HELP - nefunkcni klima

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

xmd
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 05 bře 2007, 15:27

HELP - nefunkcni klima

Příspěvek od xmd »

Mam takovy problem, vrtule chladice se spousti jen az na nejvyssi rychlost, pry je spatny teplotni spinac, ale kdyz jsem byl ted v servise, jelikoz klima v posledni dobe chladi cim dal min, tvrdili mi, ze napln je v poradku a ze to je prave zpusobene tou vrtuli, ze se nechladi chladic klimy, je to mozne, ze by to bylo tim? Loni v lete klima chladila normalne a zavada na vrtuli uz byla, tak se mi to prave proto nezda? Jak to vidite vy? a navic nemate nekdo tuseni kolik muze stat novy teplotni spinac vrtule? predem diky za odpovedi.
Punto 1.2 8V ELX 2001
Reklama
 

ygzo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 477
Registrován: 12 úno 2007, 23:29
Bydliště: Nové Mesto n/V
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ygzo »

Ja by som na tvojom mieste tie vrtule zapal docasne na stalo, aby sa tocili stale a hned a nie len ked ich zopne cidlo a povozil by som sa zopar km a potom by som videl, ci je zavada vo vrtuliach :)
Fiat Punto MKII 1.2 16V HLX
mirek.happy
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: 03 bře 2007, 07:59
Bydliště: Nový Jičín, CZ

Příspěvek od mirek.happy »

No nevim nevim jestli bude spatny spinac - ja kdyz zapnu klimu a stojim na miste tak do 10-20 sec. zapina ventak na plne tocky at se ochladi predni vyparnik
FIAT Punto EVO 1.2 Dynamic 65k 5D

Punto MK2 1.8 HGT a je pryč
xmd
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 05 bře 2007, 15:27

Příspěvek od xmd »

no spinac spatnej je to vim, protoze ta vrtule zlobi jako takova i bez klimy, ze se zapina az na nejvyssi rychlost, ale problem bude nejspis asi v kompresoru, protoze sem to dnes, kdy je chladneji, zkousel pri jizde z kopce, kdy se chladic klimy chladil dostatecne i bez vrtule a je to stejne, chladi to velice malo, ale take sem si vsim ze od doby co to zacalo chladit malo, nepocituju pri zapnuty klime ztratu vykonu na motoru, proste to jede jak kdyby byla klima vypnuta. Tak to bude asi neco na kompresoru :-( nesetkal jste se s tim nekdo, jak to opravit a popripade kolik to tak stoji? :-(
Punto 1.2 8V ELX 2001
Joe301
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 217
Registrován: 14 bře 2006, 10:40
Bydliště: Palarikovo Okres Nové Zamky

Příspěvek od Joe301 »

Velmi jednoducho to zistiš niekoho si zober nech naštartuje auto a zapne klimu a ty pozeraj na kompresor či sa spustila spojka a ked nie tak maš malo tlaku a zmesi na chladenie a preto kompresor nezapne lebo ma čidlo ktore ked zaznamena malo tlaku a zmesi tak nedovolí zopnut kompresor
xmd
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 05 bře 2007, 15:27

Příspěvek od xmd »

tak sem to ted zkousel, kompresor se normalne roztocil, chladiva by tam belo bejt dost, protoze to mi doplnovali a chybelo prej jen trochu, ale chladi to porad malo
Punto 1.2 8V ELX 2001
Joe301
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 217
Registrován: 14 bře 2006, 10:40
Bydliště: Palarikovo Okres Nové Zamky

Příspěvek od Joe301 »

Tak bud maš pokazený kompresor alebo expanzný ventil alebo ten chladič to nevie dostatočne uchladit kedže nejde klima
likom
Začátečník
Příspěvky: 45
Registrován: 16 zář 2006, 12:58

klima

Příspěvek od likom »

muj poznatek ,: dnes pri jizde do prace klima v poradku : pri jizde domu ,po zapnuti klimy sycivy zvuk a klima nechladi ,cestou jsem se stavil na kontrolu klimy a bylo zjisteno ze mam direcku v trubce od kompresoru ke chladici ,ted potrebuji poradit co stim
likom
Začátečník
Příspěvky: 45
Registrován: 16 zář 2006, 12:58

klima

Příspěvek od likom »

otazka zni da se opravit hlinikova trubka nova stoji pres 2 litry
standor
Fiaťák
Příspěvky: 154
Registrován: 14 srp 2006, 21:30
Bydliště: RYCHVALD
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od standor »

Už jsem to tady psal,trubky jsou "normálně pájené".V dnešní době už má hodně i menších firem svářečku Tig s argonem a s tím svaříš i tu trubku.Jenom se to nesmí moc přehřát protože hliník při přehřátí zpórovatí a si tam kde si byl.Pájení jde taky,i doma jsem to zkoušel, ale k pájecí pastě se normálně asi nedostaneš.U nás v práci se trubky na klimu vyrábějí bohužel jenom na jakési Fordy. :idea:
likom
Začátečník
Příspěvky: 45
Registrován: 16 zář 2006, 12:58

Příspěvek od likom »

standor píše:Už jsem to tady psal,trubky jsou "normálně pájené".V dnešní době už má hodně i menších firem svářečku Tig s argonem a s tím svaříš i tu trubku.Jenom se to nesmí moc přehřát protože hliník při přehřátí zpórovatí a si tam kde si byl.Pájení jde taky,i doma jsem to zkoušel, ale k pájecí pastě se normálně asi nedostaneš.U nás v práci se trubky na klimu vyrábějí bohužel jenom na jakési Fordy. :idea:

Likom: trubku uz mam svarenou ,ale jeste dotaz je opravdu nutne menit DEHYDRATOR pri rozpojeni okruhu klimy?
stonepet
Fiaťák
Příspěvky: 151
Registrován: 27 čer 2006, 09:11
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od stonepet »

Mám asi 1měsíc doplněnou klimu a teď mi přijde, že nechladí tolik, co hned po doplnění. A navíc je slyšet pořád syčení ( nebo protékání toho chladiva) uvnitř v autě. Předtím to nebylo tak hlasité. Nevíte někdo co by to mohlo být. Díky..
FIAT PUNTO 1.8 HGT 96kW/130 prodán po 10letech skvělé služby
jirka
Fiaťák
Příspěvky: 115
Registrován: 26 pro 2005, 09:14

Re: klima

Příspěvek od jirka »

likom píše:otazka zni da se opravit hlinikova trubka nova stoji pres 2 litry
nechával jsem opravovat klimu a místo hliníkové mi tam dali gumovou, klima chladí, tak jsem se nehádal a byl rád, že je to ok
killabee66
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 06 črc 2007, 11:26

Příspěvek od killabee66 »

Nevite niekto co moze stat to cidlo v klime?
mirek.happy
Začátečník
Příspěvky: 41
Registrován: 03 bře 2007, 07:59
Bydliště: Nový Jičín, CZ

unik

Příspěvek od mirek.happy »

stonepet píše:Mám asi 1měsíc doplněnou klimu a teď mi přijde, že nechladí tolik, co hned po doplnění. A navíc je slyšet pořád syčení ( nebo protékání toho chladiva) uvnitř v autě. Předtím to nebylo tak hlasité. Nevíte někdo co by to mohlo být. Díky..


Jo to je jednoduche unika ti chladivo je tam vevnitr v okruhu vstrikovaci tryska chladiva a kdyz je ho tam malo tak to sici napred malo jenom pri zapnuti kompresoru a potom vic a vic az to jenom sici a nechladi vubec. Podivej se na vsechny hadice a trubky a hlavne na spoje u nich jesti nejsou vlhke od oleje nebo potecene pokud ano tak ti to tama utika pokud ne tak mas nekde ve spoji malinkou skulinku kudy ti to prcha
FIAT Punto EVO 1.2 Dynamic 65k 5D

Punto MK2 1.8 HGT a je pryč
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“