Samovolné zvyšování otáček motoru

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Graun »

K tomu problemu s tim samovolnym pridavani otacek. Vypada to na netesne vstrikovaci ventily (nebo i jeden). Neblikala Ti nahodou kontrolka vstrikovani predtim?
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
Reklama
 

Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

otáčky

Příspěvek od mad mike »

pánové zdravím, s těma otáčkama mám ten samý problém, vyletí až ke4500 a tam se drží, dneska jsem trochu hýbnul tím půlměsícem plynu a spadlo to na normál a drželo se to i po pár vytočeních. podle dostupných informací to vypadá na potenciometr škrtící klapky, jenže nevím kde ho hledat. doted jsem měl jen naftáka
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
martl
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 08 říj 2008, 18:15

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od martl »

Mám ten samý problém, otáčky se houpou mezi 1200 až 1800 a pak to vyletí na 4500. Někde jsem četl že to může dělat lambda sonda, ale to jsem vyloučil protože po odpojení lambdy to bylo úplně stejné. Prostříkal jsem všechny konektory kontaktolem - žádná změna. Vyčistil jsem škrtící klapku - žádná změna. Potom jsem vyndal a prostříkal kontaktolem potenciometr - mírně se to zlepšilo. Ještě jsem chtěl vyndat krokový motorek, ale bohužel - hvězdičky na obou šroubech jsou vyžvejkané - nejdou povolit. Tak teď BABO RAĎ :?: :?: :?:
Fiat Punto 60SX
MK1 r.v. 1996
popotuner
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 12 říj 2008, 01:16
Bydliště: Bray (Irsko)

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od popotuner »

martl píše:Mám ten samý problém, otáčky se houpou mezi 1200 až 1800 a pak to vyletí na 4500. Někde jsem četl že to může dělat lambda sonda, ale to jsem vyloučil protože po odpojení lambdy to bylo úplně stejné. Prostříkal jsem všechny konektory kontaktolem - žádná změna. Vyčistil jsem škrtící klapku - žádná změna. Potom jsem vyndal a prostříkal kontaktolem potenciometr - mírně se to zlepšilo. Ještě jsem chtěl vyndat krokový motorek, ale bohužel - hvězdičky na obou šroubech jsou vyžvejkané - nejdou povolit. Tak teď BABO RAĎ :?: :?: :?:

Mal som podobny problem na seate ibiza. Na volnobehu my otacky skakali od 500 az do 1200 nonstop. Kupil som sprej na cistenie karburatorov ktory som nastriekal par krat a uz otacky su normalne ako maju byt. :D
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od mad mike »

takže u mě záhada vyřešena, byla to prasklá gumová koncovka bovdenu plynového lanka, při prudším přidání sjela dolů kde se šprajcla a nepustila lanko, dneska mi vylítly otáčky na 6000 tak jsem zastavil, urval ji a je po problému
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
martl
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 08 říj 2008, 18:15

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od martl »

popotuner píše: Mal som podobny problem na seate ibiza. Na volnobehu my otacky skakali od 500 az do 1200 nonstop. Kupil som sprej na cistenie karburatorov ktory som nastriekal par krat a uz otacky su normalne ako maju byt. :D

Vždyt jsem tam psal, že škrtící klapku jsem vyčistil :!: Pořád to je na :oops:
Fiat Punto 60SX
MK1 r.v. 1996
ladik164
Fiaťák
Příspěvky: 118
Registrován: 12 zář 2008, 17:42
Bydliště: Svatoslav
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od ladik164 »

zdravím, mně při nastartování za studena vyletí otáčky tak na 1500, chvilku tam jsou a pak klesnou na 1100. a jak se zahřeje motor trochu tak klesnou pod tisíc a nijak zvláštní mně to nepřipadne. a jinak jsem tu četl něco o spolehlivosti punta....mám najeto 172000 a krom vymlácenýho uložení předních tlumičů je auto v cajku. minimální servisní zásahy a šlape jak hodinky :wink: a ještě se mně nepodařilo puňťu uvařit a to ho docela dost dráždím :)
Fiat Punto 60SX Mk1 1,2 44kW 8V rv.96 malej zelenej tasmánskej čertík :-) Tak jsem koupil nový autí :-) puňťa sice zůstal v rodině, ale už s ním nejezdím. http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=8730
Obrázek

HONDA XR600r r.v.95
mafi
Všeználek
Příspěvky: 1987
Registrován: 01 zář 2007, 15:09
Bydliště: Trnava - SVK
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od mafi »

to je normalne ze pri studenom motore su otacky vyzsie :wink:
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od Graun »

martl píše: Vždyt jsem tam psal, že škrtící klapku jsem vyčistil :!: Pořád to je na :oops:
Ono je rozdil mezi cistenim a cistenim :) Delal si to za chodu motoru, kolikrat Ti to chciplo? :P
V kazdem pripade prave za kolisani otacek muze krokovy motorek. Mohu se zeptat, proc jsou ty hvezdicky "vyzvejkane"? To se uz nekdo snazil do toho vrtat nebo se to povedlo Tobe? Doporucuji se zamerit prave na ten krokomotor. Kdyz uz to budes delat, zkontroluj a procisti vsechny kontakty vcetne ukostreni (Kontoxova kura).
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
popotuner
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 12 říj 2008, 01:16
Bydliště: Bray (Irsko)

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od popotuner »

martl píše:
popotuner píše: Mal som podobny problem na seate ibiza. Na volnobehu my otacky skakali od 500 az do 1200 nonstop. Kupil som sprej na cistenie karburatorov ktory som nastriekal par krat a uz otacky su normalne ako maju byt. :D

Vždyt jsem tam psal, že škrtící klapku jsem vyčistil :!: Pořád to je na :oops:
Ten spray necisti iba skrtiacu klapku, cisty cely palivovy system :!:
martl
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 08 říj 2008, 18:15

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od martl »

Takže ty vyžvejkaný šroubky se mi povedlo konečně vyšroubovat. Byla to hrozná práce ale nakonec se povedlo. Krokový motorek jsem vyčistil, těleso kde motorek sedí taky a dal jsem tam šroubky se šestihranou hlavou na osmičku klíč. Nyní se otáčky drží (zahřátý motor) zhruba na 850. Takže můžu všem co mají taky takové problémy jen doporučit vyčištění krokového motorku :!: :!: :!:
Fiat Punto 60SX
MK1 r.v. 1996
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od Graun »

popotuner píše:
martl píše:
popotuner píše: Mal som podobny problem na seate ibiza. Na volnobehu my otacky skakali od 500 az do 1200 nonstop. Kupil som sprej na cistenie karburatorov ktory som nastriekal par krat a uz otacky su normalne ako maju byt. :D

Vždyt jsem tam psal, že škrtící klapku jsem vyčistil :!: Pořád to je na :oops:
Ten spray necisti iba skrtiacu klapku, cisty cely palivovy system :!:
A na to si prisel kde :shock: :?: Toto nema s palivovym systemem vubec nic spolecneho, vis vubec kde se vstrikuje benzin, jaka to je vzdalenost od skrtici klapky? Uvedom si, ze tady mluvime o MPI ne o zastaralem SPI :wink:
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
martl
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 08 říj 2008, 18:15

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od martl »

popotuner píše:
A na to si prisel kde :shock: :?: Toto nema s palivovym systemem vubec nic spolecneho, vis vubec kde se vstrikuje benzin, jaka to je vzdalenost od skrtici klapky? Uvedom si, ze tady mluvime o MPI ne o zastaralem SPI :wink:

Nevím jak ty, ale já mluvím o Puntu 60SX MK1, tedy o SPI
Fiat Punto 60SX
MK1 r.v. 1996
Graun
Znalec
Příspěvky: 683
Registrován: 03 zář 2008, 20:26
Kontaktovat uživatele:

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od Graun »

martl píše:
popotuner píše:
A na to si prisel kde :shock: :?: Toto nema s palivovym systemem vubec nic spolecneho, vis vubec kde se vstrikuje benzin, jaka to je vzdalenost od skrtici klapky? Uvedom si, ze tady mluvime o MPI ne o zastaralem SPI :wink:

Nevím jak ty, ale já mluvím o Puntu 60SX MK1, tedy o SPI
OK, pokud je to takto, tak mas pravdu. Nevedel jsem, ze MK1 jeste pouzivaly SPI rizeni. :oops: Mel jsem to na Tipu a tam se to takto cistilo.
F/I/A/T MAREA WEEKEND 1.6 16V ELX 7/1998 76kW
F/I/A/T PUNTO 1.2 8V ELX 11/1999 44kW (MK2)
popotuner
Fiaťák
Příspěvky: 81
Registrován: 12 říj 2008, 01:16
Bydliště: Bray (Irsko)

Re: Samovolné zvyšování otáček motoru

Příspěvek od popotuner »

Vždyt jsem tam psal, že škrtící klapku jsem vyčistil :!: Pořád to je na :oops:[/quote]

Ten spray necisti iba skrtiacu klapku, cisty cely palivovy system :!:[/quote]
A na to si prisel kde :shock: :?: Toto nema s palivovym systemem vubec nic spolecneho, vis vubec kde se vstrikuje benzin, jaka to je vzdalenost od skrtici klapky? Uvedom si, ze tady mluvime o MPI ne o zastaralem SPI :wink:[/quote]


:lol: ten spray som pouzival na punto a nemusil som vobec krokovy motorcek vymontovat a cistit. Ten isty som pouzil aj na ibize a otazky su hned ako maju :D NO ohladom toho palivovoveho systemu, no skus my to vysvetlit ked myslis ze neviem o co ide :lol:
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“