DISKUZE - Spotreba - MK2

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od drago47 »

Jo to viem návod je super a viem aj ako nato ale nemám ani velku golu, kde by bol sviečkový kľuč 16 keď sa nemilým a 18 na pootočenie motora.A horní kryt rozvodou uvolniť dve šrubky by tiež nebol problém.Ked na kontrolu netreba demontovať hôrny držiak motora.
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Reklama
 

Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od drago47 »

Takze skotrolovane a nesedí to asi o centimeter cca Tak neviem ci to je veľa či malo.Ale neskôr pridám foto
A potom zájdem za mojím mechanikom že nech to napravime keď nie nájdem iného ale už tam budem stáť lebo viem ako.to ma biť
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od Vitaml »

To je dost.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od drago47 »

Tak aj mne sa to vidí veľa a na tom kontrolnom otvore je imbus 8 a na zafixovanie vacky som tiež použil imbus a sedel presne, keby že mám čas a miesto tak to nastavim sám.Ale kopresiu mám dobrú zapotili som sa a namakal dosť
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od Vitaml »

Nastavení je složitější, musí se posunout řemen vidím to tak asi o 1 zub.
Možná kdyby to bylo ještě kousek víc, tak by se to asi potkalo. Jestli už teď nenaráží ventily do pístů,
možná si tam už udělaly prohlubně.
Pro snadnější otáčení je dobré vyndat si zbývající 2 svíčky.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od Vitaml »

Jestli to budeš dávat mechanikovi, doporučuju mu vytisknout návod r.triesky z tohoto odkazu.
A taky že se mu to povedlo až na po 4-té, protože když se napne řemen tak se musí počítat s tím,
že se to malinko posune.
Asi takových aut bude mnohem víc.
A díval jsem se na nějaké animace a opravdu tam na ventily není moc místa, hlavně když jsou ve střihu a v horní úvrati se zavírá výfukový a otevírá sací ventil.

https://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=67&t=21885
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od drago47 »

Tak nesedí mi jedna vec volnobezne otáčky sú poriadku, pri 90tke tiež 2500otacky pri 100 2700 az 2800 a tak ďalej, vykon tiež pohode
Prikladám foto z kontroly
Přílohy
20160429_195650.jpg
20160429_195650.jpg (10.24 KiB) Zobrazeno 4182 x
20160429_200419 (1024x768).jpg
20160429_200419 (1024x768).jpg (199.1 KiB) Zobrazeno 4182 x
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od Vitaml »

Volnoběžné otáčky si řídí jednotka délkou vstřiku, snímá si je snímačem. I kdybys odpojil 1 válec, snažila by si je udržet. Další otáčky při různých rychlostech jsou dány převodovkou.
Určitě to má vliv na spotřebu. Podle těch fotek se asi o zoubek řemenu netrefil.

Máš je stejně dlouhý ???
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od drago47 »

Ano oba sú 50 cm cca lebo jednu som rezal podla druhej keby tam bol rozdiel ja neviem paru milimetrov alebo do pol centimetra tak nič si s toho nerobím ale takto to je očividný rozdiel

A ešte som to povedal mechanikovi a ten ma zdrbal ,že roby auto nejakých 40 rokov a nejaký 26 ročný zasran mu nebude vravieť ako sa robia rozvody a je to aj otcov mechanik a ešte aj od neho som dostal ,že auto by ani nešlo keby to bolo o zub posunuté
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Uživatelský avatar
mr.brain
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 213
Registrován: 14 črc 2013, 09:30
Bydliště: ČR :)

Příspěvek od mr.brain »

Teď budu OT, ale přesně tohle miluju. Výrobce vydá manuál pro servis nebo servisní postup a mechanik, co tohle viděl z rychlíku se začne rozčilovat, že opravuje auta X let a nějaký "děcko" ho nebude nic učit... :/
exRenault 19 Chamade ('91 173 000>287 000+);
Fiat Bravo II 1.4 16V, Dynamic ('07 43 000>x);
Suzuki SX4 1,5 VVTi ('10 70 000>x);
Škoda Octavia II FL 1.6 TDI DSG 7q ('13 293 000>x);
diag. ELM327, VCDS
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od Vitaml »

Otec má skoro pravdu, ještě o zub a už by se to potkalo. Výrobce asi počítal s touto tolerancí, ale opravdu je to na těsno.
Já jsem na tom líp, u 8V mám svíčky z boku a ventily přímo shora a u mě se nepotká i když se mi přetrhne řemen.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od r.trieska »

Cau Drago, gratulujem k odhodlaniu.
Vidíš, že ja som mal väčší rozdiel vo výške tyčiek. Nepodarilo sa mi však zmerať o koľko zubov som bol mimo. Na začiatku som si spravil slabú značku na remeni, no potom som ju nenašiel.
Výkon sa mi však vrátil, spotreba je 20,7 l/km na okreskách, nemám dovod podozrievať stretnuté ventily s piestom.

K tvojmu meraniu: neviem povedať či 1cm v rozdiele výšky týčiek znamená 1 zub. Ja som mal rozdiel 3-4cm.
Po nastaveni a dotiahnuti remeňa bol rozdiel vo výške cca. 2 mm. Myslím že úplna rovina sa nedá dosiahnúť kvôli širokým zubom na remeni. Resp. dala by sa dostiahnúť uvoľnením/napnutím kladky, ale to nie je cesta. Rozvod má byť riadne napnutý.

Skús však toto: (updated)
- vytiahni sviečky, vlož tyčky, zafixuj vačku
- na vrchu remeňa si sprav rysku na remeni, pokračujúcu na blok motora
- odfixuj vačku, otoč motor tak, aby boli tyčky v rovnakej výške
Teraz zistíš, či sú rysky vzájomne posunuté o 1 zub, alebo o menej.
Naposledy upravil(a) r.trieska dne 03 kvě 2016, 09:33, celkem upraveno 1 x.
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od drago47 »

To som velmy nepochopil,myslel si to tak ,že spravím risku keď mam nastavenú vačku na ten otvor potom ju odfixujem a dám tyčky do rovnakej polohy zistím rozdiel o koľko zubov to je posunuté
A spravil som to raz a stačilo vačky som mal dobre zafixovane a tyčky rovnaké a skúšal som to viac krát a stačilo nájdem odborníka
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Uživatelský avatar
Vitaml
Všeználek
Příspěvky: 1218
Registrován: 26 pro 2015, 11:55
Bydliště: Brno

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od Vitaml »

ZKUS POUŽÍT SVOJÍ VLASTNÍ INTELIGENCI...

Napsáno bylo dost.
vitaml@volny.cz
Fiat Punto 2 ELX - 1,2/8V, 2001, 125 tkm
Brno
Uživatelský avatar
r.trieska
Fiaťák
Příspěvky: 86
Registrován: 02 led 2014, 12:41
Bydliště: Piešťany

Re: DISKUZE - Spotreba - MK2

Příspěvek od r.trieska »

drago47 píše:To som velmy nepochopil,myslel si to tak ,že spravím risku keď mam nastavenú vačku na ten otvor potom ju odfixujem a dám tyčky do rovnakej polohy zistím rozdiel o koľko zubov to je posunuté
Ano, presne tak. Sorry, zle som to napisal. Najprv zafixovať vačku, až potom spraviť rysku. Postup vyššie som upravil.
Okey, keď si to netrúfaš, nájdi servis. Hľadaj taký, kde už robili 16V alebo kde maju aretačné prípravky pre 1.2 16V (nastavovacie rysky nenájdu).
A daj vediet ako si dopadol.
Přílohy
aretacia 16.jpg
aretacia 16.jpg (28.8 KiB) Zobrazeno 4116 x
Punto II 1.2 16v - môj staničný špeciál
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“