1,7TD Studený start

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od PotkanGT »

Pany píše:Já si na nový rok kopil naftu, Doteď jsel jezdil z benzínem 1,2 44kw. Teď mám 1,7 TD, a nemůžu si ho vynachválit, má nalitáno něco přez 170 tis km, a vážně super. Chytá na poprvý i v mrazech, a ¨nažhavíno má za pár sekund.. Jen mám problém s brzdama, a k tomu je také můj dotaz. Je možné, že brzda na TD je méně citlivá než na benzínu??? Protože ono když dupnu na brzdu, tak to jde dost ztěžka, jako kdyby nešel posilovač brzd. Má s tím někdo zlušenost???
zrejme ti odchádza vakuova pumpa.nám na delte 1.9tds odisli uz dve.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Reklama
 

Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od PotkanGT »

Pany píše:Jo, etě možná blbej dotaz, ale má TD vůbec nějakou řídící jednotku?? A jak je řízenej tlak turba u těchto motorů?? Tam je nějaká klapka jako např u VW golf??? :shock:
punto to ma zapojene natvrdo.ziadna RJ to neovlada.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od PotkanGT »

Pany píše:A nevíš co ti tam řešil??? Pč mě to dost štve, a otec (mechanik mi řekl že může bejt i prasklá membrána na tom válci vzduchový, bo to je ten posilovač??? Nnwm... A ještě.. Máte někdo zkušenosti se zapojením budíku a čidel pro tlak turba??? Vím že mám blbý dotazy ae je to můj první diesel... :)
stací ti keds i vyrobíš vyvod niekde na sáni,odtial hadicu do kabiny a tu len pripojíš na budík.nič viac
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
bobas
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 12 bře 2009, 13:47

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od bobas »

Me td brzdilo zle,mel jsem osmrdanou tu tycinku na vyveve a nevhanelo to vzduch do brzd,tak jak by melo,nekdy se mi stalo zniceho nic,ze jsem brzdil jak vlak,pedal na podlahu,zapresovany ,bez tlaku ... holt se to pak rozbrzdilo ,vyvevu jsem vymenil a brzdim uz normalne :-) puvodni vydrzela 270 tkm...
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Toti »

Čo sa týka tých bŕzd tak by som najprv skontroloval všetky podtlakove hadičky, aj na ovladanie EGRka lebo aj to berie podtlak z vakuovky. Predsa len su to už staršie hadičky a časom zvyknu popraskať a aj mala dierka narobí dosť šarapaty. Sam som sa o tom presvedčil, ked som skoro kamošovi rozrazil bránku :lol: A auto pritom brzdilo uplne fajn ale nekedy sa stalo, možno raz za den, že pedal bol zrazu uplne tvrdy a ked to nečakáte :shock: tak potom idete aj volant ohnuť aby ste sa zapreli do brzdy :D Nakoniec bola mala prasklina pozdlž konca hadičky ako sa nasunie na tu tenku podtlakovu rurku.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Pany
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 18 zář 2010, 04:35
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Pany »

Tu vakuovou pumpu mi radil aj otec... :? Teď mě tak napadlo. Bude sedět ta pumpa z toho benznáku??? A jak si myslel to, že je turbo na tvrdo??? To tam nemá nic??? Žádnou klapku?? Jen hadice k turbu, svody sání a válec??? :shock:
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Toti »

Benziňák bere podtlak zo sania a turbo je mechanické s jednou tlakom ovladanou klapkou, ktoru si myslel asi aj ty, ale inak žiadna elektronika ani variabilita. A tie podtlakove hadičky si už skontroloval ? Treba vždy začať od toho jednoduchšieho a lacnejšieho riešenie.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Pany
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 18 zář 2010, 04:35
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Pany »

Hadičku jsem zkontroloval už včera večer, a vůbec ničeho jsem si nevšimnul... Zkusim ji vyměnit etě, tím bych neměl nic zkazit, a když ani to nepomůže, tak už asik ten válec... :-(
Pany
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 18 zář 2010, 04:35
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Pany »

Já vím že si benzin na posilovači brzd bere podtlak ze sání, já jen esy je to uplně stejný jako u TD-čka jesy je ten válec natuty stejnej, jesy ho můžu v případě nouze přehodit, abych ho nemusel kupovat. :wink:
Pany
Fiaťák
Příspěvky: 139
Registrován: 18 zář 2010, 04:35
Bydliště: Velké Meziříčí

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Pany »

Tak jsem si vyměnil všechny hadičky k posilovači brzd co šli, a brzdy v pořádku ;-) Žádnou dirku jsem sice nenašel, ale spravilo se to, tak nevím kde byla chyba :-)
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Toti »

Hlavne je, že sa to tým vyriešilo a nebolo treba zháňať druhú vakuovku :wink:
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

Tak to jsi teda přehodil starosti z brzdama na mne :D Se mě teďkom stalo že jsem po cca 5 dnech vyjel s autem a z kopečka před kruháčem v 60-tce se chtěl přibrzdit ale pedal šel až na podlahu a nic tak jsem zatáhl ruční brzdu a nic (ta šla moc zlehka) pak jsem šlápl podruhý jen jemně na brzdu a auto šlo do smyku a od tý doby jde brzdovej pedál hůř sešlapovat cca od půlky....Trochu mne to hlava nebere ale zatím to brzdí tak to neřeším i když musím vyvynout větší sílu. (Neřeším proto že už 4 měsíce něco opravuji tak chci jetzdit měsíc bez toho aniž bych musel do auta cpat love mimo naftu)
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od mad mike »

straki píše:Tak to jsi teda přehodil starosti z brzdama na mne :D Se mě teďkom stalo že jsem po cca 5 dnech vyjel s autem a z kopečka před kruháčem v 60-tce se chtěl přibrzdit ale pedal šel až na podlahu a nic tak jsem zatáhl ruční brzdu a nic (ta šla moc zlehka) pak jsem šlápl podruhý jen jemně na brzdu a auto šlo do smyku a od tý doby jde brzdovej pedál hůř sešlapovat cca od půlky....Trochu mne to hlava nebere ale zatím to brzdí tak to neřeším i když musím vyvynout větší sílu. (Neřeším proto že už 4 měsíce něco opravuji tak chci jetzdit měsíc bez toho aniž bych musel do auta cpat love mimo naftu)
střelím od boku - propouští hlavní brzdový válec. akorát jsme se s brzdama dostali k OT :wink:
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

mad mike píše: střelím od boku - propouští hlavní brzdový válec. akorát jsme se s brzdama dostali k OT :wink:
Pokud dobře rozumím tak to by měla ubývat i brzdovka ale ty je pořád stejně :D...jj ale k brzdám jsme se zřejmě dostali díky stejnýmu motoru :D
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od mad mike »

pokud jsou špatné gumičky vHBV tak propustí tlak mezi komorama, proto ten propad a brzdovka takhle neubývá
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“