DISKUZE - autobaterie

Elektronika, el. výbava, diagnostika, kontrolky, přístroje

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

DISKUZE - autobaterie

Příspěvek od onc »

... nazdarek puntici :lol: ... ted budu muset vymenit starou baterku za novou a nevim , kterou vybrat a ktera bude lepsi :cry: Rozhoduji se mezi Banner Power Bull 44Ah 390A a silnejsi Banner Power Bull 55Ah 450A. Mate s nema nekdo nejaky zkusenosti? Nazory? atd... Diky

je to pro Punto II, 1.2 44kw
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Reklama
 

Martinn

Re: nova autobaterie ...

Příspěvek od Martinn »

onc píše:... nazdarek puntici :lol: ... ted budu muset vymenit starou baterku za novou a nevim , kterou vybrat a ktera bude lepsi :cry: Rozhoduji se mezi Banner Power Bull 44Ah 390A a silnejsi Banner Power Bull 55Ah 450A. Mate s nema nekdo nejaky zkusenosti? Nazory? atd... Diky

je to pro Punto II, 1.2 44kw
Zdarec, s touhle značkou zkušenosti nemám. Mám zkušenosti s Vartou - mám dojem že Blue Dynamic. Baterka na ho... Po dvou letech jsem už 2x nenastartoval. Uznávám, že couračky po městě nejsou to pravý ořechový, ale i tak....
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

Mám Mk2 1.2 16V, taky už budu muset baterku měnit. Teď je tam nějaká 12V 40Ah, což je žalostně málo, zejména na ELX výbavu. Mám kvalitní zánovní Akumu Comfort 44Ah 420A z mého starého Una Turba. Je ale o něco větší, takže mám problém s tím plastovým krytem kolem baterky.

Měli jste někdo podobný problém a jak jste jej vyřešili ?
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
onc
Znalec
Příspěvky: 751
Registrován: 07 pro 2005, 11:52
Bydliště: okr.PV

Příspěvek od onc »

Patrik píše:Mám Mk2 1.2 16V, taky už budu muset baterku měnit. Teď je tam nějaká 12V 40Ah, což je žalostně málo, zejména na ELX výbavu. Mám kvalitní zánovní Akumu Comfort 44Ah 420A z mého starého Una Turba. Je ale o něco větší, takže mám problém s tím plastovým krytem kolem baterky.

Měli jste někdo podobný problém a jak jste jej vyřešili ?

... jojo resil jsem to a vyresil :lol: ...
Odmontujes baterku, dej si ale POZOR, jestli mas kodovany radio at se ti nesmaze kod, a at se ti nevymaze pal. pocitac, pak jsou problemy s chodem motoru... ja jsem to vyresil pres startovaci kabely z druhe baterky...
odmotujes ten plastovy kryt (je tam jen nacvaknute), urizni to celo plastu a zbytek dej zpatky, ja jsem si jeste udelal z nerez plechu zarazku na tu vetsi baterku, zahly kus plechu dovrchu prisroubovany pod stavajici podlozku baterky, jo a jestli ta nova baterka bude nizzsi, tak budes muset podlozit ten horni uchyt... doufam, ze je to srozumiteny 8)
... Renault Clio III 2006 1.2 16v 55kw ...
... Renault Megane II Grandtour 2004 1.5dci 60kw ...
... ex Punto II 99 1.2 8V 44kw ELX ...
Mako
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 29 zář 2005, 12:26
Bydliště: Zlín

Příspěvek od Mako »

Muj nazor je ten ze cim je silnejsi tim lepsi. Ale ja to beru ze strany dieslu. Ale byt tebou jdu do te silnejsi.
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Patrik

Příspěvek od Patrik »

To Onc:
díky za rady, vemu si je k srdci.

To Mako:
Jo, velkoobjemové motory a ještě k tomu s vysokou kompresí (diesely) potřebují adekvátní baterii. Na 1.2 benzín je 44Ah stačí. Ale původní 40Ah bych dal tak nanejvýš do 1.0-1.1 v sociální verze.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Vasek
Začátečník
Příspěvky: 47
Registrován: 21 úno 2006, 21:39
Bydliště: Uhersky Brod

Autobaterie

Příspěvek od Vasek »

Punto S 55 - v nem mam ted BOSCH Silver Plus 44Ah (bezudrzbova), nahore s kontrolku stavu - dle jeji barvy se da orientacne urcit stav nabiti baterie (samozrejme je lepsi zmerit merakem).
Auto parkuji venku celorocne, nastartuji vzdy na poprve, vyjimecne napodruhe - jednou za nekolik mesicu, a jeste se mi nestalo, ze bych nenastartoval.
Mel jsem baterii Bosch i drive, byla to klasika - s dolevanim.
Na BOSCH nedam dopustit.
Kdo se o baterie trochu stara a vi co potrebuje, bude max. spokojen. :lol:
Vasek
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Bannerku muzu jenom doporucit. Zkusenosti veskrze dobre. Varta se zda byti naprd, jelikoz mam zkusenosti stejny jako Martinn. Proste vydrzi rok, dva a konec. A nejenom, kdyz se crcas po meste. Ja mam teda tedka Boschku Alfa Romeo a frci. Jenomze ja jezdim kazdej den. Mozna kdybych to nechal 14 dnu stat, tak nevim... V Unu sem mival jakousi Noname, jezdil sem kazdej den, a bylo to bez problemu. Pak to 14 dnu v zime stalo a konec. Ale nabila se a zase frcela.
Hustokrutost
Petr UL
Fiaťák
Příspěvky: 134
Registrován: 05 dub 2006, 07:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr UL »

Chtěl jsem se taky zeptat na Váš názor. Teď se rozhoduji mezi několika bateriema a nevím co bych měl vzít do Punta 1,2:

Bosch 44 - bezúdržbová za 1547 Kč
Topla 54 - 1570 Kč
Starline 44 - 1134 Kč
Baner 44 - 1305 Kč

Tak do čeho by jste šli?
Auto si chci nechat tak chci něco co vydrží.
Díky za názory
Uživatelský avatar
Katy
Všeználek
Příspěvky: 5555
Registrován: 13 zář 2005, 19:04
Bydliště: JM

Příspěvek od Katy »

ja mam v 1,1 Mk1 VARTU a drzi jak pribita :)) i v zime startovalo auto bez problemu a vydrzela i mrazy. je treba jen dolevat obcas destilku.
neni to ale puvodni baterka...ta od vyroby nejak klekla bo co.
my car, my life !
www.puntotuning.eu
www.girlstuning.cz
Petr UL
Fiaťák
Příspěvky: 134
Registrován: 05 dub 2006, 07:41
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Petr UL »

Tak jsem nakonec vybral prý rakouskou kvalitu Banner Power Bull 44 Ah. /Autobaterie na bázi vápník/vápník. 12 V, 44 Ah, 390 A. /
Nemám s touhle značkou žádnou osobní zkušenost a tak čas ukáže jestli to byla dobrá volba.

Když jsem se ptal po obchodech co mi na Fiata doporučují, tak mi většinou tvrdili, že je to jedno jakou firmu zvolím.
Jenom takové ty hodně levné mi nedoporučovali. / Krátká životnost /

Ceny této autobaterie se v obchodech v Ústí pohybují od 1.160 Kč - 1520 Kč.

Tohle píšou na letáčku:
Společnost Banner vyvinula autobaterii na bázi kombinace vápník/vápník. Tyto baterie snášejí vyšší nabíjecí napětí a mají rekordně nejvyšší životnost a díky nízké spotřebě vody je baterií s nejnižším samovybíjením.
Díky optimalizaci aktivního reakčního povrchu a centrické konstrukci desek akumulátoru je baterie výkonnější.
Nezávadnost pro životní prostředí, snadná manipulace.

Když bude špatná tak udělám, alespoň něco pro životní prostředí :)
macek000
Začátečník
Příspěvky: 17
Registrován: 27 bře 2006, 09:59
Bydliště: jižní čechy

Baterie

Příspěvek od macek000 »

Mám zkušenosti.jedině Akumu Comfort 44Ah 420A je dražší asi 1400.- ale drží mi už 8 let.Auto mám v garáži a Akum. je stále připojený na
oživovák,aby byla stále teplá,vyrovnává se tím spotřeba přístrojů a samovybíjení baterky.
stanly
Začátečník
Příspěvky: 22
Registrován: 23 bře 2006, 21:55

Příspěvek od stanly »

Mám v MK2 Vartu Blue Dynamic 40 Ah a zatiaľ spokojnosť. Rovnakú som mal v Škode 105 L a štartovala aj v najväčších mrazoch na škrtnutie. Ešte malá poznámka k prispevku od onc "at se ti nevymaze pal. pocitac, pak jsou problemy s chodem motoru." Toto som si zisťoval tiež, priamo servise, kde tvrdili, že odpojenie baterky nemá na centrálnu riadiacu jednotku žiadny dosah, dáta v nej sú vraj zálohované nezávisle. Palubák sa samozrejme vymaže. Mne montovali zabezpečovacie zariadenie Zeder pri ktorom bola batéria odpojená cca 6 hodín a zatial som žiadne zmeny v chode motora nepozoroval(aj spotreba je rovnaká). Viete niekto ako je to vlastne v skutočnosti s tou zálohou dát v centrálnej jednotke?
Joe301
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 217
Registrován: 14 bře 2006, 10:40
Bydliště: Palarikovo Okres Nové Zamky

Příspěvek od Joe301 »

ja som kludne na zimu odpajal bateriu od auta aj trikkrat za týžden lebo sa robila krabica nova na batrerku a autu nebolo nič len sa vymazaly hodiny spotreby ale kilometre zostali a auto frčalo znova bez problemov čiže kludne sa može odpojit akolko chceš. ale som vide ako si jeden chlapik prerobil zasuvku zapalovača na ktoru primontoval 9V baterku a ta mu držala informacie pre radio a hodiny a on mohol autobateriu kludne odpojit
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

No v te jednotce se nema co vymazavat. Soft se ti vymazat nemuze, to je blbost a nic jinyho tam neni. U starsich jednotek se vymazavaly zavady (cokoliv, krome airbagu), u novejsich uz to tak jednoduse nejde. Ale i tak, kdyz se odpoji baterie, nic se nestane! :-)
Hustokrutost
Odpovědět

Zpět na „Punto - elektrika“