vačková hriadeľ

Moderátor: peta.smolik

HKM ZV
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 03 črc 2006, 18:43
Bydliště: Zvolen

vačková hriadeľ

Příspěvek od HKM ZV »

Zdravím všetkých....
Skúste prosím poradiť : pred 3 týždňami som kúpil Fiat Brava 1,4 12V, r.v.1998. Dnes som sa odhodlal ísť do B. Bystrice do fiat-u dať si popozerať autíčko. Všetko v naprostom poriadku , až nakoniec mi povedali, že mám chytený vačkový hriadeľ, a že chyba bola v tom, že sa použil olej Castrol Magnatec 10W 40 a nie výrobcom oporúčaná Selenia, a už s tým nič nenarobím, len musia vymeniť vačku, vyčistiť ol.vaňu, vymeniť tam nejaké trubky....... nová vačka skoro 12,000 sk, som skoro odpadol.... a to má auto najazdené 99 750 km :oops: . Pozerali to len cez víko na nalievanie oleja na motore... tak neviem, poradte, je to veľmi vááááááážne???????
Ďakujem
Reklama
 

lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Bohuzel, tento motor je nachylnej na pouziti kvalitniho oleje. Ikdyz nezda se mi, ze by zrovna Magnatec byl spatnou volbou. Kvalita normalni, nenormalni cena, to je vse. Pokud se tam lila aspon polosyntetika, nemelo by to mit problemy. Kdyz se pouzije olej nekvalitni, zalepi se zdvihatka (spatne konstrukcne vyreseny), muze se vysrat vacka, v horsim pripade si pist pokeca s ventilama.

Bohuzel u tohoto motoru plati, ze lit jenom Seleniu a je klid. Hodne lidi na tento motor nadava, prave proto se prodava za par korun. Nicmene znamej ma na tom motoru nevim presne, ale cca pres 200 tis, lije selcu a je bez problemu. Ale jak rikam, pokud se tam lil Magnatec, nemel by byt problem. Mozna chcou aspon vydelat. A ani nesundali viko ventilu? Tak at ho sundaji a ukazou vacku. Cistit vana se nemusi, neni duvod. Spis bude potreba vycistit bordel kolem zdvihatek, atd.

A udajem z tachometru se nerid. Sundat 100 tisic je zalezitosti 2 minut.
Hustokrutost
HKM ZV
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 03 črc 2006, 18:43
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od HKM ZV »

Ďakujem, vlial si do mňa aspon trochu optimizmu :P , na nete som našiel nejakú vačku od firmy FAI - http://www.auto-art.sk/index.php - za nejakých 4796 ,- sk, čo ma trošku ukludnilo. ešte tak nájsť niekoho, kto mi to vo Zvolene dobre vymení, ale ktovie či k tomu ešte bude niečo treba, nejaké ložiská, filtre a pod. Chlap čo mi to pred troma týždňami predal, nechce ani počuť o tom, že by mi mal uhradiť opravu, aj ked to je skrytá závada, a nestalo sa to určite mne, asi mu vrátim auto, len ako z neho dostať peniaze a nenaťahovať sa 5 rokov po súdoch a byť zatiaľ bez auta, .........Najskôr však nechám zhodiť hlavu motora a víko aby sme sa s niekým pozreli, čo to tam vlastne je. Nemohlo to chytit aj klukovku????
:o
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Kliky by se to tykat nemelo. Hlavne by chtelo, aby nekdo tu vacku prohlidl, nakolik je obrousena. Nektery firmy vacky i renovuji a neni to az tak drahy. Hlavu by ani potreba sundavat nebylo. Sundas viko ventilu, sundas vacku (nevim, jestli to nema cely vackovy teleso), vytahnes zdvihatka, vycistis, vyfoukas a melo by to byt ok. Mozna kecam, 12ventila sem nikdy rozebranyho nemel, takze poradne nevim, jak ta hlava vypada. Ale mrknu se doma do materialu.

Kazdopadne vacku muzes prohlidnout i sam. Pokud na ni bude evidentne videt, ze je obrousena, tak je jasne v prd..i. Ale stejne. Vetsinou se vacka v tomto pripade neopotrebi. Ledaze by byly ucpany trubky, ktery ostrikuji vacku a tim ji mazou. To by potom problem byl, to uz by aji bylo nutny motor proplachnout, protoze by vsude byly kovovy piliny z vacky. Ale to uz je katastrofickej scenar. Ty mazaci trubky by se pouzivanim polosyntetickyho oleje ucpat nemely, leda ze by predchozi majitel menil olej po 50ti tisicich, nebo vubec... :-)
Hustokrutost
HKM ZV
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 03 črc 2006, 18:43
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od HKM ZV »

no, víko sme dali dolu ( s jedným automechanikom) a pozreli sa na vačku, a naozaj je chytená, hlavne tri vačky, jeden asi tretí zľava a dva hned pod víčkom,kadiaľ sa nalieva olej, tam je obrus dosť výrazný možne aj 3 desatiny milimetra. tak sme rozhodli vačku vymeniť, vyčistiť vanu olejovu, poprefukovať mazacie trubky(dúfam že to postačí a že nebude treba meniť aj tie) , vymeniť olej, olejový filter a tesnenie pod víkom. Vačku, tesnenie a ol.filter zohnal za približne 7 000 sk, ešte olej a robota, uvidím, akú cifru povie nakoniec. Len dúfam, že sa zbavím toho klepotavého zvuku z motora......... zatial díky za psychickú podporu...... :roll:
lacin
Znalec
Příspěvky: 991
Registrován: 05 lis 2005, 13:04
Bydliště: taky JM

Příspěvek od lacin »

Tak to je docela ok. Mas stesti, ze se nestalo nic horsiho. Hlavne zkontrolujte, jestli tema trubkama na olej urcite olej strika. A jakmile to bude ok, neni co resit. A nalij asi tu Seleniu.
Hustokrutost
HKM ZV
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 03 črc 2006, 18:43
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od HKM ZV »

stále nad tou seleniou rozmýšlam, neviem sa rozhodnúť, všetci automechanici okrem tých z fiatu tvrdia, že pokial je to olej polosyntetika a splna tie normy ( 10 w 40 ), tak to je jedno, čítal som to aj tu niekde v tematike oleje, neviem sa rozhodnúť či Castrol Magnatec, ktorý tam bol naliaty naposledy, teda teraz, alebo opat Seleniu, čo tam bola z výroby, aby som ten motor nezblbol :cry:
Peto Fiat
Fiaťák
Příspěvky: 198
Registrován: 28 srp 2005, 15:32
Bydliště: Bed Rock

Příspěvek od Peto Fiat »

no selenia je presne robena pre fiaty..takze ak mozes dat seleniu urcite ju tam nalej...uskodit autu to nemoze..sice ani ja pri Brave 1,2 16v som nedaval seleniu,v servise tam davali shell helix...ale teraz pri stile uz len seleniu
Skoda Garde--> Fiat Punto 55S--->Fiat Brava 1,2 16v Sx---> Fiat STILO 1,6 16v

Buduce auto:Lancia Delta III
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

HKM ZV píše:stále nad tou seleniou rozmýšlam, neviem sa rozhodnúť, všetci automechanici okrem tých z fiatu tvrdia, že pokial je to olej polosyntetika a splna tie normy ( 10 w 40 ), tak to je jedno, čítal som to aj tu niekde v tematike oleje, neviem sa rozhodnúť či Castrol Magnatec, ktorý tam bol naliaty naposledy, teda teraz, alebo opat Seleniu, čo tam bola z výroby, aby som ten motor nezblbol :cry:
No ono to není až tak pravda (a specifikovat jenom 10W40 už vůbec nic nezaručuje). I pokud olej splňuje americkou výkonnostní normu API nebo přísnější evropskou ACEA, nemusí být dostatečně vhodný, tyto nadnárodní normy kladou pouze základní požadavky na olej. Detaily si stanovují až samotní výrobci motorů, a detail může být někdy velmi důležitý (pro 1.4 12V toto platí, je to dobže známo).
Takže ty si musíš vybrat olej, který navíc splňuje specifikaci FIAT. Např. normu FIAT 9.55535 splňuje Selenia 20K atd.

Řeknu to polopatisticky: I takové pivo nebo rohlík se musí vyrábět podle nějakých norem (musí vydržet nějakou dobu čerstvé, nesmí obsahovat to a to, naopak musí obsahovat to a to, takové postupy výroby jsou přípustné a takové zas nepřípustné). Přesto nakonec to pivo chutná jinak, a tak Starobrno je stejně furt splaška, i když ho vyrábějí v rámci stejných globálních norem jako třeba Gambrinus. Stejné je to s oleji. V drtivé většině případů sice stačí splnit tu "globální" normu ACEA, ale nemusí to být nutně dostatečná podmínka.

Vzhledem k ceně Castrolu Magnatec bych vůbec nic neřešil (Castrol není něco extra), a dal bych tam tu Seleniu. Oleje to jsou prvotřídní, pouze nejsou na českém trhu tak propagovány jako třeba ten Castrol. Polopatisticky: Naomi Cambell taky není nic extra, mrkni kolik máš hezčích holek třeba u vás ve městě ... :wink: . Je to jen marketing.
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

PS: Já používám do svého Punta Mk2 1.2 16V zatím Mogul RACING 5W-40. Hodlám ale přejít na Mogul GX-FE PRO 10W-40. Mogul asi určitě není žádná špička, na druhou stranu to jsou, věřím, oleje solidní a přitom levné. Oba jmenované si seženu do 500Kč s DPH za 4 litry. Díky této ceně nepřemýšlím nad kilometráží, a prostě jej s klidem měním i s filtrem po 12-15 tis. km. Mám názor, že lepší je použít olej levný ale dobrý, a dřívě jej vyměnit za čerstvý, než použít nejdražší olej na trhu a pak natahovat interval výměny (20 tis.km).

V tvém případě ale doporučuji tu Seleniu... a měnit včas ....
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
HKM ZV
Začátečník
Příspěvky: 25
Registrován: 03 črc 2006, 18:43
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od HKM ZV »

ojojoj, škoda že píšeš až teraz, už som tam nalial ten castrol. no, o rok tam dám teda tú seleniu, alebo vymením auto, toto ma nebaví takto sa stresovať kvôli oleju, dúfam, že sa motoru nič nestane, inak, jazdím tak 3000 km za rok, teda nič moc, tak to hádam vydrží....... ako na Morave???tu u nás po voľbách nič moc, len ceny budú stúpať skoro ako hladina rieky Moravy.....
PiP
Začátečník
Příspěvky: 43
Registrován: 03 říj 2005, 10:08
Bydliště: Zvolen

Příspěvek od PiP »

Nemusíš sa stresovať kvoli oleju. Stačí keď sa mrkneš na stránku www.oleje.cz :lol: . A čo sa týka BB Rent servis Fiat v BB. Nič moc. Zásadne samu vyhýbam total neochota a prímací technik total manťák :!: Pokial si už donútený navštíviť servis Fiat potom doporučujem Scilágy v Lovinobani :P . Ja mám TD 75 Soft 195000km, na Seléniu som rýchlo zabudol vo Fiate katastrofálna cena a okrem nich jediný dovozca jedna Bratislavská firma, ale nepružná. Ja používam Valvoline MaxLife 10W/40. :lol: Výborný olej. Predošlý majiteľ tam lieval Castrol. Problém s vačkovkou na 1.2-jke sa inenzivne riešil na Braváckej stránke. Mrkni sa Tam www.brava.wz.cz :idea: . &maj sa PiP.
Patrik
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 277
Registrován: 15 úno 2006, 10:07
Bydliště: Velká Morava

Příspěvek od Patrik »

HKM ZV píše:ojojoj, škoda že píšeš až teraz, už som tam nalial ten castrol. no, o rok tam dám teda tú seleniu, alebo vymením auto, toto ma nebaví takto sa stresovať kvôli oleju, dúfam, že sa motoru nič nestane, inak, jazdím tak 3000 km za rok, teda nič moc, tak to hádam vydrží....... ako na Morave???tu u nás po voľbách nič moc, len ceny budú stúpať skoro ako hladina rieky Moravy.....
Ale ono nejde o žádné nervy, akorát se musíš smířit s tím, že když máš tento motor, musíš tam lít Selenii, a motor by měl šlapat jako hodinky po dlouhé věky. Takže jsi akorát ochuzen o možnost volby, na druhou stranu aspoň si nemusíš lámat hlavu nad tím, který olej je lepší, levnější atd ....
Groupe F.I.A.T. forever ! Uno Turbo i.e. Mk1, Punto 1.2 16V ELX Mk2
Té-oemaS
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 24 črc 2006, 14:30
Bydliště: Velké Meziříčí

Příspěvek od Té-oemaS »

Mno, my máme mareu 1,6 16v 1997(naprodej) :lol:
V červnu jsme jeli na dovolenou a tejden před ní nám začal dost klepat motor. Tak co s tím, že? nakonec sme koupili dva dny před dovo sOpla Vectru od známýho na leas. a mareu dali na opravu. ten slavnej mechanik že to je vačka a možná zdvihátka, když řekl cifru za díly.. :shock: Docela pálka. Řekl sem, že můžu mít výfukovou vačku za 2000kč a von že je to sací. jemu hlavně šlo o to, že má z nový vačky 30% což je docela dost. Tak sme sehnali sací vačku, dovezli a on že se omlouvá :roll: že to má být výf. tak průser, co teď? nakonec to vyměnili za tu výf.
Mechanik to vyměnil, koupil zdvihátka... a že když to nepřestane klepat, tak nám tam něco nalije. Klepat to nepřestalo, tak sme zajeli za jiným mech. a on, že to klapat nepřestane. tak co teď, prachy v prde*i. Nakonec známej sehnal chlápka v Domašově, kterej dělá fiátky. ten to poslechl a prej je to hydroštelama, když to bude dobrý tak 2. Takže zítra pro marejku jedeme a snad bude zdravá, ale abych se dostal k tomu co jsem chtěl napsat :D říkal, že to je olejem i když se tam lil 10w40 a všichni říkali, že to je úúúplně jedno jaká značka, tak není, jak tady někdo psal, řekne se 10w40 a 10w40, ale každej je jinej. Kdyby sme tam dávali selinii tak se to prej asi nestalo, takže radši rozhodně tam dávejte selenie i když je za ňu docela pálka, tak se to ve finále vyplatí. A fiaty když se do nich lije selenie, tak vydržej dost.
Na Bravo si musím ještě 3roky počkat
_petr_
Začátečník
Příspěvky: 19
Registrován: 03 zář 2006, 13:19

Příspěvek od _petr_ »

No me u 1.4 12V ceka taky vymena vacky, vahadel a zdvihatek, akorat nevim, jestli mam menit i kluzna loziska a zajimalo by me, jestli se da vymenit i ten spodni dil loziska.
Odpovědět

Zpět na „Bravo / Brava“