HELP - motor 1,1 cuká

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

imp007
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 04 črc 2007, 11:52

Co s tímto cukáním???

Příspěvek od imp007 »

Mám punťu 10/95 1,1 40kw.
Už mě to zlobí druhým rokem.A tento rok se to začíná zhoršovat.
Když vyjedu se studeným motorem a dám za jedna a půl plynu, tak normálně zabere a jede a po chvíli (cca 200-400m) se začne tak 5s dusit a cukat s sebou a pak se chytne a jede normálně.Tento rok mi to začal dělat i 2. i 3. rychlostního stupně.A dělá to při každém přeřazení.
Když ho nastartuji a studené jede z kopce a dojedu na křižovatku cca tak po 400 metrech tak mi na křižovatce chcípne, ikdyž jsem po celou dobu co jsem jel z kopce měl zařazenou rychlost.
Jakmile se auto ohřeje,vše je v poho a bez problému.To samé v zimě žádné dušení po startu ani při řazení.Dělá to jenom když je teplo.Jakmile v zimě tam pere sytič mraky benzínu,tak je v pohodě.
Přijde mi jako když tam je málo benzínu.
Svíčky jsem měnil,vzduchový filtr také a nic.Benzín beru na více stanicích ne jenom na jedné. Na kabely od svíček to nevypadá - to by přece cukalo i za tepla,ne?
Chystám se cca za měsíc na počítač,aby to poladili,ale jsem docel skeptik.
Poraď te někdo,prosím.Děkuji
Reklama
 

Uživatelský avatar
Dohy
Všeználek
Příspěvky: 2337
Registrován: 26 úno 2006, 18:23
Bydliště: Klasterec nad ohri, OMW SHELL
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dohy »

me to ZAS CUKA 2x 3x kdyz jedu treba na 3ku 2300 2500 otacky a DAM PLNY PLYN ... asi to budou svice ale nejak nevim ... nedavno jsem to delal .. sakra .. jestli ten rozdelovac neco tam nikdy sem v tom nebyl.. nebo jestli klapka naka neco ... kabely jsou asi 4 mesice stary : (
Pun-to
Znalec
Příspěvky: 737
Registrován: 06 čer 2007, 22:25
Bydliště: Česká Třebová

Re: Co s tímto cukáním???

Příspěvek od Pun-to »

imp007 píše:Mám punťu 10/95 1,1 40kw.
Už mě to zlobí druhým rokem.A tento rok se to začíná zhoršovat.
Když vyjedu se studeným motorem a dám za jedna a půl plynu, tak normálně zabere a jede a po chvíli (cca 200-400m) se začne tak 5s dusit a cukat s sebou a pak se chytne a jede normálně.Tento rok mi to začal dělat i 2. i 3. rychlostního stupně.A dělá to při každém přeřazení.
Když ho nastartuji a studené jede z kopce a dojedu na křižovatku cca tak po 400 metrech tak mi na křižovatce chcípne, ikdyž jsem po celou dobu co jsem jel z kopce měl zařazenou rychlost.
Jakmile se auto ohřeje,vše je v poho a bez problému.To samé v zimě žádné dušení po startu ani při řazení.Dělá to jenom když je teplo.Jakmile v zimě tam pere sytič mraky benzínu,tak je v pohodě.
Přijde mi jako když tam je málo benzínu.
Svíčky jsem měnil,vzduchový filtr také a nic.Benzín beru na více stanicích ne jenom na jedné. Na kabely od svíček to nevypadá - to by přece cukalo i za tepla,ne?
Chystám se cca za měsíc na počítač,aby to poladili,ale jsem docel skeptik.
Poraď te někdo,prosím.Děkuji
To co popisuješ vypadá opravdu na řídící jednotku, možná i lambda sondu. Kolik na ní máš najeto? Životnost lambda sondy je tak 40000 Km.
Fiat Punto 1,7TD SX rv95
Sob
Znalec
Příspěvky: 603
Registrován: 30 črc 2006, 14:27
Bydliště: HK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Sob »

zkus kouknout na podtlat co vede tuším k egr ventilu je pod vzduchacem a kdyz menis svicky urcite o nej drknes.Ja menil svice a hadicka uz byla trochu zpuchrela a jak sem vynadal a zandal svici 3. nebo 4. valce tak sem ji nacal a auto nejede,žere a kdyz to seslapnes tak se mu vubec nechce.Zkratil sem hadicku a pohoda :)
Semo
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 253
Registrován: 30 dub 2007, 21:17
Bydliště: Košice - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Semo »

Aj mne cuká nejak... Ale len sem tam. Pomôže výmena palivového filtru ak sú káble a sviečky nové?
Obrázek
dedo.miki
Fiaťák
Příspěvky: 197
Registrován: 04 led 2007, 16:35
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dedo.miki »

Sviečkové káble je nutné premerať prechod a vadný vymeniť.
1/3JohnnyBOSS
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 315
Registrován: 09 pro 2007, 15:33
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1/3JohnnyBOSS »

Mě to taky cuká. Ale jenom když třeba projiždim nějakou zatáčku 90ti stupnovou na dvojku nebo trojku a prostě mám otáčky tak třeba ani ne 2OOO a přidam plyn, tak to parkrat poškube. A taky mě sere že když jedu třeba na dvojku nebo na trojku v otačkach mezi 2OOO a 3OOO, mam třeba 1/4 plynu a ten plyn pustim, tak to auto taky nepříjemě zaskáče teda... Muže to byt tim, že mám ve středovým tlumiču asi 4 diry a všechny ty vyfukovy plyny mi odchazijou tama? Jakože by v tym potrubi byl nějakej malej tlak a proto to v těch nižšich otažkach tak cuká? Vzduchovej filtr i svičky mam novy. Diky za názory:)
´04 Seat Toledo 1,9 TDi
Tomek
Začátečník
Příspěvky: 35
Registrován: 03 dub 2006, 21:32
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Tomek »

skuste vycistit skrtiacu klapku,,zabere to vela casu ale trhanie prestane
1/3JohnnyBOSS
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 315
Registrován: 09 pro 2007, 15:33
Bydliště: Prostějov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od 1/3JohnnyBOSS »

Tomek píše:skuste vycistit skrtiacu klapku,,zabere to vela casu ale trhanie prestane
ve fiatu mi bylo řečeno známým, že tohle dělá lambda. Dá se to zjistit jednoduše. Pokud auto cuká v nizkejch otáčkách při lekým přidání plynu, tak to chce dostat se do té samé situace a dat plnej plyn a cukat by to nemělo. pokud to tak bude, tak je to lambdou.
´04 Seat Toledo 1,9 TDi
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“