HELP - Váha vzduchu?

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
moskater
Fiaťák
Příspěvky: 132
Registrován: 04 bře 2008, 10:30
Bydliště: Košice

HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od moskater »

Zdravím, už dlhšiu dobu mam pocit, že moj šPunt nema taký ťach v nízkych otáčkach (od 1100 - 2000) ako niekedy. Mam podozrenie na váhu vzduchu, ale nechcem ju kupovať pokiaľ si niesom istý a na PC do FIATu nejdem :) .... Rozhodol som sa, že váhu úplne odpojím a už som tak prešiel asi 300km s výsledkom. Od 1000 do 2500 otačok je auto o dosť živšie ako so zapojenou váhou. Od 2500 už ma značný problém zrýchliť. Myslíte si, že je ta váha už v štádiu odchádzania?
Reklama
 

jani
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 14 čer 2008, 20:14
Bydliště: Velky Krtis SVK

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od jani »

Najlepsie by bolo ist na diagnostiku,ale globalne s vahami vzduchu to je tak,ze ak ju odpojis chod motora by sa mal zmenit...a ked sa zmenil vaha vzduchu je funkcna.V nizkych otackach preto je lenive(turbomotor) lebo sa nezapina turbo,cize ak zo zapojenou vahou mas v nizkych otackach"mensi vykon" a ked sa ti zapne turbo(vo vyssich otackach) tak zacne tahat,tak to je podla mna v norme...ale 100% istotu mas na diagnostike :D
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Uživatelský avatar
moskater
Fiaťák
Příspěvky: 132
Registrován: 04 bře 2008, 10:30
Bydliště: Košice

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od moskater »

Ano, suhlasím s tým turbom, lenze tomu motoru so zapojenou vahou chyba krutiaci moment, ktory tam bol a niekam siel :)... na diagnostike som bol len v nefiate a podla meranych hodnot vaha ukazovala okolo 3000g vzduchu pri vypnutom motore co je podla mna volovina.
Uživatelský avatar
SZTRAD
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 18 zář 2008, 07:36

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od SZTRAD »

Proc by mela byt hodnota 3kg blbost pri vypnutem motoru?
Radek
Uživatelský avatar
moskater
Fiaťák
Příspěvky: 132
Registrován: 04 bře 2008, 10:30
Bydliště: Košice

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od moskater »

SZTRAD píše:Proc by mela byt hodnota 3kg blbost pri vypnutem motoru?
no pretoze, pri vypnutom motore nepreteka cez vahu ziadny vzduch a pretoze maximalne mozne namerane mnoztvo vzduchu pri novej vahe a zapnnutom motore ( neviem to cislo presne) je okolo 1500g.
jani
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 417
Registrován: 14 čer 2008, 20:14
Bydliště: Velky Krtis SVK

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od jani »

presne udaje neviem takze nehovorim nato nic,ale vaha vzduchu sa da aj "vycistit" ale riskujes ze mozna ju posles do vecnych lovist,skor akoby sama dosluzila.......ale to je akoze posledna alternativa pred kupou vahy :D,ale ten FIAT servis navstiv...to ze mas mensi vykon pri nizkych otackach moze suvisiet aj s dacim inym....urcite maju technicke vybavenie nato aby zistili zavadu a mi u na fore mozeme len hadat ....
FIAT PUNTO MK1 1.2 8V 54KW HSD ////ex
Skoda Octavia combi 1.9tdi ALH 66kw
Uživatelský avatar
SZTRAD
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 18 zář 2008, 07:36

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od SZTRAD »

Hmm ted jsi me pobavil.
Vaha ma za 1 uvadeny rozsah mereni. Vemem treba standartni vahu Bosch 0 280 218 019 ta ma udavany rozsah 10-480kg/h pri vystupnim napeti 1.3644-4.4758V. Uz tady z toho vyplyva ze hodnota nizsi je mozna pri odstavenem motoru neb neni garantovana jako merena.
Ted vememe v potaz tve hodnoty. Pises ze hodnota pri bezicim motoru by mela byt asi 1500g. Predpokladam ze tento udaj je hodnota okamzita pri danych otackach (asi volnobeh). Hodnota tebou napsana nema smerodatny udaj k jakemu casovemu useku se vztahuje. Takze pokud za hodinu tak je to v nemeritelne casti rozsahu a je to nesmysl. Pokud je to hodnota okamzita ta se stanovuje ( a kazda diagnostika ji ukazuje) v fyzikalnim rozmeru jako mg/i coz je 1x10-6 kg jak jsem si dovolil dohledat. Tim padem je hodnota opet nesmysl. Vysvetlim proc.
Vzduch se krom dalsiho sklada hlavne z dusiku a kysliku.Pokud budeme chtit vypocitat vahu treba jednoho litru vzduchu potrebujeme vedet molarni hmotnosti jednotlivych slozek. Molarni hmotnost dusiku je cca 28g/mol kysliku cca 32g/mol. Mol je 22.41 litru idealniho plynu. Vememe udavanou tabulkovou hodnotu molarni hmotnosti, ktera cini 28.95g/mol. Z toho si spocteme tedy vahu jednoho litru vzduchu a vyjde nam cca 1.3g/l.
Tebou udavana hodnota tedy znamena cca 1154l vzduchu coz nemuze byti hodnota okamzita ani nahodou teda muze,ale takovy spalovaci motor neznam. Zkusime si teda stanovit k cemu se vztahuje tebou udavana hodnota. Pokud by to bylo za hodinu při otackach třeba 1000 za minutu. Zamyslime se jak funguje 4valec u neho je jeden pist v kompresi jeden v sani jeden v expanzi a jeden ve vyfuku. Takze z toho nam bude vyplyvat ze v jedne otacce kliky se plni jeden valec z cehoz si spocitame (pro jednoduchost vememe objem 2.0l) pro dany motor 0.5l vzduchu. A z toho mi osobne vyplyva spotreba vzduchu za 1minutu 500 litru vzduchu. Coz je hmotnost 650g. Takze tudy take cesta k tve hodnote nevede. Pri těchto otackach by mel motor spotrebu za hodinu 39kg zduchu coz jak uznas vaha uz zmeri.
Jinak pokud by jsme to tedy chteli stanovit na hodnotu, kterou standartne pouziva diagnostika tak nam pro tyto otacky vyjde 0.65g na jedno naplneni motoru.
Vsechny hodnoty se samozrejme vztahuji na normalni atmosfericky motor nebo na turbo motor bezici na volnobeh a schalne jsem to pocital bez dalších zhorsujicich faktoru neb by to bylo uz dost slozite.

Pokud se nekde pletu tak mne zkuste poucit. Muj selsky rozum mi rika ze to tak je.
Radek
Uživatelský avatar
Da Fate
Začátečník
Příspěvky: 45
Registrován: 24 kvě 2009, 12:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od Da Fate »

netrva ten tvuj pocit od letosni zimy? nejsem poradnej profik a nevim o jak moc to jede mene ale jelikoz mas jtd tak by tam mel byt intercooler ktery ja chlazeny vzduchem a cim chadnejsi tim lepe to auto leti. ted v techto velkych teplotach se chladi mene. me prijde ze punto v noci leti o poznani vic nez ve dne za horka.
Skoda Fabia V-RS- daily machine- 400 Nm, HP Sporting, SPARCO, Speedline
nismo 200SX S13 1.8T 16V- drift machine- UNDER CONSTRUCTION
/ / / / / Punto GT- big love- OMP, Speedline- SOLD
Uživatelský avatar
moskater
Fiaťák
Příspěvky: 132
Registrován: 04 bře 2008, 10:30
Bydliště: Košice

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od moskater »

Da Fate píše:netrva ten tvuj pocit od letosni zimy? nejsem poradnej profik a nevim o jak moc to jede mene ale jelikoz mas jtd tak by tam mel byt intercooler ktery ja chlazeny vzduchem a cim chadnejsi tim lepe to auto leti. ted v techto velkych teplotach se chladi mene. me prijde ze punto v noci leti o poznani vic nez ve dne za horka.
Nie nie, tento problem mam niekedy od zimy, zistil som to pri predbiehani kamionov, ze to ide dako slabsie. Dokonca som postrehol nedavno, ze zo zapojenou vahou mam niekde pri 3000 otacok hluche miesto (citit to najviac na 2 a 3 prevodovom stupni), je to citit nejak tak ako keby ta niekto od zadu prichytil :lol: Uz to vidim naozaj tak, ze asi s tym skocim do Fiatu, moze byt aj to ze mam nieco s turbom.
peetan
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 04 črc 2007, 10:54
Bydliště: Č.Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od peetan »

Jelikož se mi při potřebě většího výkonu (hlavně předjíždění) zdálo že motor nemá dostatečný výkon, do otáček jde lenivěji, podezření padlo na váhu vzduchu. Váhu jsem si mohl vypůjčit novou, vyzkoušel jsem. Opravdu po výměně motor zas šlapal jak má. Diagnostika ŘJ pouze vyhodnotí, pokud jsou údaje váhy mimo mez a tudíž nesmyslné, pokud váha dává údaje pouze zkreslené, diagnostika ŘJ nic nevyhodnotí a je třeba na diagnostiku a podívat se, zda údaje váhy jsou správné. Někde jsem četl o postupném "stárnutí" váhy a o změně parametrů, pokud je to postupné, tak to ani člověk v běžném provozu nezaznamená.
Jo a ještě jsem použil samotnou váhu Pierburg, jsou na ně lepší reference nez např. na Bosch
Grande 2007 5dv 1,3 JTD 66kW,digi dual AC, B&M - sold
Punto 2003 5dv 1,9 JTD 63kW 6bag,AC - sold
Punto 2003 1,3 JTD 6bag, digi dual AC -sold
Uživatelský avatar
moskater
Fiaťák
Příspěvky: 132
Registrován: 04 bře 2008, 10:30
Bydliště: Košice

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od moskater »

peetan píše:Jelikož se mi při potřebě většího výkonu (hlavně předjíždění) zdálo že motor nemá dostatečný výkon, do otáček jde lenivěji, podezření padlo na váhu vzduchu. Váhu jsem si mohl vypůjčit novou, vyzkoušel jsem. Opravdu po výměně motor zas šlapal jak má. Diagnostika ŘJ pouze vyhodnotí, pokud jsou údaje váhy mimo mez a tudíž nesmyslné, pokud váha dává údaje pouze zkreslené, diagnostika ŘJ nic nevyhodnotí a je třeba na diagnostiku a podívat se, zda údaje váhy jsou správné. Někde jsem četl o postupném "stárnutí" váhy a o změně parametrů, pokud je to postupné, tak to ani člověk v běžném provozu nezaznamená.
Jo a ještě jsem použil samotnou váhu Pierburg, jsou na ně lepší reference nez např. na Bosch
Takže vahu som vymenil a šPunto uz beha ako ma. 8) ...diky za radu
Uživatelský avatar
alibaba
Fiaťák
Příspěvky: 113
Registrován: 23 srp 2006, 20:23
Bydliště: Žiar nad Hronom SK

Re: HELP - Váha vzduchu?

Příspěvek od alibaba »

Ja som mal tento problém tiež, myslím že som to už spomínal.
Nemal som výkon, turbo tlačilo málo vzduchu a dymil som ako parník.
Vyriešilo sa to zaslepením EGR.
Auto šlape už niekolko mesiacov bez problémov, prestalo dymiť a ťahá ako besné.
Fiat CROMA 1,9 JTD 16V M-JET 110Kw 150k r.v. 09/2006

http://www.spritmonitor.de/en/my_account.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“