Nefunkční klimatizace
Moderátor: peta.smolik
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 66
- Registrován: 13 čer 2006, 13:46
- Bydliště: Vysoké Mýto
- Kontaktovat uživatele:
Nefunkční klimatizace
Zdravím, byl jsem před sezónou doplnit klimu. Vše zkontrolovali, doplnili chladivo a při spuštění začala okamžitě chladit, ale asi jen půl minuty, poté přestala. Změřené tlaky ok, žádný únik, kompresor spíná a jede, ventilátor chladiče jede, ale klima nechladí. Je možné nějaké přicpání v systému? Protože vše se tváří v pořádku ( i chladič je čistý)
Freemont 2.0 JTD (103kW), 2011
- Reklama
Re: Nefunkční klimatizace
Typické příčiny u Fiatu Freemont:
1.Vadný expanzní ventil
Pokud je částečně ucpaný nebo zarezlý, chladivo neprochází správně a klima přestane chladit. Diagnostika často nic neukáže – jediné řešení bývá výměna ventilu (je přístupný pod palubkou u výparníku, takže dost práce).
2.Zanesený nebo vlhký vysoušeč
Pokud systém dlouho běžel s malým množstvím chladiva, vysoušeč mohl nasát vlhkost – ta pak tvoří ledové krystaly a přicpává ventil. Pomůže výměna vysoušeče a proplach systému.
3. Vadné čidlo výparníku
Pokud čidlo ve výparníku ukazuje nesmyslně nízkou teplotu, ŘJ klimu vypne, aby nedošlo k zamrznutí. Ale to se děje i při normální teplotě. Diagnostika ukáže, jakou hodnotu čidlo hlásí – pokud pod 0 °C hned po zapnutí, je vadné.
4. Elektromagnetická spojka kompresoru
U některých Freemontů dochází k přehřívání spojky kompresoru – přestane spojovat i když se motor točí. Zvenku se může zdát, že kompresor běží, ale reálně nestlačuje.
Co doporučuji:
1.Vadný expanzní ventil
Pokud je částečně ucpaný nebo zarezlý, chladivo neprochází správně a klima přestane chladit. Diagnostika často nic neukáže – jediné řešení bývá výměna ventilu (je přístupný pod palubkou u výparníku, takže dost práce).
2.Zanesený nebo vlhký vysoušeč
Pokud systém dlouho běžel s malým množstvím chladiva, vysoušeč mohl nasát vlhkost – ta pak tvoří ledové krystaly a přicpává ventil. Pomůže výměna vysoušeče a proplach systému.
3. Vadné čidlo výparníku
Pokud čidlo ve výparníku ukazuje nesmyslně nízkou teplotu, ŘJ klimu vypne, aby nedošlo k zamrznutí. Ale to se děje i při normální teplotě. Diagnostika ukáže, jakou hodnotu čidlo hlásí – pokud pod 0 °C hned po zapnutí, je vadné.
4. Elektromagnetická spojka kompresoru
U některých Freemontů dochází k přehřívání spojky kompresoru – přestane spojovat i když se motor točí. Zvenku se může zdát, že kompresor běží, ale reálně nestlačuje.
Co doporučuji:
- Diagnostika OBD – klidně i sám přes ELM327 + aplikaci (např. AlfaOBD nebo Multiecuscan).
- Zkontrolovat teplotu trubek – na vysokotlaké je horko, na nízkotlaké musí být ledová.
- Pokud to opakovaně dělá to samé (chladí půl minuty), je nejpravděpodobnější vadný expanzní ventil nebo čidlo výparníku.
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 66
- Registrován: 13 čer 2006, 13:46
- Bydliště: Vysoké Mýto
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nefunkční klimatizace
díky,klima po prvním spuštění chladila jen jednou, od té doby už ne. Na dotyk je vysokotlaká horká, ale nízkotlaká není ledová. Teď jsem ještě několikrát vše sledoval a po zapnutí klimi se větrák chladiče neroztočí...
Freemont 2.0 JTD (103kW), 2011
Re: Nefunkční klimatizace
neni zac, ale jen pro info, nechapu proc citujes prispevek nad tim tvym, kdyz je jasny, na co reagujes.