Brzdy

Tlumiče, pružiny, kola, pneumatiky, brzdy, řízení

Moderátoři: kubiii, Minimaxa, peta.smolik, Globusman

Odpovědět
Mamina
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 22 úno 2009, 19:39

Brzdy

Příspěvek od Mamina »

Multinku mám od letošního jara a občas se nám stane, že začne během jízdy tuhnout brzdový pedál a auto postupně přibržďuje. Prudké sešlápnutí nepomáhá, naposledy jsme přestali jet úplně. A pak stačilo zespoda "nakopnout" brzdový pedál a brzdy povolily. Nevíte čím to může být?
Taky se mi občas stane, že jedu konstatní rychlostí při konstantních otáčkách a najednou sebou auto párkrát škubne a po pár vteřinách přestane - snad je chyba někde jinde než v mým stylu jízdy...
Mám benzín 1,6 l
Reklama
 

Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od andreapipo »

Co způsobuje poruchu brzd, to netuším, ale zeptal bych se: "Jaká je např. ta konstantní rychlost a konstantní otáčky?". Pokud jsou pod 2000 ot/min. nedivil bych se tomu škubání. :)
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Kubanec
Fiaťák
Příspěvky: 128
Registrován: 18 úno 2007, 09:54
Bydliště: Cheb

Re: Brzdy

Příspěvek od Kubanec »

Ahoj ,řešil jsem úplně stejný problém,je to popsaný někde dál ,když budeš hledat tak to najdeš ,ale abych to shrnul ,vyměnil jsem snad vše brzdovku,hlavní brzd.válec,hadice ,desky a nic ,nakonec můj mechanik zvětšil vůli brzd.pedálu na hl.brzd.válci a to pomohlo, jinak čím bylo tepleji tím víc to brzdilo a v zimě byl klid ,přeji hodně štěstí s opravováním Kubanec.
Kubas
r.v.2000 294 000km MLOK/multipla/prodáno
r.v.2005 53 300km Fiat Idea červená
r.v.2006 160 000km Multipla ll /mlok podruhé/
r.v.2008 13800km SUZUKI SV 650
Mamina
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 22 úno 2009, 19:39

Re: Brzdy

Příspěvek od Mamina »

Ahoj. Díky moc za tip. Řeknu to svýmu "mechanikovi", snad to bude tím. Mě se to teda ještě nestalo, pokaždý když se to stane, řídí moje drahá polovička. Já mám problém jen s tím škubáním. Už jsem dostala do auta i otáčkoměr (že jezdím na málo otáček) a škube mi to i při 2500 ot.
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od andreapipo »

Jo, ale na jakou rychlost. Jestli na 5ku, tak to škubat asi bude. Ono i na 4ku je to jen tak tak.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od kubiii »

andreapipo píše:Jo, ale na jakou rychlost. Jestli na 5ku, tak to škubat asi bude. Ono i na 4ku je to jen tak tak.
Cože? Když tam má 2500 otáček, tak je jedno, jestli na dvojku nebo na pětku, ne? Jiná bude samozřejmě jen rychlost!

Jinak to škubání může být čímkoliv (svíčky, kabely, čidla...) :(
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od andreapipo »

kubiii píše: Cože? Když tam má 2500 otáček, tak je jedno, jestli na dvojku nebo na pětku, ne? Jiná bude samozřejmě jen rychlost!

Jinak to škubání může být čímkoliv (svíčky, kabely, čidla...) :(
No, vyzkoušej si to, jestli je to jedno. Jedno je kolečko u trakaře, ale ne souvislost mezi zařazeným rychlostním stupněm, otáčkami a cukáním. Je samozřejmé, že při 5. RS a 2500ot./min. bude rychlost jízdy jiná než při zařazeném 2. RS, ale při zařazeném 5. RS to bude prostě škubat, při 2. RS nikoli. Mluvíme samozřejmě o benzínovém motoru.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od kubiii »

andreapipo píše:
kubiii píše: Cože? Když tam má 2500 otáček, tak je jedno, jestli na dvojku nebo na pětku, ne? Jiná bude samozřejmě jen rychlost!

Jinak to škubání může být čímkoliv (svíčky, kabely, čidla...) :(
No, vyzkoušej si to, jestli je to jedno. Jedno je kolečko u trakaře, ale ne souvislost mezi zařazeným rychlostním stupněm, otáčkami a cukáním. Je samozřejmé, že při 5. RS a 2500ot./min. bude rychlost jízdy jiná než při zařazeném 2. RS, ale při zařazeném 5. RS to bude prostě škubat, při 2. RS nikoli. Mluvíme samozřejmě o benzínovém motoru.
Tomu teda nerozumím a proč by vůbec auto mělo škubat? 2500ot jsou pro benzín zhruba optimální otáčky... fakt nechápu??? To jako nějaká konkrétní závada?
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Uživatelský avatar
andreapipo
Fiaťák
Příspěvky: 182
Registrován: 11 úno 2009, 12:21
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od andreapipo »

kubiii píše: Tomu teda nerozumím a proč by vůbec auto mělo škubat? 2500ot jsou pro benzín zhruba optimální otáčky... fakt nechápu??? To jako nějaká konkrétní závada?
Optimální otáčky při 5. RS jsou kolem 3000 ot./min. 2500 ot./min. jsou tak možná minimální optimální otáčky pro 5. RS, takže po rovině a z kopce to škubat nebude, ale při jízdě i do mírného stupání určitě ano. Závada to není, jen to ty převody prostě neutáhnou. Fiaťácký motory jsou obrátkový motory. Maximální trvalý výkon tento motor podává při 4000 ot./min. Laicky řečeno: Na 3000 ot. při 5. RS to pojede po rovině tak kolem 120 km/h, 90 km/h to pojede tak kolem 2700 ot./min., a při 2500 ot./min. to pojede tak kolem 80 km/h, možná i míň a to je na 5. RS jen tak tak. Tam, kde je 50ka, jezdím na 3. RS, protože na 4.RS už je to velmi hraniční a hrozí "škubání". Kde je 60ka, tam lze již zařadit 4. RS a kde je 80ka a více, tam lze jet na 5. RS. Kdo jezdí na vyšší RS při nižších rychlostech, riskuje poškození motoru. Všechny vůle v něm totiž "řvou" a časem se to projeví.
/F/I/A/T/ Multipla 1.6 100 16V, r. v. 2001
Šťastnou cestu!
Uživatelský avatar
kubiii
Znalec
Příspěvky: 597
Registrován: 27 srp 2008, 23:33
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od kubiii »

andreapipo píše:
kubiii píše: Tomu teda nerozumím a proč by vůbec auto mělo škubat? 2500ot jsou pro benzín zhruba optimální otáčky... fakt nechápu??? To jako nějaká konkrétní závada?
Optimální otáčky při 5. RS jsou kolem 3000 ot./min. 2500 ot./min. jsou tak možná minimální optimální otáčky pro 5. RS, takže po rovině a z kopce to škubat nebude, ale při jízdě i do mírného stupání určitě ano. Závada to není, jen to ty převody prostě neutáhnou. Fiaťácký motory jsou obrátkový motory. Maximální trvalý výkon tento motor podává při 4000 ot./min. Laicky řečeno: Na 3000 ot. při 5. RS to pojede po rovině tak kolem 120 km/h, 90 km/h to pojede tak kolem 2700 ot./min., a při 2500 ot./min. to pojede tak kolem 80 km/h, možná i míň a to je na 5. RS jen tak tak. Tam, kde je 50ka, jezdím na 3. RS, protože na 4.RS už je to velmi hraniční a hrozí "škubání". Kde je 60ka, tam lze již zařadit 4. RS a kde je 80ka a více, tam lze jet na 5. RS. Kdo jezdí na vyšší RS při nižších rychlostech, riskuje poškození motoru. Všechny vůle v něm totiž "řvou" a časem se to projeví.
Ale jo, s tím souhlas, ale to je spíš otázka, zda jedu do kopce nebo po rovině, protože po rovince nebo z mírnýho kopce se dá samozřejmě jet na vyšší stupeň (tedy na menší otáčky). To nesovisí ani tak s výkonem, ale s kroutícím momentem, jehož nástup je u atmosférických benzínů od určitých otáček a běží po relativně strmé křivce.

Jak píšeš, po rovině dávám 4 v 60, 5 cca v osmdesáti, když jedu do kopce (případně su ještě naloženej nebo potřebuju být svižnej), jedu za 3 třeba ještě při 70 a výš (otáčkoměr nemám).

Já to pochopil tak, že paní Mamina :D má problém při ustálené jízdě po rovině při 2500ot a tam je jedno, jestli je to při 40 na 3 nebo při devadesátce na 5, to by holt značilo nějakej problém. Jinak by to byla opravdu jen snadno opravitelná závada mezi sedačkou a volantem :lol:

Co se týče brzd, tak se tu taky na nějakým vlákně řešil problém s hadičkama, který zevnitř začnou puchřet a první příznaky jsou tuším takový, že auto brzdí i po uvolnění pedálu (zmenší se průtok - prostě infarkt), ale už si to přesně nepamatuju - je to někde zpátky na fóru...
Fiat Scudo
r.v. 2008, 201000 km
2.0 MultiJet 100kW
Odpovědět

Zpět na „Multipla | Podvozek“