TUNING - zvýšení tlaku v turbu

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

SOKOLIK
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 dub 2006, 13:03
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od SOKOLIK »

MOCKRAT DIKY ZA TEN TLAK,TAK TO HO TROSKU PRIZVEDNU. A NEVIS,KAM BYCH SI MOHL PICHNOUT BUDIK?
Reklama
 

lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Jo, tak to ti poradi spis turbari... Ale zkusim se zeptat fundovanych turbaru od nas... ;-)
Hustokrutost
Mako
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 29 zář 2005, 12:26
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Mako »

A jak se da teda zvysit ten tlak turba???
Fiat punto 1,7TD 52KW.
SOKOLIK
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 dub 2006, 13:03
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od SOKOLIK »

Ja jsem cerpal z www.italiancars.org/Fiat/technika,zvyseni plniciho tlaku a turbo ihi vlz.Je to sice na benzin,ale princip je obdobny.
Uživatelský avatar
mareaHLX
Začátečník
Příspěvky: 33
Registrován: 16 dub 2006, 11:41
Bydliště: Brno

Příspěvek od mareaHLX »

No budík mřipíchneš na sání mezi zurbem a motorem. Záleží jestli máš mech na vzduch nebo el. Potom je to buď jen hadička nebo čidlo. Zvedat tlak turba by měl jen ten kdo ví co a jak. Třeba u benzínu to není jen tak jednoduchý, protože se ochuzuje směs, kterou musíš obohatit přeprogramováním jednotky. U nafty se zase dá přidat na čerpadle,ale při stálém zneužívání může dojít k propálení pístů. Jemné přidání nafty nabudí dojem,že motor je pružnější odspod, ale zase v otáčkách špatně spaluje. Chce to cit, ale praktickej výsledek není lepší než správné nastavení pro daný motor.
O ventilech BOV neuvažuješ?
2,4TD_HLX_week ex
Croma 1,9mJTD 110kW, automat, black Emotion
SOKOLIK
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 dub 2006, 13:03
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od SOKOLIK »

O BOV ventilech neuvažuji.Mam jen odpojeny EGRventil a jede to trošku lepe.Dik za radu,podivam se,kam by to šlo připojit.
SOKOLIK
Začátečník
Příspěvky: 24
Registrován: 06 dub 2006, 13:03
Bydliště: Mladá Boleslav

Příspěvek od SOKOLIK »

O BOV ventilu neuvažuji.Mam odpojeny EGR ventil a jede to lip.Dik za radu,podivam se,kam se to da připojit.Je tam cidlo na max tlak,podle schematu,nevis,kde bych ho mohl najit?



SOKOLIK
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Re: TURBO1.7 TD

Příspěvek od Patrik »

lacin píše:
SOKOLIK píše:Koukal jsem na el. schema v punto-mysteria a je to navedeny na spinac.Nasel jsem,jak se to da zvysit tlak o 0,2,ale potrebuju vedet,kam pichnout ten budik,abzch videl,jaky je tam tlak.Nevite,kolik tlaci turbo.Slisel jsem,ze kolem 0,9.dik
Mozna budu kecat, ale u 1,7 turbonafty by to melo tlacit v serii 0,65 baru. Turbobenaly kolem 1,3 baru.
0.65 mělo benálové Uno Turbo 1.3 @ 105PS. Jo, to bylo autíčko :wink: .
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“