Oprava kulisy řadící páky

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 190
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Oprava kulisy řadící páky

Příspěvek od tomass »

Výměna kitu kulisy řadící páky. Má s tím někdo zkušenost ?
Já částečně a ne zrovna dobrou.
Rozpadlé plastové pouzdro u kloubu u kulisy pod pravým táhlem.


Rozhodl jsem se pro jednodušší postup zhora z kabiny. Vypadá to na drobnost, ale je to časově náročný, tak 3 hodiny, spíš víc. Byl jsem sám, bez pomocníka. 3 šrouby jsem po jednom aretoval ořechem goly v páce (s posuvným držadlem trháku) podepřeným, bez tlaku, nůžkovým zvedákem.

A to jsem nevyměnil celý kit, ale jen jedno pouzdro, protože jsem narazil na trhací šrouby na šaltpáce k levému táhlu. Bez sundání vidlice se nedá nový kit nasadit.
Vyměnil jsem jen to jedno plastové pouzdro na kulovém kloubu a ještě k tomu bez převléknutého O-kroužku, který jsem tam dostal namáznutý vazelínou a jen bez kloubu, s kloubem už ne a do nasazeného pouzdra se už tento kulový čep s O-kroužkem taky nedostal. Pouzdro tam drží i namazané dost ztuha že nevypadne.

Problém je, že celý ten původní plastový kit je na dvou místech prasklý i když drží pohromadě. Jedna prasklina u levého předního šroubu a druhá prasklina v celé délce vodorovného pouzdra pro čep celého kyvného udělátka k pravému táhlu.

A ty trhací šrouby bude potřeba naříznout kotoučkem Dremelu, aby šly povolit plochým šroubovákem. Nejsem si jistý, jestli půjdou použít znova, nebo se budou muset nahradit novými. Mají velmi nízkou hlavu, aby nepřekážely celému mechanismu.
Fungl nový Seicento 2025 z Mironetu. Řidič je z Xindlvajíčka
Reklama
 

Vladka1
Znalec
Příspěvky: 614
Registrován: 20 úno 2020, 11:39

Re: Oprava kulisy řadící páky

Příspěvek od Vladka1 »

Plast jde svařit + vyztužit armaturou z drátu/ struny..
Měnil bych celou kulisu...
Uživatelský avatar
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 190
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Oprava kulisy řadící páky

Příspěvek od tomass »

Díky za reakci.
S tím svařením si nejsem jistý. Plast kulisy vypadá podobně jako silon, ale tvrdší a pevnější. Skoro bych dal ruku do ohně, že je to termoset.

Taky bych měnil celou kulisu už proto že jí mám. Jak jsem psal, nebyl jsem připraven na trhací šrouby a zatím za ně nemám náhradu, pokud nepůjdou použít znova. Pro mě by to znamenalo nepojízdný auto, tak nejdřív musím mít konkrétní řešení.
Fungl nový Seicento 2025 z Mironetu. Řidič je z Xindlvajíčka
Uživatelský avatar
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 190
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Oprava kulisy řadící páky

Příspěvek od tomass »

Tak jsem to rozebíral znova. Byl jsem v servisu na opravu gumy a když s tím couval mechanik, tak to prdlo celý kolem šroubů kulisy, než dal zpátečku.
Buď za to vzal trochu víc, nebo to už bylo vykřehlý za ty léta. Spíš to tak má asi víc typů aut.

Šla tam jenom trojka a čtyřka, šaltpáka vlála na všechny strany. Když jsem se na trojku rozjížděl potřetí, tak jsem usoudil, že to takhle nejde. Na místě jsem na několik pokusů oběma rukama zařadil jedničku a jel 10 km pomalu domů.

A teď k tý kulise. Měl jsem jednu doma od posledně, kdy jsem dával jen vložku do malý kuličky na šalpáce u bočního lanka. Tak jsem to celý zezhora laparoskopicky sám rozebral ze zhora. Dole jsem podkládal klíč na nůžkovým heveru s ořechem z goly. Obráceně spodem se to v jednom nedá, protože to nezvednu tak, abych vyndal spodem a ještě měl prostor pod autem na opravu. Kromě toho nemá kdo zezhora přidržet matky a hlavně není nástroj čím.
Boční vedení levýho lanka jde povolit dobře, když se dremelkou vytvoří drážka v hlavě obou trhacích šroubů. Plochým šroubovákem to jde pak dobře povolit a potom zase smontovat. To že to prdlo má svůj význam a váhám, jestli si další kulisu budu vyztužovat.
Ono to prdnutí kulisy je za 300 Kč a 4 hodiny sakrování. Jenže když to vyztužím a zaleju epoxydem, tak mi příště ohnou vidličky v převodovce, když za to vezme jak za páku v dodávce. Kromě toho je to náchylný na prdnutí už tím, že tam jsou na šroubech malý podložky sotva větší, než vložená trubička v tom plastu kulisy. Je to dělaný na to aby to záměrně prdlo. Nová kulisa působí v ruce že je dost tuhá, ale po namontování se dost kroutí. Stačí zima, mrazík a vzít za to a je to zas. Mě se to snad nestane, řadím s citem a kvalty tam nervu ani na místě. Tak jsem to vylepšil jen tím, že jsem dal velký podložky, co se tam vejdou. Jsou to druhý ve velikosti hned nad normální 6 mm podložkou a je to natěsno. Tak to bude pevnější, než předtím.

On by opravdu nebyl problém kolem kulisy zalít drát nahoře a plechový výztuhy dát kolem upevňovacích šroubů. Příště by to dopadlo špatně, buď vidličky, nebo prdne celej ten obdélníkovej kryt v kterým to je upevněný a bude po srandě.
Fungl nový Seicento 2025 z Mironetu. Řidič je z Xindlvajíčka
Uživatelský avatar
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 190
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Oprava kulisy řadící páky

Příspěvek od tomass »

Šalt1.jpg
Šalt1.jpg (80.99 KiB) Zobrazeno 101 x
Šalt2.jpg
Šalt2.jpg (95.46 KiB) Zobrazeno 101 x
Šalt3.jpg
Šalt3.jpg (85.83 KiB) Zobrazeno 101 x
Fungl nový Seicento 2025 z Mironetu. Řidič je z Xindlvajíčka
Uživatelský avatar
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 190
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Oprava kulisy řadící páky

Příspěvek od tomass »

Šalt4.jpg
Šalt4.jpg (85.39 KiB) Zobrazeno 101 x
Šalt5.jpg
Šalt5.jpg (147.68 KiB) Zobrazeno 101 x
Fungl nový Seicento 2025 z Mironetu. Řidič je z Xindlvajíčka
Odpovědět

Zpět na „Seicento“