pokles teploty a zasvietenie kontrolky vstrekovania

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

pokles teploty a zasvietenie kontrolky vstrekovania

Příspěvek od palec »

caute neviem ci sa to tu uz preberalo ale ked som siel vcera po dialnici tak mi miestami klesla rucicka teploty na nulu a zaroven sa rozsvietila cervena kontrolka vstrekovania.ubral som plyn a po chvilke teplota zasa vyskocila na polovicku a kontrolka zhasla.neviete co s to moze byt??robilo mi to len po dialnici pri 5 a pri rychlostiach 120 km/h a vyssich.

moze to byt benzinom ze dobre nespaluje??lebo pred tym co som chodil po dialnici a podstatne rychlejsie ako vcera mi to nic nerobilo.vcera som bral plnu nadrz na slovnafte tak neviem ci to moze byt tym.

diki za kazdu radu
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
Reklama
 

majco
Všeználek
Příspěvky: 1078
Registrován: 10 úno 2006, 14:48
Bydliště: Žilina

Re: pokles teploty a zasvietenie kontrolky vstrekovania

Příspěvek od majco »

palec píše:caute neviem ci sa to tu uz preberalo ale ked som siel vcera po dialnici tak mi miestami klesla rucicka teploty na nulu a zaroven sa rozsvietila cervena kontrolka vstrekovania.ubral som plyn a po chvilke teplota zasa vyskocila na polovicku a kontrolka zhasla.neviete co s to moze byt??robilo mi to len po dialnici pri 5 a pri rychlostiach 120 km/h a vyssich.

moze to byt benzinom ze dobre nespaluje??lebo pred tym co som chodil po dialnici a podstatne rychlejsie ako vcera mi to nic nerobilo.vcera som bral plnu nadrz na slovnafte tak neviem ci to moze byt tym.

diki za kazdu radu
No kámo ja bych to videl na tesnenie pod hlavou ale neviem aký máš motor ? skús odvzdušniť chladiacu sústavu a pobehať potom skús znova odvzdušniť a ak sa ti bude stále zavzdužnovať tak tesnenie pod hlavou .
dalšia možnosť termostat aj ked potom nechápem tú kontrolku vstreku :shock:
Skús to este odsledovať aj na kúrení či ti kolíše teplota alebo nie ?
Možno len chyba v elektrike?
Punto-MK2 1,2 8V 2001
Punto-Mk1 1,1 8V 1996
Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

Příspěvek od palec »

motor je 1,2 16V ale robi mi to len pri vyssich rychlostiach teda vcera zacalo.a teplota ked kurim tak ok.vobec neviem cim to moze byt
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od JardaK. »

palec píše:motor je 1,2 16V ale robi mi to len pri vyssich rychlostiach teda vcera zacalo.a teplota ked kurim tak ok.vobec neviem cim to moze byt
Mi to dělalo podobně - neměl jsem ještě ani pořádně zahřátý motor a najednou mi šla ručička teploměru nahoru a sepnul se ventilátor, pak ručička zase spadla. Někdy se přitom rozsvítila kontrolka vstřiku a buď vzápětí zhasla nebo svítila trvale do vypnutí motoru. Při jízdě mi kolísala ručička teploměru, ale držela se pořád dole a padala třeba až k nule. Myslím, že problém je v čidle teploty na termostatu, ale 100% jistotu, že je to tím, nemám. Ovšem po výměně celého termostatu (i s čidlem) problém zmizel, Puňťa líp topí a po zahřátí motoru se ručička drží pořád někde uprostřed. Tak si vem z toho, co chceš!
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Thor
Fiaťák
Příspěvky: 103
Registrován: 05 lis 2007, 12:19
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Thor »

Hm, mohol by to byť aj ten snímač teploty. Neviem ako to má toto Punto konkrétne riešené koľko tam je snímačov teploty, ak len jeden, ktorý dodáva údaje aj budíku v prístrojovke aj riadiacej jednotke motora tak by to vysvetľovalo ten svietiaci vstrek. A v tomto prípade by to malo robiť problém hlavne pri zohriatom motore. Mohol by si skúsiť či sú dobre zapojené kontakty a zmerať to, len by si potreboval vedieť tie hodnoty aké to má mať pri jednotlivých teplotách, v nejakých dielenských príručkách to isto bude... alebo ísť na diagnostiku.
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

Příspěvek od palec »

to vstrekovanie mi zasvietilo az ked rucicka teplomeru klesla na nulu a svietilo pokial tam rucicka bola.inak to nesvietilo vobec.teplota obacs kolisala ale nie az na nulu a miestami som mohol pridavat ako som chcel a rucickou teploty nepohlo vobec
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thor
Fiaťák
Příspěvky: 103
Registrován: 05 lis 2007, 12:19
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Thor »

palec píše:to vstrekovanie mi zasvietilo az ked rucicka teplomeru klesla na nulu a svietilo pokial tam rucicka bola.inak to nesvietilo vobec.teplota obacs kolisala ale nie az na nulu a miestami som mohol pridavat ako som chcel a rucickou teploty nepohlo vobec
No, to by mohlo byť presne ono... Nejdem ti na 100% tvrdiť, že je to ten snímač (lebo ani netuším koľko ich má tvoj Puntík) ale ak je to tak, že máš jeden snímač a dajme tomu, že sú naň zle pripojené kábliky alebo je pokazený tak zrazu ti počas jazdy vypadne z neho signál a vtedy ti začne na prístrojovke teplota ukazovať nulu a RJ rozsvieti kontrolku vstreku lebo tiež nemá údaje o teplote. A keď signál opäť naskočí tak vstrek zhasne a ručička ukazuje aktuálnu teplotu.
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

Příspěvek od palec »

mohlo by to byt ono dam to skontrolovat a uvidim snad to pomoze a mozno to dam na diagnostiku
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thor
Fiaťák
Příspěvky: 103
Registrován: 05 lis 2007, 12:19
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od Thor »

Jasné, daj to niekde pozrieť, môže to byť samozrejme veľa vecí, ale ja osobne by som ich skúsil naviesť na ten snímač, lebo naozaj to má také príznaky a už som o podobných problémoch čítal na inom fóre a bolo to presne tým snímačom.
náš miláčik: Marea Weekend 1.8 ELX Verde Scuro Met
otec: Punto 1.1 55S Bleu Capri
Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

Příspěvek od palec »

bol som v servise kde mi povedali ze tam mam nechat vychaldnut auto teda cca 4hodiny na co som nemal cas.chceli mi pravit diagnostiku.ale technik mi povedal ze to moze robit snimac teploty vody a ked klesne na nulu to da signal riadiacej jednotke ze je motor studeny ta prida benzinu a tym to zle spaluje teda rozsvieti sa kontrolka vstrekovania.nerobi to dobre na katalyzator dnes pokracujem v navstevach servisov.kde som bol nemali original diagnostiku takze idem do origos fiatu.uvidime co povedia tam
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
vlado72
Začátečník
Příspěvky: 31
Registrován: 22 říj 2006, 23:15
Bydliště: zvolen

Příspěvek od vlado72 »

nasiel som toto v navode na punto IIa od Arrow79:
str.25
"UPOZORNENIE
Ak sa ukazovatel nastavi na zaciatok stupnice /nizka teplota/ a kontrolka prehriatia A/cervena/ zacne svietit, znamena to poruchu v sustave. V takom pripade treba nechat sustavu skontrolovat v autorizovanom servie Fiat."

takze je to tak ako si pisal, PC v aute da signal ze nieco nie je v spravnych hodnotach.
Fiat punto II 1.2 8V ELX 2001
Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

Příspěvek od palec »

bol som v servise fiat.spravili mi diagnostiku a zistili ze cidlo je dobre.ale nasli nejake chyby v riadiacej jednotke s cidlom teploty vody tak ich vymazali a puntik ide ako aj predtym ak nie lepsie:)ale vraveli mi ze rucicka teploty nedostali za polku ani ked to auto ako kolvek zohriali.vzdy len do polky vystupila
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvek od JardaK. »

palec píše:bol som v servise fiat.spravili mi diagnostiku a zistili ze cidlo je dobre.ale nasli nejake chyby v riadiacej jednotke s cidlom teploty vody tak ich vymazali a puntik ide ako aj predtym ak nie lepsie:)ale vraveli mi ze rucicka teploty nedostali za polku ani ked to auto ako kolvek zohriali.vzdy len do polky vystupila
Nevím, jak u benzínu, ale u mého JTD po výměně celého termostatu ručička teploty nepřejde přes půlku ani za nic! Nevím, jak bude ukazovat v létě, když bude horko, ale myslím, že to bude to samé.
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Anduril
Znalec
Příspěvky: 795
Registrován: 27 zář 2007, 10:19
Bydliště: OVA, F-M, OL

Příspěvek od Anduril »

Mne taky jeste nikdy nesla za pulku, na pulce se treba obcas zapne vetrak a jde to dolu nebo drzi na pulce.
Ford Focus 1.6 Trend X 2009
ex. Fiat Punto MK2 1.2l 16V HLX 3dv.
Uživatelský avatar
palec
Fiaťák
Příspěvky: 199
Registrován: 22 dub 2008, 06:59
Bydliště: MY, NM

Příspěvek od palec »

presne vetrak sa zapina na obidve rychlosti to skusali ale rucicka dalej proste nejde:))
Čierny Punťo 1,2 16V 2000
http://palex.rajce.idnes.cz/puntak/" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“