HELP - Topení
Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto
HELP - Topení
Chcem sa poradit,na volnobeh mi punto55 vobec nekuri ako nahle sa pohnem tak zacne. A este mi z kurenia ide divny smrad ako keby nieco horelo.
- Reklama
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 190
- Registrován: 29 lis 2005, 13:10
- Kontaktovat uživatele:
Re: kurenie
mozna termostat neprehriva se ti motor?netesnost ..muzes to popsat konkretne ..kdyz stojis tak ti jde studeny vzduch i se zapnutym ventilatorem? a hned jak se rozjedes tak to topi a smrdi jo?hm tak to je docela zajimave a nepravdepodobnecorteco1 píše:Chcem sa poradit,na volnobeh mi punto55 vobec nekuri ako nahle sa pohnem tak zacne. A este mi z kurenia ide divny smrad ako keby nieco horelo.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
fiat marea weekend 1.9TD 55kw
kurenie
Mam 1.1 benzin,pocas jazdy kuri celkom slusne,ale ked spomalim alebo zastavim na semafor tak ide studeny vzduch. Vymenil som aj termostat ale nepomohlo to a kapalinu som za zimu nemusel dolievat. Ci sa prehrieva to neviem ale kontrolka sa nerozsvietila. Nebude to tesnenie pod hlavou?
Re: kurenie
To je naka blbost...corteco1 píše:Mam 1.1 benzin,pocas jazdy kuri celkom slusne,ale ked spomalim alebo zastavim na semafor tak ide studeny vzduch. Vymenil som aj termostat ale nepomohlo to a kapalinu som za zimu nemusel dolievat. Ci sa prehrieva to neviem ale kontrolka sa nerozsvietila. Nebude to tesnenie pod hlavou?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nech to na volnobeh s vyplym ventilatorem blafkat, dokud se nesepne vetrak na chladicu a pak otevri topeni a pust vetrak. Pokud bude foukat studene, tak tam nejde horka voda. No a je na tobe, abys prisel na to, proc... Muze tam byt vzduch, muze to byt zarostly, muze tam byt sprajcla naka ryba...
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Hustokrutost
No ale dolivano nebylo, ne? Kdyby to byla hlava, tak se to prehriva a ubyva voda. Pravdepodobne je bud ucpanej privod vody do radiatoru, nebo zavzdusneny topeni. Ikdyz kdyby to bylo zavzdusneny, tak to netopi vubec... No nic, sundej hadice od topeni a zkus to normalne pusou profouknout. Pokud to nepude naprosto lehce, tak je neco spatnee... A skriplou hadicu nekde nemas?
Hustokrutost
-
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Registrován: 29 pro 2005, 20:42
- Bydliště: Blansko
- Kontaktovat uživatele:
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 190
- Registrován: 29 lis 2005, 13:10
- Kontaktovat uživatele:
- Vencapunto
- Všeználek
- Příspěvky: 3265
- Registrován: 22 bře 2006, 14:02
- Bydliště: Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Mam dotázek.Opět přišla zima a včera večer když sem stal cca 15min. na místě se zapnutým motorem tak auto nějak málo topilo.Šel z toho jen takovej vlažnej vzduch.I teplota hrozně kolísá,jednou jde skoro do červenýho,jindy zas jen do půlky.Mam podezření na termostat.Kdyžtak mě vyveďte z omylu.Jo a kolik asi tak nějak stojí.Díky ![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
-
- Fiaťák
- Příspěvky: 190
- Registrován: 29 lis 2005, 13:10
- Kontaktovat uživatele:
Vim, ze kazdej asi vi, jak termostat pracuje, ale prece:Vencapunto píše:Mam dotázek.Opět přišla zima a včera večer když sem stal cca 15min. na místě se zapnutým motorem tak auto nějak málo topilo.Šel z toho jen takovej vlažnej vzduch.I teplota hrozně kolísá,jednou jde skoro do červenýho,jindy zas jen do půlky.Mam podezření na termostat.Kdyžtak mě vyveďte z omylu.Jo a kolik asi tak nějak stojí.Díky
Pokud je termostat zavrenej, proudi kapalina pouze v motoru a v topeni. Nikde jinde. Tak dojde k rychlymu ohrati motoru a kapaliny na teplotu, ktera by mela byt nekde nad 80°. V tu chvili by se mel zacit otevirat termostat a prepoustet ohratou kapalinu do chladice a timpadem z chladice proudi studena kapalina do motoru. Motor se ochlazuje, termostat se pri poklesu teploty zase uzavre, nebo privre a vyrovna teplotu motoru. Vysledkem je nekolisajici teplota, ktera by mela byt kolem 90°. Ta zajisti, ze to slusne topi a ze motor pracuje v podminkach, ktery mu vyhovuji.
Pokud je termostat v haji - u fiatu vetsinou otevira brzo, nebo je furt otevrenej, tak se teplota motoru v zimnim obdobi nezvysi ani omylem. Vysledek je citelny - auto pri jizde netopi, zere jako tank, protoze jednotka dostava udaje o nezahratym motoru, cili si obohacuje smes. Nicmene, pokud se stoji a motor bezi na volnobeh, nebo se clovek trcka v zacpe, chladic se tak moc neochlazuje a teplota motoru se dostane nahoru, cili je to i schopno slusne topit. Ale jak se clovek rozjede, tak to spadne a je zase kosa.
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Takze pokud rikas, ze na volnobeh netopi, tak je to jak v prispevcich vyse: ucpana, nebo skripla hadica do topeni, vodni pumpa bez lopatek, atd... Ale dokonce i ve fiatu ti reknou, ze na volnobeh neni zaruceny, ze to bude topit. Rika se to u firecek. Ikdyz me i na volnobeh topi.
No a ze kolisa teplota? Jakym zpusobem? Za jizdy? Anebo kdyz nekde stojis, vyleze nahoru a jak se rozjedes, zase trochu spadne?
Ja sem kupoval tedka na 55tku termostat za dvepade...
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Bohuzel ale fireckovy termostaty, at sou od kohokoliv, nefunguji tak, jak by mely. Zda se mi, ze propousti do chladice horkou vodu moc brzo. Otcovi v Tempre vyleze teplota na 90 a tam je furt. Ja to mam lehce nad ctvrtkou s novym termostatem. Vetrak spina nekdy az na pulce, nekdy pod pulkou, nekdy nad pulkou. Ale to je dano asi tim nepresnym ukazatelem na pristrojovce.
Hustokrutost