1 MPi Brush Orange/Grey RIP
Panda 1.2 69K EURO6 S&S Sicilia orange
http://www.fiatforum.com
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Vladka1 - Nokian eline 2 napríklad. AA
V "mojom" rozmere som ich našiel v rozpätí zhruba 50-100 eur.
V "mojom" rozmere som ich našiel v rozpätí zhruba 50-100 eur.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Tatko T - v mým rozměru se eline ani nevyrábí a 3-4k za gumu je už fakt dost..
m.scale - Barumka stojí polovinu než dobrá? To jsi úplně mimo, je spousta lepších gum dokonce i levnějších.. Nebo je rozdíl v ceně třeba stovka za gumu. Mmch. dobrá guma i dýl vydrží a má menší spotřebu, tak např. pro toho kdo jezdí hodně Michelin ve výsledku vyjde levněji, protože místo dvou sad mu stačí jedna. Běžně je Barumka po 20kkm sjetá a Michelin dá na stejným autě klidně 60kkm, tak to už jsou tři sady a zdánlivě levná Barumka vyjde dráž fakt o hodně.
Další věc spotřeba, i když je jen např. o deci na 100 km, tak za životnost pneu se to nasčítá a ve výsledku opět dražší guma vyjde levněji, protože rozdíl na spotřebě je jedna guma zadarmo...
O rozdílu kdy o pár metrů nedobrzdíš ani nemluvim, tam je pak rozdíl v desítkách tisíc nebo i na zdraví.. Šetřit na gumách neni moc chytrý šetření...
m.scale - Barumka stojí polovinu než dobrá? To jsi úplně mimo, je spousta lepších gum dokonce i levnějších.. Nebo je rozdíl v ceně třeba stovka za gumu. Mmch. dobrá guma i dýl vydrží a má menší spotřebu, tak např. pro toho kdo jezdí hodně Michelin ve výsledku vyjde levněji, protože místo dvou sad mu stačí jedna. Běžně je Barumka po 20kkm sjetá a Michelin dá na stejným autě klidně 60kkm, tak to už jsou tři sady a zdánlivě levná Barumka vyjde dráž fakt o hodně.
Další věc spotřeba, i když je jen např. o deci na 100 km, tak za životnost pneu se to nasčítá a ve výsledku opět dražší guma vyjde levněji, protože rozdíl na spotřebě je jedna guma zadarmo...
O rozdílu kdy o pár metrů nedobrzdíš ani nemluvim, tam je pak rozdíl v desítkách tisíc nebo i na zdraví.. Šetřit na gumách neni moc chytrý šetření...
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Určite na jadzy do najbližšieho obchoďáku stačia aj najlacnejšie gumy. Ak náhodou niekto podbehne alebo zabudne dať prednosť, môžu sa ukázať ako sakra drahé.
Moja osobná skúsenosť:
Dve matador MP44 vpredu a dve Firestone Roadhawk vzadu (naopak byť nemohli, lebo ma za dažďa v križovatkách obiehal zadok) mi vydržali sotva 7000 km a boli v prdeli (...2 milimetre). Spotreba na nich bola vyššia, než na zimných Nokianoch.
Nokiany WRD4 mám vyše 12000 km a majú všetky viac, než 6 milimerov vzorku. To sneh moc nevideli, zato zažili aj horúčavy. Mňa vyjdu drahšie gumy menej...
Tie lacné gumy s polovičnou aj menšou kilometrovou životnosťou sú naozaj lacné? Majú vyššiu spotrebu, treba po ne ísť, dačo stojí prezutie, vyváženie atd. Roky si píšem tankovania, kilometre, výmeny atd.
Môj nájazd je 12-16000 ročne, ak niekto jazdí tak málo, že než mizerné gumy zoderie mu aj tak natoľko zostarnú, že musia dole - OK.
Moja osobná skúsenosť:
Dve matador MP44 vpredu a dve Firestone Roadhawk vzadu (naopak byť nemohli, lebo ma za dažďa v križovatkách obiehal zadok) mi vydržali sotva 7000 km a boli v prdeli (...2 milimetre). Spotreba na nich bola vyššia, než na zimných Nokianoch.
Nokiany WRD4 mám vyše 12000 km a majú všetky viac, než 6 milimerov vzorku. To sneh moc nevideli, zato zažili aj horúčavy. Mňa vyjdu drahšie gumy menej...
Tie lacné gumy s polovičnou aj menšou kilometrovou životnosťou sú naozaj lacné? Majú vyššiu spotrebu, treba po ne ísť, dačo stojí prezutie, vyváženie atd. Roky si píšem tankovania, kilometre, výmeny atd.
Môj nájazd je 12-16000 ročne, ak niekto jazdí tak málo, že než mizerné gumy zoderie mu aj tak natoľko zostarnú, že musia dole - OK.

2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
Tak ja si hľadám gumy cez heur... , dám rozmery, priľnavosť za mokra A a hotovo,ak chcete lacnejšie pozrite na baz.. presne ten model. Naposledy som kupoval GoodYear R19 runflat 2ks 40€, potom som zistil že sú ešte tvrdšie ako obyčajné a dojazd mi klesol o 50km.
CHRYSLER CROSSFIRE 3.2
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
EX Punto mk1 55S, 90ELX, 16v sporting
Re: Pneumatiky co nic nevydrží
To je svatá pravda. Rozdíl v kvalitě pneu se pozná až když je už pozdě, v kritické situaci, kdy na špatné gumě z 80km/hod dobrzdíš o 1-2 délky auta později, nebo když máš kvalitní gumy, dobrzdíš a někdo kdo šetřil ti vletí do kufru. Typicky je to vidět na přechodech pro chodce. Takových nehod vídám soustu. I když jedou auta většinou před přechodem zhruba 30-50 km/hod, první před přechodem zastaví a druhý ho odhodí do půlky přechodu, nebo taky až za něj.