kupa Brava

Moderátor: peta.smolik

Uživatelský avatar
mv_cz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 21 dub 2014, 13:04
Bydliště: Rathova Středozem

Re: kupa Brava

Příspěvek od mv_cz »

rexis píše:zdravim,
vyuziju tohodle tematu, protoze take vazne uvazuju o koupi Brava II a do zacatku hledam vsechny potřebne informace o autu. (Recenze novych aut uz mam prosudovane - o ojetych moc recenzi neni )

Mozna to budou vsechno hloupe otazky, ale ja se v autech v podstate nevyznam a tohle bude navic moje prvni auto (i kdyz ridicak mam uz 10 let). Puvodne jsem chtel jen nejakou starsi "plecku" na vyjezdeni (Stilo 3D), ale pak jsme se nejak s pritelkyni shodli, ze radeji koupime uz neco, co se bude dat treba za rok az dva pouzit v pohode i jako rodine auto a aspon 5 let to jeste vydrzi. Navic do starsiho bych asi nakonec narval jeste vic penez nez to tohodle.

Chci se zeptat jestli byste doporucili "puvodni" naftovy motor 1.9 88kw (mam na nakup 130 000-140 000 Kc, takze co jsem se tak dival tak rok vyroby tak max 2008 a to je tenhle motor) a jestli je to obecne spolehlivy motor (a financne unosny) i pro rocni najezd do 10 000 Km. Vim, ze nafta se obvykle vyplaci pri dost vyssim najezdu, ale zase ja budu z 90% jezdit v kuse 100 a vice km.

Nebo naftu rovnou zavrhnout i v pripade ze bych nasle nejaky modernejsi diesel 1,6 88 kW.

Take jde o to, ze benzinove verze v bazarech maji obvykle o dost nizsi vybavu nez naftove + vetsina benzinovych je v te nejslabsi 66 kW verzi (nebo staci na pohodouvou jizdu i ta 66 kW?
Otec ma ted 1,6 88Kw na svem peugeotu a prijde mi to tak akorad a Bravo je co jsem se dival podobne tezke auto, takze se bojim ale nebylo auto s nejslabsim motorem prilis "líné").

díky
Ahoj, mrkni do vedlejšího threadu https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=78&t=22064 tam jsme řešili spíš benzín. No nakonec je to u Brava tak, že si prostě vyber spíš podle stavu daného auta.

S tím omezeným výběrem, co je v bazarech asi nedokážeš zkombinovat motor, výbavu, plus nedejbože barvu, abys byl spokojen :wink: Případně se poohlédnout v Německu nebo Itálii.
PS: co se týká peugeota, tak třeba 308čka je ještě těžší než Bravo a navíc benzíny mají u nich pětikvalt. V Bravu je 66kW benzín s šestikvaltem. Raketa to opravdu není, celkem dlouho se ten motor zajíždí než tak nějak ožije (viz můj případ), proto jsou rozporuplné názory z testování auta na salonech, ale na pohodu se dá říci, že to stačí. Ony ty korejské 1.4 v ceedu nebo i30 také nejsou o moc lepší, jestli vůbec.
Reklama
 

Mischo
Fiaťák
Příspěvky: 90
Registrován: 15 led 2013, 21:49

Re: kupa Brava

Příspěvek od Mischo »

companola píše:to ci stiha podvozok alebo nie ma osobne velmi netrapi. s motorom 1.6 m-jet o ktory mam
zaujem neplanujem cestne vojny s firemnymi fabiami a vyhonenymi golfami z roku pana.
potrebujem sa rychlo-plynule presuvat za rozumny peniaz a nie si honit ego i ked viem ze
na SR je to narodny sport. Kupit fajnovy 10-15 rocny bavoracik a hrat gangstra.
To ze co sa mi podari zohnat aktualne riesim, ja som sa pytal ci je mozne opierku doobjednat
u aut.dilera fiat a co by ta stranda mohla stat, ci ma niekto skusenost, nie to ze si budem vyberat
auto podla opierky.
Viem ze sa da doobjednat zistim a napisem
500X Multiair 140
companola
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 30 čer 2014, 13:27

Re: kupa Brava

Příspěvek od companola »

Diki Mischo. Budem vdacny ked to vyzistis. Inak aspon co som ja vypozoroval, ina je iba ta vrchna
cast tej laktovky, teda bud je plastova alebo platena. Takze snad bude stacit len ten vrch
a nebude stat balik.
JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: kupa Brava

Příspěvek od JardaK. »

companola píše:Diki Mischo. Budem vdacny ked to vyzistis. Inak aspon co som ja vypozoroval, ina je iba ta vrchna
cast tej laktovky, teda bud je plastova alebo platena. Takze snad bude stacit len ten vrch
a nebude stat balik.
Teda chlapi, já ani netušil, že Bravo má více typů loketních opěrek. Já viděl buď výbavu bez opěrky (můj případ) nebo s ní, ale ta byla vždycky jen s textilním potahem. Ani chytrá knížka o dalších opěrkách nic neříká.
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
Uživatelský avatar
mv_cz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 21 dub 2014, 13:04
Bydliště: Rathova Středozem

Re: kupa Brava

Příspěvek od mv_cz »

Není ta plastová opěrka nějaký aftermarket? Také mám textilní, při standardní výbavě (Dynamic).
companola
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 30 čer 2014, 13:27

Re: kupa Brava

Příspěvek od companola »

prosim neprekrucat. ja som nikde nepisal ze bravo ma viacero typov laktoviek. pisem len
ze som si vsimol pri nizsich vybavach (napr.dynamic) obycajnu plastovu opierku ktorej
povrch je ale vymodelovany a su v nej nejake otvory, co nevyzera velmi vabne a komfortne
pri dlhsej jazde. Vybava emotion ma uz tu textilnu, teda opierku aka ma v aute podla mna byt.
tot vsjo.
JardaK.
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 208
Registrován: 12 říj 2007, 08:29
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: kupa Brava

Příspěvek od JardaK. »

companola píše:prosim neprekrucat. ja som nikde nepisal ze bravo ma viacero typov laktoviek. pisem len
ze som si vsimol pri nizsich vybavach (napr.dynamic) obycajnu plastovu opierku ktorej
povrch je ale vymodelovany a su v nej nejake otvory, co nevyzera velmi vabne a komfortne
pri dlhsej jazde. Vybava emotion ma uz tu textilnu, teda opierku aka ma v aute podla mna byt.
tot vsjo.
Jestli spíš nepovažuješ za loketní opěrku základní provedení, kdy se celý tunel mezi sedadly postupně zvedá nahoru a ty otvory (myslím, že jsou dva) jsou odkládacími prostory na drobné věci. Já sám si do toho místa někdy při jízdě "odkládám" ruku, ale věř, že Fiat toto za loketní opěrku nedeklaruje!
Neměj mě za hnidopicha, ale pokud mluvíš o "obycajnej plastovej opierke ktorej povrch je ale vymodelovany..." a dále pak, že "vybava emotion ma uz tu textilnu", tak prostým součtem se dostávám k číslu 2 (dvě) a více než jeden typ je podle mě "viacero typov laktoviek". Zkrátka a dobře, Bravo buď opěrku má, a ta je jen v jednom provedení nebo nemá, howg!
Fiat Bravo2 1,6 MJet, 77 kW, nar. 2010
zlatý Puňťa 1,9 JTD, 59 kW, nar. 1999 - prodán
companola
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 30 čer 2014, 13:27

Re: kupa Brava

Příspěvek od companola »

tak tak, dobre pises. No a mna zaujima ci sa doobjednat ta textilna cast.
companola
Začátečník
Příspěvky: 9
Registrován: 30 čer 2014, 13:27

Re: kupa Brava

Příspěvek od companola »

Este by som sa rad opytal ci tu ma niekto automat-robot Dualogic. Isiel som asi pred rokom na Crome a malo to automat (neriadil som)
Je to spolahliva prevodovka? Moc ma nezaujima ako rychlo radi , jazdim na pohodu takze mikrosekundy mam v prdeli.

dik
rexis
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 črc 2014, 20:39

Re: kupa Brava

Příspěvek od rexis »

mv_cz píše:
rexis píše:zdravim,
vyuziju .....
Ahoj, mrkni do vedlejšího threadu....
Diky za odpoved!

jen nevim jak pochopit, to ze u brava si spis vyberes podle stavu daneho auta:) jako ze je jedno jestli naftu nebo benzin, naklady na servis jsou jako obdobne u brava :) Je fakt ze turbo je v nafte i benzinu (pokud jsem teda z toho co jsem si o tech motorech zatim precetl pochopil spravne) a co se tak bavim z lidma okolo tak krome klasicne vety "Fiata si nekupuj" tak dalsi je "neber naftu ma to turbo a to je oprava za 20 000". ale tak kdyz je i v benzinove verzi tak je to pak asi uz fakt jedno :)

kdyz uz je rec o servisu, na kolik tak u tohodle auta prijde ten "po nakupovy" servis?
Tedy kolik stoji pro benzinovou a naftovou verzi kompletni vymena rozvodu, filtru, oleje atd. proste to co se tu dela preventivne? resp vsechno co se musi menit (brzdy, tlumice...)

Vetsina tech ojetych aut ma kolem 110 000 najeto (za predpokladu, ze jsem naiva a verim tomu udaji na tachometru:)) a to uz je vlastne skoro cas to stejne menit. Olej a filtry preventivne, to snad nebude takova castka:)

diky za odpovedi na moje laicke otazky

edit: v te cenove realci co si muzu dovolit (mam na to vsechno 150000) toho totiz moc neni (navic auto sam nemam, takze si moc nemuzu dovolit jedit po cele CR a hledat, cili jsem odkazany na Brno a nejblizsi okoli).
Prostym pohledem na Sauto, tak tam v moji cenove relaci, co by se mi tak libilo vybavou atd jsou dva diesly:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;

a jeden T-JET
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;

je to jen co je tam ted, a ja na to nejak extra nespecham (jen bych rad koupil pred zimou), ale nepredpokladam, ze by nabidka pak byla casem nejak lepsi :)

Spis jsem se vas hned na zacatku mel zeptat jestli ma s mym rozpoctem vubec cenu tohle auto kupovat.
Uživatelský avatar
mv_cz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 21 dub 2014, 13:04
Bydliště: Rathova Středozem

Re: kupa Brava

Příspěvek od mv_cz »

S ročním nájezdem 10 tisíc Km bych o naftě ani neuvažoval. Takže pak už zbývá jen benzín:
- t-jet je určitě lepší motor, ale je jich jak šafránu
- 66kW benzín je základ, ale výběr je lepší

Vím, že na tachometr se nekouká, ale nájezd 123tkm mi přišel už docela dost. Ano právě pro to, co budeš muset měnit :( Já jsem ponákupní výměnu ani nedělal. Ve fiatu mi dokonce výměnu oleje rozmluvili :shock: , takže jsem jel standardně až po roce (jako předtím s grande puntem, protože ačkoliv píšou výměnu po dvou letech, stejně jezdím docela město a krátké trasy). Rozvody jsem taky neměnil, to až za rok, až autu bude pět let. Tam už mě to v autorizáku s grande puntem vyšlo asi na deset tisíc Kč (klasická serviska - oleje, filtry + po těch pěti letech rozvody vč. nové vodní pumpy).

Pokud nejsi závodník, tak atmosféra bude taky stačit. Srovnej to za podobné peníze třeba s
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
Dle kilometráže je to akorát čerstvě zajeté. Když nebudeš mít extra smůlu, budeš do toho lít jenom benzín a jednou za rok olej.

Na t-jet bych se jel podívat spíš na tento:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false;
rexis
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 črc 2014, 20:39

Re: kupa Brava

Příspěvek od rexis »

O to jde, mit stesti na neco, kam se bude uz opravdu lit jen benzin. Nejak nevim, proc by nekdo prodaval skoro nove auto s najetyma 36 000, kdyz by mu nic nebylo.


No tak ten t-jet je pekny, akorad je to uz o 20 k nad muj limit :( Ale je zase pravda, ze s kazdym mesicem co nic, co by se mi libilo, nenajdu roste muj rozpocet :)

http://www.sauto.cz/osobni/detail/fiat/ ... oFrom=list" onclick="window.open(this.href);return false; tohle bych bral jako idelani auto, akorad Liberec - to je pro mne jako by byl v Cine :)
Uživatelský avatar
mv_cz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 21 dub 2014, 13:04
Bydliště: Rathova Středozem

Re: kupa Brava

Příspěvek od mv_cz »

Proč ne, já prodal grande po pěti letech, najeto něco přes 40 tisíc. Zachtělo se mi něco většího a lepšího. Jestli najedeš 10 ročně, nebudeš mít o moc víc :wink:
To v tom Liberci je sice fajn, ale jsou tam ošklivý poklice, koupíš nějaká pěkná kola a 10 tisíc je pryč. No a v Břeclavi máš jak pěkný kola, tak lepší motor.
Kdybych neměl Bravo, už bych se na něj jel podívat, i teď mám takové svrbění ho vyměnit za moje ..... :mrgreen:
rexis
Začátečník
Příspěvky: 5
Registrován: 01 črc 2014, 20:39

Re: kupa Brava

Příspěvek od rexis »

no tak ale v liberci je zase o trosku levnejsi...a modre :D
Uživatelský avatar
mv_cz
Začátečník
Příspěvky: 48
Registrován: 21 dub 2014, 13:04
Bydliště: Rathova Středozem

Re: kupa Brava

Příspěvek od mv_cz »

Jj, to musíš vzít plusy a mínusy, ale stejně je potřeba se na ně jet podívat. V reálu ty auta nikdy nevypadají tak pěkně a to jsem poznal i já jakožto laik. Jediné auto, co vypadalo v reálu líp než na fotkách, jsem si odvezl :mrgreen:

Pro to z Břeclavi hovoří hlavně 150k T-jet, ovládání rádia na volantu, alu kola, nižší nájezd.
Pro Liberecké pak barva (modrá je pěkná, o tom žádná, nejhezčí jsou za mě maserati blue a maranello red), cena.

Hlavní je, že teď je docela i výběr v t-jetu, asi se začaly Brava víc dovážet. Když jsem vybíral před rokem a půl, tak v ČR skoro nic. Jen jeden s automatem, pak jeden chudák v áčkách a další "virtuální" taky v aaa (virtuální proto, že reálně asi neexistoval a mělo to za cíl jen nalákat zákazníky :roll: )
Odpovědět

Zpět na „Bravo 2“