Tak to zkontroluj sám, zas tak složitý to neni., vyjde to nejlevněji a máš jistotu že to je dobře..
Přípravky jsou nejdřív aretace vačky (trn zezadu do ventildeklu) kontrola napínáku jestli je šipka ve výřezu, pak se nasadí aretace řemenice kliky, pokud ta nepasuje tak je rozvod blbě = povolit vačkový kolo a řemenici kliky natočit správně, utahnout, protočit motor a zkontrolovat..
Viz video (v autě je to akorát hůř přístupný

).. Ale tohle nastavit blbě už chce fištróna...
Utahovací momenty najdeš v dílenským manuálu (zásadní je řemenice vačky a napínací kladka; vačkový kolo by se při utahování mělo přidržet přípravkem - plocháč a dva čepy do děr, ne to dotahovat proti trnu jako ve videu..)
Diagnostikou jen přečíst chyby pokud jsou nějaký zapsaný - to neni diagnostika. Je třeba načíst přímo hodnoty z čidel jestli odpovídají normálu a zkontrolovat adaptace směsi. Např. čidlo teploty pokud udává nižší než skutečnou = jede to na bohatou směs (na "sytič") a spotřebu to zvedne.. Podobně množství vzduchu a lambda sonda.. U ní taky pokud je díra ve vejfuku tak to přisává kyslík, lambda to zjistí, vyhodnotí jako chudou směs a obohatí.. Opět zvýšení spotřeby..
Změř spotebu tim tankováním, ca po 100 km už bude jasný jestli kecá palubák nebo to fakt žere moc..
https://www.youtube.com/watch?v=g4AKTGrynFk