Samovolné zvyšování otáček motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Hanser
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 26 črc 2008, 18:28

Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od Hanser »

Zdravím!
Chci se zeptat, dneska se mi stala divná věc. Podařilo se mi uvařit motor (to nebyl takový problém), ale ještě před tím, se mi samovolně zvyšovali otáčky motoru. Pokud jsem jel, tak to bylo ještě ok, protože motor byl v záběru,ale na křižovatkách a při přeřazování se začali zvyšovat samovolně otáčky motoru a kdybych nezastavil a nevypnul motor,asi by šli do maxima. Plynový pedál se nezasekával, ani jsem na něm nestál. Po půlhodinové pauze jsem dojel domu, ale nevím co to proboha bylo. Stalo se vám to už někdy? Nevíte čím to je? Díky za radu nebo názor
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Reklama
 

jani
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 14 čer 2008, 20:14
Bydliště: Velky Krtis SVK

Příspěvek od jani »

jedno s moznosti je lambda sonda :wink: mozna odisla do vecnych lovist...
Hanser
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 26 črc 2008, 18:28

Příspěvek od Hanser »

No jo,ale pak jsem s tim normálně dojel v klidu domu, to by blbla pořád,ne?
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

Lambda to určitě nebude! Řekl bych že to byl nejspíš motorek nastavovače volnoběhu.Myslim si že nic jinýho by to nemohlo ovlivnit, když to jde až do omezovače....taky se mi to jednou stalo na puntu.
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

... snimac polohy skrtici klapky ... muze byt zaoxidovane nejake spoj ...
... jinak se tomu rika potenciometr ...
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Hanser
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 26 črc 2008, 18:28

Příspěvek od Hanser »

Díky za názory. Tak jako tak s tím pujdu do autorizovaného servisu, ať se na to auto podívají (to mě bude stát majlant). Alespoň jim budu moct říct o co by mělo jít. Hlavně si nechám zkontrolovat i chlazení, protože uvařit auto na 30 km je fakt dost brzo. A co je největší sranda: Nemám v autě senzor teploty na motoru, takže nevim kdy zas budu vařit :) Škoda jen,že mě to punto trochu zklamalo, pročetl jsem o něm dost, všude píšou že je spolehlivé,ale tohle mě fakt dostává :(
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
corleone
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 271
Registrován: 07 led 2008, 19:41

Příspěvek od corleone »

Hanser píše:A co je největší sranda: Nemám v autě senzor teploty na motoru, takže nevim kdy zas budu vařit :)
Máš. Když stojíš před autem, je vlevo, za plastovým krytem rozvodového řemene. Je na něm návlek, tuším hnědý. Barvu kabelu z hlavy nevím. Při spojení kabelu na kostru se ti musí rozsvítit kontrolka nad palivoměrem, tuším oranžová nebo červená, vedle symbolu teploměru. Pravděpodobnost, že by se ti spínač na motoru pokazil, je skoro nulová - spíš bude chyba po cestě, v zoxidovaných kontaktech atp.

Ad vaření - termostat v Puntu jsem zatím nezkoumal, ale u Una (stejný motor) je zkonstruovaný tak, aby při poruše zůstal otevřený - motor se tedy spíš podchlazuje než přehřívá. Uno jsem uvařil jen jednou, když netěsnila hadice k chladiči a vytekla mi z něj voda. Možná se ti stalo totéž.
Punto 55S Mk I
Hanser
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 26 črc 2008, 18:28

Příspěvek od Hanser »

corleone píše:
Hanser píše:A co je největší sranda: Nemám v autě senzor teploty na motoru, takže nevim kdy zas budu vařit :)
Máš. Když stojíš před autem, je vlevo, za plastovým krytem rozvodového řemene. Je na něm návlek, tuším hnědý. Barvu kabelu z hlavy nevím. Při spojení kabelu na kostru se ti musí rozsvítit kontrolka nad palivoměrem, tuším oranžová nebo červená, vedle symbolu teploměru. Pravděpodobnost, že by se ti spínač na motoru pokazil, je skoro nulová - spíš bude chyba po cestě, v zoxidovaných kontaktech atp.

Ad vaření - termostat v Puntu jsem zatím nezkoumal, ale u Una (stejný motor) je zkonstruovaný tak, aby při poruše zůstal otevřený - motor se tedy spíš podchlazuje než přehřívá. Uno jsem uvařil jen jednou, když netěsnila hadice k chladiči a vytekla mi z něj voda. Možná se ti stalo totéž.
Aha, no na ten senzor se podívám a řeknu jim v servisu ať to zkontrolujou.
Voda mi nevytekla, tý bylo dost v nádržce, akorát už se měnila na páru :) S tim chlazenim je to fakt divný, nenapadá mě co by to mohlo být. Ventilátor chodí, takže je mi to fakt záhadou. Jestli to teda dobře chápu, tak uvařit tohle Punto se jen tak někomu nepodařilo?
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

a nemáš to zavzdušněný?? já teda nevim, jak u toho tvýho, ale já tam mám na chladiči v pravo takovej ventil, když snim otočíš, tak by to mělo zasyčet, jestli tam máš vzduch.... jinak s tim potenciometrem je to taky možný, že by udával nějakou chybu a tím pádem by pak právě ten nastavovač volnoběhu nastavoval nesmysly. jak říkám mě se to taky stalo,druhej den sem to byl projet a nic...od tý doby se mi to nestalo... zkus vypojit konektory vyčistit je, popř. stříkout nějakým kontaktolem bo jak se jmenujou ty spreje. Nemá cenu to dávat hned do servisu...tohle když zkusíš tak za to nic nedáš.
Hanser
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 26 črc 2008, 18:28

Příspěvek od Hanser »

l-cizek píše:a nemáš to zavzdušněný?? já teda nevim, jak u toho tvýho, ale já tam mám na chladiči v pravo takovej ventil, když snim otočíš, tak by to mělo zasyčet, jestli tam máš vzduch.... jinak s tim potenciometrem je to taky možný, že by udával nějakou chybu a tím pádem by pak právě ten nastavovač volnoběhu nastavoval nesmysly. jak říkám mě se to taky stalo,druhej den sem to byl projet a nic...od tý doby se mi to nestalo... zkus vypojit konektory vyčistit je, popř. stříkout nějakým kontaktolem bo jak se jmenujou ty spreje. Nemá cenu to dávat hned do servisu...tohle když zkusíš tak za to nic nedáš.
Tak ventil jsem nenašel, nebo možná jo,ale nechce se povolit a vzhledem k tomu, že je to plast, tak se mi za to nechce brát jak za kliku od stodoly. A taky jsem mluvil s jednim klukem, co trochu dělá do aut a řikal, že může bejt špatné čidlo a tím pádem dává špatné info řídící jednotce a ta přidávala motoru otáčky. No nechám si zítra udělat diagnostiku a uvidim co je tam všechno pokažený :(
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

no je to nahoře na pravo, když stojíš před motorem a díváš se do něj... je to býlej uzávěr...takovej malej... tak 2 cm v průměru...ale tak to má mk2, ty máš mk1 a co sem koukal ty mají nalévání chladící kapaliny na opačný straně, takže je možný že i ten odvzdušnovák bude jinde...ale na 100% bude někde na vrchu chladiče
Hanser
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 26 črc 2008, 18:28

Příspěvek od Hanser »

l-cizek píše:no je to nahoře na pravo, když stojíš před motorem a díváš se do něj... je to býlej uzávěr...takovej malej... tak 2 cm v průměru...ale tak to má mk2, ty máš mk1 a co sem koukal ty mají nalévání chladící kapaliny na opačný straně, takže je možný že i ten odvzdušnovák bude jinde...ale na 100% bude někde na vrchu chladiče
Jo, už jsem ho našel. Zavzdušněný to neni, jak jsem ho povolil, tak šla hned kapalina a žádnej vzduch, čili vpohodě. Uvidíme co mi řeknou zítra na diagnostice
Hanser
Punto 55 S 1.2 (1996)
Rybízek
Začátečník
Příspěvky: 4
Registrován: 26 kvě 2006, 10:38
Bydliště: Řehlovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rybízek »

mám na servise už 6 punto s jedním a tím samým problémem a to uvařený motor vetšínou jde o motor 1.2 a už dvakrat přijelo punto a taky se mu houpal volnoběh bylo to nejspiše tím že spalující voda vyhodnotí lambda jako špatnou směs a druhá možnost je že vetšinou když se to uvaří roztaví se plastové sání a pak to tam přisáva vzduch.

to těsnění pod hlavou je asi večný problém těchto aut navíc dost často je i vyrezlí blok a pouha výměna těsnění nestačí
Dočasně Punto 1.2 16V 6 speed a firemní Ducato supercombi jinak Seat Leon TOPSPORT TDI a Golf II TDi
Uživatelský avatar
l-cizek
Znalec
Příspěvky: 740
Registrován: 26 kvě 2008, 18:11
Bydliště: Havlíčkův Brod
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od l-cizek »

tak lidi, už někdo víte, čím to je? Mě se posledně zase začali samy svyšovat, tak jsem to chípnul a po nastartování to bylo zas ok. Jo jinak, vy co máte MK2 1.2 8V, Taky když nastartujete, tak vám otáčky vylítnou tak na 1500, potom zas klesnou asi na 500 a pak se zas trochu zvýšej na těch 750? Je to fofr, za 3-4 sekundy to celý takhle proběhne. Mě se to stává při každym nastartování, ale nevim jestli to má dělat bo ne.
Mirec32
Začátečník
Příspěvky: 6
Registrován: 18 čer 2008, 19:31

Příspěvek od Mirec32 »

No niekedy pri štartovani mi to vyletí tak na tých 1500, niekedy len tak 1100 ale zatial som nevšimol žeby hned klesali na 500. proste ked štartnem tak raz su na 1500 raz len na 1200 ale neklesaju hned.
1.2 8V Classic 5/2008, MK2b
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“