problém s pístem. prosim o radu

Moderátor: peta.smolik

Odpovědět
nomac
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 20 úno 2008, 18:40

problém s pístem. prosim o radu

Příspěvek od nomac »

Před tydnem se mi podařilo shodou náhod uvařit auto po cestě z prace. Prasklo těs. pod hlavou a nefungoval ventilátor.Je to uno logo 1108 cm s karbecem. Typ motoru 146A3.000. Dojel jsem domu už tak tak na dva valce a zcela bez vody. Mělo to zvuk dost hrozný. Začal jsem rovnou shanět druhy motor ale to není dnes už tak jednoduché. Nikde kde jsem se ptal ho nemají. Tak jsem ho rozdělal že se podívám co a jak a že to třeba pujde opravit.K mému velkému překvapení mu skoro nic není. Těsnění pod hlavou bylo na hadry a dokonce ho kus mezi valci (3. a 4. ) chybělo. Hlava vypadá v pořádku, ve válcích jsou ještě vidět stopy po honování od novoty a kruhy jsou bych rekl taky v pohodě. Problém je jen na druhém pístu v oku pro pistní čep a to jen na jedné straně. Je tam vůle a docela dost. Ono už to trochu cvakalo ještě když to jezilo v poho. To protože to předešly malitel taky uvařil.Jezdilo to tak ale dva roky. Zbytek pístůje v pořádku. Ja se ted bojím to složit tak jak to je. Může to jen trochu cvakat jako dříve nebo to může taky porádně mlátit. A já to budu pak dělat znova? Co s tím? Starší pist ze stejného motoru i s ojnicí těžko seženu asi. Leda že by někdo měl doma cely motor. Nebo Můžu koupit pist nový i s kruhama asi za 1500 ale bojim se to přelisovávat. Ať nepoškodím pozdro v ojnici. A nevím co udělá nový pist i s kruhama na jednom válci a zbytek stary. Má to najeto asi 180 000km. Nebo mam koupit pist a sadu kroužků a překrožkovat to celé. to už je ale 5tis. korun. Poraďte pls. Nechci do to toho moc investovat páč auto celé nemá valné hodnoty a zase je mi to lito vrakovat. Neni rezavé a nové pneu zimní i letní atd. Děkuji aspoň za nejakou odpověď.
Reklama
 

Uživatelský avatar
liborko
Všeználek
Příspěvky: 2726
Registrován: 26 zář 2007, 16:06
Bydliště: Havířov

Re: problém s pístem. prosim o radu

Příspěvek od liborko »

no já byt tebou koupím motor 1.1 jakýkoliv třeba jednobod vstřik,jenom přehodíš hlavu se sáním a karbcem a máš to vyřešené. Bloky jsou přece stejné, a typové čislo si nech přerazit,stejně se na to pomalu už nekouká,ja měl na unku to typové číslo zašlé že nešlo ani přečíst a na TK nad tim mavli rukou, ten karbec 146A3.000 bude opravdu problem sehnat pač tohleto typové čislo není ani v seznamu typ.čisel motorů do una,nespletl ses? :roll:
CROMA 1.9JTD/110kW r.06 -EMOTION-
Lancia Musa 1.4 16V r.11-PLATINO-
PUNTO 75 ELX r.96

IDEA 1.4 16V/70kW r.07
Stilo 1.6 16V/76kW r.02 Dynamic
Seicento 1.1 SPI HOBBY r.99...
TIPO 1.4 r.94...
UNO 1.5 MPI r.87
nomac
Začátečník
Příspěvky: 12
Registrován: 20 úno 2008, 18:40

Re: problém s pístem. prosim o radu

Příspěvek od nomac »

no ja už to vyřešil jinak. Náhoda tomu pomohla že se podařilo zlomit dva pistní kroužky a to oba stěrací. Takže jsem objednal novy píst i s kruhama a čepem + sadu kruhů na jeden pist. Vyšlo to na necelych 1800 a o víkendu se na to vrhnu. Doufam že už žádný nezlomím. Jsou dost křehké. A to číslo není typ karburátoru ele typ motoru. a je opsáno z origo italského techničáku. Taky jsem chtěl napřed sehnat cely jiny motor ale to není už dnes tak jednoduché. Na vrakáči mi řekli že tak staré motory už vůbec nevedou. jsou už v huťích :x . Ale diky.
Odpovědět

Zpět na „Uno“