Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Moderátor: peta.smolik
Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Ahoj,
potřeboval bych poradit, v poslední době se mi asi až po zahřátí projevuje změna zvuku motoru, takový vrčivý až klepavý zvuk při akceleraci,
nejvíce to slyším na dvojku při akceleraci. Zárověň při decelerci a klesaní otáček, třeba zase na dvojku se projevuje klesajícím kvílivým zvukem.
rozvody měněny před 6t km, nyní 118tis. nalítáno.
Poradí někdo, díky
potřeboval bych poradit, v poslední době se mi asi až po zahřátí projevuje změna zvuku motoru, takový vrčivý až klepavý zvuk při akceleraci,
nejvíce to slyším na dvojku při akceleraci. Zárověň při decelerci a klesaní otáček, třeba zase na dvojku se projevuje klesajícím kvílivým zvukem.
rozvody měněny před 6t km, nyní 118tis. nalítáno.
Poradí někdo, díky
- Reklama
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Dělá to i když vymáčkneš spojku nebo to přestane? Dělá to i na volnoběh? Pokud si na otázky odpovíš ne, tak je to převodovka, přeju hodně štěstí 

exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Ahoj,
no dělá to i na neutrál a i na spojku, ale není to tak markantní, nejvíce je to znát při záběru na dvojku, trojku. Zní to jako klepání nebo až jako rezonance.
Kvílení při deceleraci mechanik vysvětluje hlučnějším rozvodovým řemenem Contitech díky jeho konstrukci, no nevím...
Poslední dobou se začal ozývat divný konstantní zvuk, je to podobné jako když hučí transformátor, jde to slyšel jak v kabině tak i když stojím vedle vozu, při nastartovaném motoru, většinou po jízdě.
Mechanik mi diagnostikoval vadný alternátor, měřil baterii a podle něj je v pořádku, skoušel jsem při nastartování zatížit baterii topením a např. okny a pohasínají při tom světla, při sešlápnutí pedálu se zase světla více rozsvítí. Chce měnit alternátor.
Díky za každou radu
no dělá to i na neutrál a i na spojku, ale není to tak markantní, nejvíce je to znát při záběru na dvojku, trojku. Zní to jako klepání nebo až jako rezonance.
Kvílení při deceleraci mechanik vysvětluje hlučnějším rozvodovým řemenem Contitech díky jeho konstrukci, no nevím...
Poslední dobou se začal ozývat divný konstantní zvuk, je to podobné jako když hučí transformátor, jde to slyšel jak v kabině tak i když stojím vedle vozu, při nastartovaném motoru, většinou po jízdě.
Mechanik mi diagnostikoval vadný alternátor, měřil baterii a podle něj je v pořádku, skoušel jsem při nastartování zatížit baterii topením a např. okny a pohasínají při tom světla, při sešlápnutí pedálu se zase světla více rozsvítí. Chce měnit alternátor.
Díky za každou radu
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Altík to být může i to kvílení.. Elektricky jde proměřit a jít najisto, mechanicky si shoď řemen a zatoč jestli ložiska jsou OK a jdou bez "přejezd kuliček přes výmol"
Alternátor - nový Denso stojí ca 2600,-, výměna celkem jednoduchá..
Kvílení prý konstrukcí rozvodovýho řemenu - utíkej pryč. Pokud kvílení tak nějaký ložisko, na rozvodech nejspíš ložisko napínací kladky. Základ je shodit drážkový řemen a tím zjistit jestli to je na pohonu agragátů nebo jinde.. Převodovka kvílet může taky, jako první se kontroluje olej jestli ho je dost + zvenku gufera jestli netečou..
např.: https://www.motora.cz/denso/DAN599.html?KTypNr=22546
Na Cardu možná bude levnější.. Na puntu byl Denso originál z výroby, měnil jsem po ca 110 kkm/ 17 letech (při větší zátěži padal pod 13,6, na volnoběh bez zátěže 13,7.. Mohl to být jen vadný regulátor za pětikilo, ale dával jsem rovnou novej celej - na JTD je debilně za motorem a musí se oddělat jeden držák motoru a posunout si o 3 cm motor aby prošel ven..
Alternátor - nový Denso stojí ca 2600,-, výměna celkem jednoduchá..
Kvílení prý konstrukcí rozvodovýho řemenu - utíkej pryč. Pokud kvílení tak nějaký ložisko, na rozvodech nejspíš ložisko napínací kladky. Základ je shodit drážkový řemen a tím zjistit jestli to je na pohonu agragátů nebo jinde.. Převodovka kvílet může taky, jako první se kontroluje olej jestli ho je dost + zvenku gufera jestli netečou..
např.: https://www.motora.cz/denso/DAN599.html?KTypNr=22546
Na Cardu možná bude levnější.. Na puntu byl Denso originál z výroby, měnil jsem po ca 110 kkm/ 17 letech (při větší zátěži padal pod 13,6, na volnoběh bez zátěže 13,7.. Mohl to být jen vadný regulátor za pětikilo, ale dával jsem rovnou novej celej - na JTD je debilně za motorem a musí se oddělat jeden držák motoru a posunout si o 3 cm motor aby prošel ven..
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Díky za rychlou reakci.
Mám 1.4, 88kw, 2010 s aut. klimou, nalítáno ted 117t.
minulý rok v prosinci mi dělal rozvody při 108t.
ozývat se to začlo někdy v červenci. Ted měnil olej a dal mi tam na doporučení 5W50.
už mám doma nový alternátor, podle čísel sem sedí DAN993, bohužel nemám možnost si něco udělat sám, holt v Brně na bytě.
To kvílení je klesající zvuk při decceleraci nebo podřazení. Naopak při akceleraci se zase ozývá takový drandivý rozonující až klepavý zvuk, těžko popsat.
Ten regulátor je součástí alternátoru?
Mám 1.4, 88kw, 2010 s aut. klimou, nalítáno ted 117t.
minulý rok v prosinci mi dělal rozvody při 108t.
ozývat se to začlo někdy v červenci. Ted měnil olej a dal mi tam na doporučení 5W50.
už mám doma nový alternátor, podle čísel sem sedí DAN993, bohužel nemám možnost si něco udělat sám, holt v Brně na bytě.
To kvílení je klesající zvuk při decceleraci nebo podřazení. Naopak při akceleraci se zase ozývá takový drandivý rozonující až klepavý zvuk, těžko popsat.
Ten regulátor je součástí alternátoru?
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Pokud to ztichne při vyšlápnutí spojky tak je to převodovka (pokud na místě na neutrál ztichne při vyšlápnutí spojky tak 100% - když jedeš tak převodovkou točí kola, takže ani při vyšlápnutí ztichnout nemusí).. První se dělá kontrola oleje v převodovce příp. rovnou výměna pokud tam je 11 let starej mazut.. (2 litry Shell Spirax S6 GXME 75W-80), pak shodit řemen jestli to je na agregátech nebo přímo ten altík - když to zmizne tak to je tam, zatočíš si kladkama která je špatná - alt, řemenice klimy, vodicí napínací kladky.. Malý vakl ívají i nový, pokud "vrní" nebo je vakl velký tak je vadný ložisko, často jde měnit i samostatně jen ložisko.. Taky jde stříknout mazivo na kladku a pokud změní zvuk tak je to ona.
Olej - patří tam 5W40. Spíš je důležitější měnit po 10kkm/ 1 rok oleje je tam jen 2,9 litru.. Mám dobrou zkušenost s Shell Helix, ani neni drahej.. Klidně HX7.. Experimenty s 5W50 bych nedělal... Filtry dávám Mann
Alt ano DAN993 tam patřím, na Cardu je za 4k.. Ale máš doma tak je to jedno.. Regulátor je součást alternátoru, mění se snadno je obvykle i levnej, ale býayjí vyjetý sběrací kroužky.. Měl by tam pasovat tenhle, ca 700,- https://www.mobiletron.com/Product/deta ... No=S000010
Pak tam je diodový blok jako usměrňovač, probitá (i částečně) jedna dioda se chová podobně, bez demontáže se ale blbě měří, diod. blok je tam nalisovanej+ zapájenej.. Nejlíp to je vidět na osciloskopu že chybí vrchol sinusovky a tím je nižší výstupní napětí..
Přehodit alt jde i na chodníku, nevim jak T-jet ale JTD ho má jak ježka v kleci za motorem a dělal jsem to ca tři hodiny v klídku... Shodíš řemen podepřeš motor, označíš si polohu a shodíš držák motoru, odpojíš alt (pozor na zkrat + kabel na kostru/ =odpojit nejdřív baterku..), odmontueš alt, vytáhneš, nový dovnitř naopak... Stačí velká gola...
Velkej vykřičník
-, pokud mechanik kvílení označil jako normální vlastnost rozvoďáku, tak bych od něj zdrhal co nejdál než mi to auto dojebe.. Podobně pokusy s "lepšíma olejema" atd...
Olej - patří tam 5W40. Spíš je důležitější měnit po 10kkm/ 1 rok oleje je tam jen 2,9 litru.. Mám dobrou zkušenost s Shell Helix, ani neni drahej.. Klidně HX7.. Experimenty s 5W50 bych nedělal... Filtry dávám Mann
Alt ano DAN993 tam patřím, na Cardu je za 4k.. Ale máš doma tak je to jedno.. Regulátor je součást alternátoru, mění se snadno je obvykle i levnej, ale býayjí vyjetý sběrací kroužky.. Měl by tam pasovat tenhle, ca 700,- https://www.mobiletron.com/Product/deta ... No=S000010
Pak tam je diodový blok jako usměrňovač, probitá (i částečně) jedna dioda se chová podobně, bez demontáže se ale blbě měří, diod. blok je tam nalisovanej+ zapájenej.. Nejlíp to je vidět na osciloskopu že chybí vrchol sinusovky a tím je nižší výstupní napětí..
Přehodit alt jde i na chodníku, nevim jak T-jet ale JTD ho má jak ježka v kleci za motorem a dělal jsem to ca tři hodiny v klídku... Shodíš řemen podepřeš motor, označíš si polohu a shodíš držák motoru, odpojíš alt (pozor na zkrat + kabel na kostru/ =odpojit nejdřív baterku..), odmontueš alt, vytáhneš, nový dovnitř naopak... Stačí velká gola...
Velkej vykřičník
-, pokud mechanik kvílení označil jako normální vlastnost rozvoďáku, tak bych od něj zdrhal co nejdál než mi to auto dojebe.. Podobně pokusy s "lepšíma olejema" atd...
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Bravo s tjetom má tuším m32 prevodovku keď je 6 kvalt. Takže to môže robiť kľudne aj ona
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Zvvuky prevodovky u mňa ak je teplo sú iné, keď je chladno zas iné. Prejavuje sa len pri otačkac 2000-2500 a je jedno aká rychlost. Tak som si otvoril dielensky manuál, a nakoniec na YouTube vyhľadal videá.
Keď som videl rozobranu prevodovku bol som
tam sú ložiská zakritovane z oboch strán prachovky, na strane 5 a 6 rychlosti prečo? Kurva keď tam je olej. Najčastejšie odchádza ložisko predlohova hriadeľ na ktorej je nasunutá lamela. Roztrhnuta klietka.
Keď som videl rozobranu prevodovku bol som

Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Životnosť MANUÁLNEJ prevodovky ide predĺžiť a parádne. Aj v čase začiatku problémov.
2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
U tejto prevodovky nič nepredĺži životnosť aj keby bola nová. Jednoducho tam je dané guličkove ložisko, na primárnej hriadeli ktoré nieje stavané na ten tlak pri zábere. Nie len "slávna" prevodovka z Tjet ale aj táto je totálne na Pikaču. To že som najazdil cez 100tisíc je zázrak. Umierajú aj pri nájazde 30 tisíc km.tatko Tom píše: 07 zář 2025, 16:35 Životnosť MANUÁLNEJ prevodovky ide predĺžiť a parádne. Aj v čase začiatku problémov.
Na YouTube je veľa videí. Len jeden Talian rozmýšľal podobne ako ja. Dal tam valčekove ložisko. Otázne je ako si poradí z axiálnim tlakom.
Škoda 130L agave už z recyklovana
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Fiat BRAVO 1.4 activ PLUS 66kw biela "divino"
Re: Vrčivý (klepavý zvuk) motoru, kvílení při deceleraci
Moje dlhoročné poznanie je, že sa dá predĺžiť životnosť všeličomu aj o hodne no nehádam sa. 

2004 Alfa Romeo 156 Sportwagon 1.9 JTD (84.5 kW / 115 PS
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)
Multipla JTD r.v. 2005 (zabavila mi ju manželka a učí ju na benzín :D :D :D )
Punto 1.9JTD - - r.v. 1999 - EX)
(Punto 1.1 - r.v. 1995 - EX)
(všade kam smú - Metabondy)