Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

noxi600
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 24 říj 2014, 20:52

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od noxi600 »

Auto jsem kupoval loni se 116tis km, teď má 134tis. Takže budu muset šetřit..
Reklama
 

Uživatelský avatar
SpiritWolker
Všeználek
Příspěvky: 1332
Registrován: 11 dub 2008, 00:56
Bydliště: Bratislava

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od SpiritWolker »

fungovat bude aj dlhsie,
zvecsa sa poskodi vyhrievanie sondy alebo sa polame kabel, pripadne zoxiduje prehnije od vlhkosti

Opravujem servo-riadenia Fiat Punto II, Punto Grande EVO, Panda
Servo-motory Punto II (188 rv1999-2003) cena 50e/1400kč posielam aj poštou
SK mobil +421 905 642 805
CZ mobil +420 739 929 544
alebo napište spravu
slabostka
Fiaťák
Příspěvky: 149
Registrován: 18 lis 2009, 17:38

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od slabostka »

Chyba - něco v lambda.. proměřeno a je to prý dobré.
- tomu nerozumiem - či je lambda zlá to treba overiť buď osciloskopom alebo špeci meráčikom- nie obyč. voltmetrom...
ak diagnostika vypíše zla lambda to ešte nič neznamená, aj blbá sviečka spôsobí že do výfuku ide zmes ktorá je mimo normy a počítač vypíše chyba lambdy aj keď lambda je OK. Lambda je na konci reťazca a všetko čo urobí blbé spaľovanie môže spôsobiť že zasvieti kontrolka a vypíše chybu " lambda "...
Lambda za studena nefunguje takže chyba voľnobehu za studena najskôr nebude súvisieť s lambdou...
sporting speedgear r.v. 2000
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od tomass »

Pánové, mám Seicento 1,1. Měl jsem všechny příznaky, co tu píšete. Za jízdy při sešlápnutí plynu ještě motor občas sem tam drobně pocukával. Projevilo se to už po 200 metrech jízdy, pak zase klid (někdy drobně trvale), ale jen při plynu 2 a více mm a ne pořád. Na místě šel motor vytočit a nepocukával. Mechanik co měnil rozvody říkal, že to je potenciometr na klapce ať to neřeším a jezdím. Opravdu to vypadalo na potenciometr klapky. Měl jsem podezření i na tlumiče, jestli auto neposkakuje - nebyly to ani tlumiče. Dělaly se rozvody, nový předepsaný svíčky, kabely, vzduchový filtr. Kontrolka svítila tak 1x za týden až dva na 1-2 dny, pak zhasla. Byl jsem na diagnostice na 2 různých místech a nic nenašli. Na STK emise naprosto fantastický, nic neříkali. Rozpojil jsem všechny konektory, prostříknul a zapojil i když byly čistý. Očistil všechny uzemnění ke karoserii. Dal nový kostřící šroub na motoru z nerezu, starý byl okorodovaný. Čistil jsem nádrž ve které bylo asi lžíce čehosi jako mouka u sítka čerpadla. Babiš! Relé čerpadla jsem zkušebně přehodil za relé zadního odmlžování okna. Ani tím to nebylo. Chtěl jsem připojit i osciloskop, což by znamenalo poškodit kabel, nebo složitě vyrábět redukci konektorů na čidlo otáček. Koupil jsem klapku a čidlo otáček. Začal jsem výměnou čidla otáček a je to vyřešený. Auto jezdí lépe, nepocukává. Problém jsem našel sám po 2,5 roce hledání. Několik specialistů samo nepoznalo nic a Ti za kterými jsem byl nenašli nic.

Můj typ, vyměnit v každém případě čidlo otáček, protože může být přechoďák v kabelu, což se nedá zjistit. Nebo se přerušuje jen občas při určité vibraci, případně je opotřebovaná vlastní Hallova sonda v čidle.

Někdy může být vadná svíčka, což se občas stává i u nových svíček a taky se to velmi špatně zjišťuje. I mechanici mívají s takovou diagnostikou svíčky problémy a dělají zkoušku novou sadou svíček (i za původní třeba měněné před měsícem). Nejjednodušší je koupit ještě jednu sadu svíček a vyměnit ji celou a pozorovat, nebo měnit po jedné a opět zkoumat při jízdě. Druhá sada zůstane do rezervy na pozdější výměnu, pokud to nebudou svíčky. Zásadně NEstartovat s odpojenými kabely svíček a NEzkoušet svíčky na jiskru jako se to dělávalo u starých aut! Tak se vadná svíčka v dnešní době stejně nepozná. Vadná svíčka může házet jiskru, jen část energie pustí přes izolátor, nebo může být přerušený odrušovací odpor ve svíčce. Nezapojeným VN obvodem a neprofesionálními pokusy s ní za provozu se zcela jistě poškodí výstup řídící jednotky.
Uživatelský avatar
Cinkque
Fiaťák
Příspěvky: 56
Registrován: 04 pro 2014, 19:49

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od Cinkque »

Snímač otáčok sa dá pekne skontrolovať osciloskopom ,osciloskop pekne ukáže aj vplyv medzery .Aj sviečky sa dajú pekne od sledovať na osciloskope. Nemám ani prípravky na pripojenie osciloskopu ak sa dá tak len jemne okolo kábla zasuniem špendlík do konektora nech ma kontakt a tam pripojím sondu.Indukční snímač otáčok dokáže vytvoriť v závislosti od otáčok až niekoľko desiatok voltov.
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od tomass »

Cinkque, principielně je to naprostá pravda, dělá se to tak.

Snímač otáček - originál Magnetti Marelli, tedy oba (starý i nový) jsou zalitý konektory v silikonový gumě až ke konektoru. Když napíchnu, poruším těsnost, nebo stínění Hallova snímače. Druhý konec konektoru je moc pěkně upevněný k motoru s další kabeláží. Konektory jsou zapouzdřené, překryté piny a s těsněním proti vlhkosti. Aspoň v mém autě to je tak provedené. Po startu motoru bude při napíchnutí hodně obtížné docílit, aby nedošlo ke zkratu na měřené části. Jak jsem psal, závada se mi projevovala jen občas a jen za jízdy. To s napíchnutými špendlíky nejde za jízdy podstoupit vůbec. Tohle měření bez redukce na konektoru mi přijde prakticky nerealizovatelné i na stojícím autě. Nejsem takový dobrodruh, abych měřil i za cenu nepřiměřeného rizika rozsáhlé škody, případně hloupým způsobem si odpálil řídící jednotku. Bylo proveditelnějčí čidlo rovnou vyměnit, než ho velmi komplikovaně napojovat. Čidlo stálo 660 Kč. Konektory jsou samostatně málokde k dostání. Našel jsem na netu cca po 175 Kč za kus plus poštovné, tedy pod drsných 500 Kč bych je nesehnal. S cívkou a svíčkama je to jiná, tam jde k měření napojit velmi dobře.

A pak kolik lidí tady na foru má přístup k osciloskopu (kromě nás dvou), když ho nemají a nedokážou s ním pracovat ani mnohé zavedené autodílny ? Schválně, chtějte v nějakém servise ukázat osciloskop. Budete se divit jaké budou odpovědi. Případně jaké uvidíte modely od historických kousků po novější, konče tím, že většina servisů ho stejně mít nebude a budou tvrdit, že mají diagnostiku v PC a osciloskop se u auta nepoužívá...... :D Přitom ne každá diagnostika dovolí kontrolu čidel jako osciloskopem.
noxi600
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 24 říj 2014, 20:52

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od noxi600 »

Tak kontrolka zasvítila a zhasla. Ale našel jsem další error:

Po koupi teplota vždy vyskočila k provozní teplotě, ale po výměně chl. kapaliny zůstává teplota - viz obrázek. Obrázek

Jezdím na E85 s Naturalem 95 50:50 a teplota se tam drží pořád stejně.

Teď docházel benzím, tak jsem natankoval jen 7 litrů Naturalu 95 a při cestě do Žďáru cca po 40km byla ručička na pracovní teplotě(v autě bylo topení naplno) a při zastavení jel větrák.

Dneska jsem tam dal zase směs E85 a Naturalu a teplota je stabilní jako na obrázku.

Diagnostika odhalila chybu: P0115 Teplota chladicí kapaliny motoru Porucha obvodu .
Co to znamená? Kapaliny je tam dost, takže neuniká. Je to tím ethanolem?
patriot99
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 211
Registrován: 05 úno 2012, 15:19

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od patriot99 »

Spatne cidlo chl. kapaliny :?
Fiat Punto 1.2 59kW
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od r.trieska »

Tomass, krásna analýza. Dík.

Prejavila sa Ti chyba čidla otáčok aj na ručičke otáčkomera? Dá sa to spozorovať neobvyklým pohzbom ručičky?
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od tomass »

r.trieska píše:Tomass, krásna analýza. Dík.

Prejavila sa Ti chyba čidla otáčok aj na ručičke otáčkomera? Dá sa to spozorovať neobvyklým pohzbom ručičky?
V Seicentu nemám otáčkoměr. Myslím, že by se na otáčkoměru chyba objevit nemusela a nejspíš ani neprojeví. Ručička otáčkoměru má svou vlastní setrvačnost, případně bude elektronika otáčkoměru přizpůsobena pro plynulý chod. Cukání bylo drobné. Pokud by docházelo k velkému trhání za jízdy, nebo výpadku, ukázat by to měla (mohla) poklesem, nebo krátkodobým padnutím na nulu. Na diagnostice nebylo nic vidět. Malá útěcha bylo, že první diagnostiku jsem v jedné firmě neplatil, protože nenalezli závadu. Druhou diagnostiku v jiné firmě ano i když také nic nenašli. Čest první firmě.

Ještě u jednoho o dost staršího auta se mi projevilo přerušení kabelu hallovy sondy výpadkem při 90 km/hod a to tak, že se auto chovalo jako bych vypnul za jízdy klíček asi na 2 sekundy. Padnul otáčkoměr a auto netáhlo. Jel jsem na pětku, auto nezacukalo, prostě přestalo táhnout a pak zase začalo. Byl to čistý výpadek na rovné silnici a hladkém asfaltu. Kontrolky dobíjení nesvítily, protože palubka byla pod napětím. Po těch cca 2 sekundách jelo normálně a už se mi to víckrát nestalo. Hledal jsem závadu taky několik týdnů až nakonec našel.

Každopádně se omlouvám těm, kterým by vadilo, že jsem přeskočil s informací ze Seicenta na Punta. Ty motory 1,1 by měly být dle informace, kterou jsem dostal nachlup stejné a principielně závada může trápit i u ostatních Fiatů. Bohužel forum u Seicent je tak trochu mrtvé. Mnoho měsíců nejsou nové příspěvky, proto jsem hledal u kolegů Punťáků. :D
kolesak777
Začátečník
Příspěvky: 18
Registrován: 16 dub 2014, 12:06

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od kolesak777 »

noxi600 píše:Tak kontrolka zasvítila a zhasla. Ale našel jsem další error:

Po koupi teplota vždy vyskočila k provozní teplotě, ale po výměně chl. kapaliny zůstává teplota - viz obrázek. Obrázek

Jezdím na E85 s Naturalem 95 50:50 a teplota se tam drží pořád stejně.

Teď docházel benzím, tak jsem natankoval jen 7 litrů Naturalu 95 a při cestě do Žďáru cca po 40km byla ručička na pracovní teplotě(v autě bylo topení naplno) a při zastavení jel větrák.

Dneska jsem tam dal zase směs E85 a Naturalu a teplota je stabilní jako na obrázku.

Diagnostika odhalila chybu: P0115 Teplota chladicí kapaliny motoru Porucha obvodu .
Co to znamená? Kapaliny je tam dost, takže neuniká. Je to tím ethanolem?
moze byt aj niekde zly kontakt alebo kostra
noxi600
Začátečník
Příspěvky: 15
Registrován: 24 říj 2014, 20:52

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od noxi600 »

Asi ano. Kapalina je sice u min. - doleju, ale teď po 5km byla provozní teplota v pohodě.
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od Cabuto »

koukni se zaprvé jestli ti neprosakuju kolem odvzdušnováku poznáš to hlavně tak že pude dotáhnout pak už jedině čidlo nebo kontakt občas se může stát že termostat blbne takže ti ted v zimě nechává stále otevřenej a to maj tyhle motůrky problém se zahřát :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
tomass
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 04 dub 2013, 17:21

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od tomass »

Je nějaký recept, pro kontrolu termostatu, jak rychle se má kapalina zahřát ?

Já měl třeba auto (nebyl to Fiat) u kterého mi šla voda z motoru hadicí k chladiči a kontrola byla taková, že jsem jel klidnou jízdou 2 km a zastavil. Hadice z motoru začínala být teplá v délce asi 25cm a chladič ještě celý studený. Kdyby byl už vlažný i chladič, tak byl termostat v háji, nedovíral a pouštěl trvale. Bylo to stejné v létě i v zimě. Je to u Fiata podobné ?
Mě se totiž začíná zdát, že mi hůř topí topení, než tak před dvěma lety. Vzduch z něj jde slabounce vlažný třeba už po 500 metrech, ale v autě je teplo až po nějakých 8 km. Hadice jsem na omak nekontroloval, protože nevím jak rychle se po rozjezdu otevírá termostat.
Uživatelský avatar
Cinkque
Fiaťák
Příspěvky: 56
Registrován: 04 pro 2014, 19:49

Re: Pomoc.. Svítí tahle kontrolka...

Příspěvek od Cinkque »

tomass Presne tak ten termostat funguje . Hadica je studena až kým sa neotvorí termostat a naraz sa hadica ku chladiču ohreje . Keď sa hadica zahrieva postupne termostat je ko. Dĺžka ohrevu nie je podstatná.Keď pozerám ohrev cez diagnostiku tak je pekne vidieť ako teplota stúpa v grafe .
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“