obtizne razeni a chrasteni v motoru

Všeobecná témata týkající se motoru, např. servo, topení, rozvody apod.

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

ok2clj
Fiaťák
Příspěvky: 60
Registrován: 26 čer 2007, 19:57
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Na křižovatce problémy s jedničkou a zpátečkou

Příspěvek od ok2clj »

Já mám trošku jiný problém. Někdy má mulťa období, kdy tam na volnoběh (auto stojí) nejde zařadit jednička. Stává se to typicky na křižovatce, když čekám na červenou. Nakonec se to povede, ale nervozita značná.
Tento stav se projevuje třeba týden, pak několik měsíců nic a opět. Jev se nezhoršuje, ale znepříjemnuje život.


Tak jsem byl v servise, aby se mi na to podívali. Někdy se prý uvolní táhla. Rozdělali to, nic nezjistili a já zaplatil peníze. Není to nějaká typická nemoc s jednoduchým odstraněním?
NEPOMůŽE opětovné zmáčknutí spojkového pedálu, nechrastí při řazení, neprokluzuje spojka a dělá to JEN někdy. Za to, když stojím na červenou a nejde mi řadit rychlost, řidiči za nemají pochopení. Pak to nervu násilím, ale čekám až zapadne :/
Reklama
 

Uživatelský avatar
darko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 21 úno 2007, 21:00
Bydliště: prostejov

Příspěvek od darko »

obávám se že synchrony v převodovce jsou v důchodu.Bud nechat opravit anebo na vrakáči koupit převodovku z Brava stejné motorizace.Od r.v. 2000 tuším měli Brava těžší převody,což by bylo fajn,ale nevím to jistě
Vlastimil Kováčik
Začátečník
Příspěvky: 1
Registrován: 26 kvě 2008, 21:59

Re: obtizne razeni a chrasteni v motoru

Příspěvek od Vlastimil Kováčik »

zbynek píše:Ahoj Multiplaci,
prave jsem zakoupil Multiplu Bipower SX 2001, najeto 110 tis. a 2 veci se mi nepozdavaji.
Dokazal by mi nekdo poradit, co s tim? Pripadne me uklidnit, ze to je normlani a nemam se znepokojovat :)
Na oplatku budu zverejnovat sve poznatky s Multiplou, hned jak nejake ziskam. Sibuju :D
Dekuju moc, zbynek

1. jde dost tezko radit, zejmena pri podrazovani. Trochu pomuze protocit motor pred zarazenim, ale i tak to jde dost tezko a dokonce obcas "hrabnou" zuby.

2. kdyz pustim plyn pri zarazene rychlosti (brzdeni motorem), ozve se z motoru zretelne chrasteni. Prestane to, az kdyz zas pridam plyn.
Podobne chrasteni se taky objevuje pri pridani plynu na nizkych otackach (kdyz je trosku "priduseny" motor).
Tak ja mam presne ten isty problem, ale neznie to celkom ako chrastenie ale skor ako jemne deravy vyfuk s kombinaciou trenia kovovych casti, ale volajme to chrastenie :-) ... vyfuk nemam deravy ... a este jedna specifikacia ... prejavuje sa to naplno az ked sa motor zahreje resp. prevodovka a spojka ... mechanik to prisudzuje spojke ale mne sa to akosi nezda nakolko napr. lozisko na spojke resp. jeho hukot sa prejavuje po zasliapnuti spojky. Prejavuje sa to ale len v nizkych otackach ked motor taha odspodu a ked chyti "svoje" otacky zvuk zanikne ... tak isto to jemne pocut na volnobeh, je to take jemne klepotanie a po nasliapnuti na spojku to zanikne ... tak som fakt zvedavy co to je ... mam 100tis. km a dufam, ze je to naozaj spojka ... a chcel som sa spytat ci uz ma niekto vysledok tejto zavady ...
Multipla 1,6 16V rv:2000
Bušoun
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 05 kvě 2006, 08:04

Příspěvek od Bušoun »

Ahoj všem.
Na téma převodovka mám taky něco. To chrastění při brždění motorem mi dělá taky, přesto, že jsem teď nechával převodovku dělat.Převodovkář ji celou rozhodil a zkontroloval (vyměnil jedno ložisko a gufero), a tvrdil, že je naprosto v pořádku, přesto když brzdím motorem, je to slyšet. Spojka to nedělá, je úplně nová. Takže to asi nebude nic vážného.
A převodovku z Brava mebo Makrely bych do BiPower nedával. Je tam daleko těžší stálý převod (tuším 3,533 oproti 4,076), a delší trojka, čtyřka a pětka. Takže by s tím měl motor co dělat, a ani spojka by asi při rozjezdech nejásala. Dala by se použít skříň z Multi benzinové, ta má stálý převod sice asi 3,8 a delší pětku, ale motor i spojka by si s tim měly poradit. Jediná skříň co má stejné převody je z Multi BluPower, ale na takovou narazit je obrovská náhoda.
To zpřevodování u plynovek je záměrné, motor má na plyn nižší výkon i krouťák, a navíc maj plynovky o cca 200kg větší pohotovostku oproti benzínovkám.
Uživatelský avatar
darko
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 301
Registrován: 21 úno 2007, 21:00
Bydliště: prostejov

Příspěvek od darko »

Bušoun píše:Ahoj všem.
Na téma převodovka mám taky něco. To chrastění při brždění motorem mi dělá taky, přesto, že jsem teď nechával převodovku dělat.Převodovkář ji celou rozhodil a zkontroloval (vyměnil jedno ložisko a gufero), a tvrdil, že je naprosto v pořádku, přesto když brzdím motorem, je to slyšet. Spojka to nedělá, je úplně nová. Takže to asi nebude nic vážného.
A převodovku z Brava mebo Makrely bych do BiPower nedával. Je tam daleko těžší stálý převod (tuším 3,533 oproti 4,076), a delší trojka, čtyřka a pětka. Takže by s tím měl motor co dělat, a ani spojka by asi při rozjezdech nejásala. Dala by se použít skříň z Multi benzinové, ta má stálý převod sice asi 3,8 a delší pětku, ale motor i spojka by si s tim měly poradit. Jediná skříň co má stejné převody je z Multi BluPower, ale na takovou narazit je obrovská náhoda.
To zpřevodování u plynovek je záměrné, motor má na plyn nižší výkon i krouťák, a navíc maj plynovky o cca 200kg větší pohotovostku oproti benzínovkám.
myslel sem to obecně na benzínáka.I tak na vrakáči chtějí za to převodovku deset litrů,takže bye,bye....
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Motor - všeobecně“