1,7TD Studený start

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
smogsmog
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 04 čer 2010, 13:52

špatné starty za studena Punto 1.7 TD

Příspěvek od smogsmog »

Zdraviím všechny, potřeboval bych pomoct, hledal sem toto téma ale nikde sem to nenašel. Za studena mi špatně startuje Punto 1.7 TD 46Kw , musím hoodně dlouho točit aby chytlo, nechal sem zkontrolovat vstřiky , žhaviče a taky sem pohnul s čerpadlem a nastavoval sem předvstřik. Ja si myslím že padá nafta, nevíte nekdo co stím??
Reklama
 

Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

Zdravím punťaře.
Mám problém při studeném startu na svém voze mk1 1,7TD rv.95.
Když nechám auto stát víc jak 5 hodin tak blbě chytá, občas chytne na 5 žhavení někdy na 3 tí a někdy už to nevydrží baterie.
Nejdřív jsem mylsel že to jsou žhaviče protože to při studeném motoru to vydávalo přerušovaný zvuk (když se teda podařilo nastartovat) a po zahřátí to jelo normálně tak jsem je měněnil před týdnem ale pořád to nechce chytat ale tentokrát jak to chytne tak už to má stálé otáčky a po změření starých žhavičů jedna nefungovala bohužel starty to nevyřešilo.
Toto se mě stává už poslední 2 měsíce a to u nás bylo jen 2 krát pod nulou tak se bojím že při -5 nenastartuji ani zázrakem a prošením.
Jinak po startu se auto chová úplně v pořádku pěkně táhne a jede jak zamlada ale jen ty starty mu nejdou.
Od známýho jsem slišel že punta v mínusových stupních chytají blbě ale dnes kdy bylo nad nulou jsem 8 krát žhavil a mělo to i snahu nastartovat a pak zničehož nic to zase točil jen startér až to nevydržela baterka.
Skoušel jsem i sešlápnout i plyn na podlahu ale marný pokus.
Baterie je sice už stará když jsem si pujčil novou tak to dělalo to samý až na to že jsem teda startoval o něco déle než zdechla.
Nevěděl by někdo co s tím??
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od mad mike »

ty žhaviče byly měněny všechny 4? je na liště žhavících svíček při žhavení napětí? pokud zní odpovědi ano,tak bych viděl vadu v jednotce žhavení
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
eNman
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 09 srp 2010, 22:47
Bydliště: Nitra

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od eNman »

Tiez sa mi pred 2 tyzdnami objavil tento problem. Startuej startujem a nechytal sa. Po nejakej dobe, ked sa konecne chytil, padli mi otacky z 800-600 a zhaslo. Takto mi to spravilo 2x a potom mi napadlo startovat s plynom, a vtedy to uz chytilo normalne. Kukol som aj dym aky ide a bol z ciernej na bieli, neviem ci to nejak pomoze. Po zahriati motora islo setko normalne. Pokial som vypol motor a nestihol este vychladnut, chitil na 1. raz a uz ani dym z vyfuku nesiel. Budu to zhavice ? No ale preco mi zhaslo, to netusim. Vonku bolo 5°C
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98

http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od mad mike »

základ je u dieselů důkladná kontrola žhavení, čistý a odvodněný pal. filtr, dobré tlaky motoru, dobrá nafta. u turba navíc kvalitní, včas vyměnovaný olej
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
pantáta
Začátečník
Příspěvky: 29
Registrován: 14 čer 2009, 13:00

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od pantáta »

Pokud se auto chová tak, že jak se venku ochladí kolem nuly a při startu starter točí jako by na prázdno.Točí točí točí a pak začne mít snahu až nakonec chytne.Tak je zasraný palivový filtr.
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

Žhaviče byly měněny 4 a všechny byly v pořádku jinak ano auto když startuji tak má snahu nastartovat pak z ničehož nic točí na prázdno a pak zase po pár žhavení má snahu chytnout a takhle pořád dokola až nechytne nebo neexne baterka .
Skusím ještě vyměnit pal. filtr neboť o otm nemám ponětí kdy byl naposled měněn.
Jinak mne taky napadlo že by to mohly být pal. filt ale když jsem třeba na benzince a startuji tak bez žhavení to chytne tak jsem doufal že je v pohodě každopádně ho vymněním ale až po výplatě :D
Děkuji za rady
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
karabas
Začátečník
Příspěvky: 28
Registrován: 30 zář 2010, 20:49

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od karabas »

Zdravim vas. Problemy ktore ste opisali mam taktiez aj ja. Uz som sa chystal napisat sem ale ste ma predbehli. Mam 1,7 TD r.v. 97.Nebudem to vsetko rozpisovat len tolko ze mne to startuje velmi zle pocas celeho roka, v zime este horsie. Ako nahle je motor opat nastartovany do 8 hodin chyti na prvy brnk. Potom startuje opat velmi zle. Olej menim pravidelne, filtre tiez, zhavice su nove, tlaky neviem. Jedine co mi napada je skusit tankovat niekde inde. Roky tankujem na tej istej pumpe. Ale viem ze pred vymenou rozvodoveho remena startovalo perfektne aj keby stalo tyzden. Po vymene sa to vsetko zmenilo na nepoznanie.
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od mad mike »

jo žhaviče sice byly možná měněny, ale byla ověřena jejich funkčnost?- jednotlivě, připojením natvrdo k baterii? bylo měřeno napětí na liště- funkce jednotky žhavení. v 90% je problém se startem za studena způsobený vadou žhavení. další možnost je netěsnost palivového vedení.
mrknul bych na filtr, ale ten by způsoboval problém i za tepla
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
mad mike
Všeználek
Příspěvky: 1872
Registrován: 20 říj 2008, 18:33
Bydliště: Olomouc

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od mad mike »

karabas píše:Zdravim vas. Problemy ktore ste opisali mam taktiez aj ja. Uz som sa chystal napisat sem ale ste ma predbehli. Mam 1,7 TD r.v. 97.Nebudem to vsetko rozpisovat len tolko ze mne to startuje velmi zle pocas celeho roka, v zime este horsie. Ako nahle je motor opat nastartovany do 8 hodin chyti na prvy brnk. Potom startuje opat velmi zle. Olej menim pravidelne, filtre tiez, zhavice su nove, tlaky neviem. Jedine co mi napada je skusit tankovat niekde inde. Roky tankujem na tej istej pumpe. Ale viem ze pred vymenou rozvodoveho remena startovalo perfektne aj keby stalo tyzden. Po vymene sa to vsetko zmenilo na nepoznanie.
tam by mohl být problém s pootočeným vstřikovacím čerpadlem při výměně řemene
Fiat Freemont 2.0 125kw 4x4
Fiat Marea weekend 1,6 16V 76kW
Fiat Punto II 1,8 16V Hgt, 96kW azurový démon, na ND
Fiat Tipo 1,7D dgt http://www.fiattipo.net už jen ve vzpomínkách
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

mad mike píše:jo žhaviče sice byly možná měněny, ale byla ověřena jejich funkčnost?- jednotlivě, připojením natvrdo k baterii? bylo měřeno napětí na liště- funkce jednotky žhavení. v 90% je problém se startem za studena způsobený vadou žhavení. další možnost je netěsnost palivového vedení.
mrknul bych na filtr, ale ten by způsoboval problém i za tepla
Já jsem skoušel to pichnout natvrdo na baterku a předtím i votmetrem "propípat" a vše pípaly a rozsvítili se během 1-2 s.
Zítra jdu koupit palivový filtr a vyměním to tak uvidím zda to bude po práci startovat lépe pokud ne tak mne napadá jen špatný tlaky motoru nebo pootočený čerpadlo.
Proč těch možností co s tím může být je tolik :D
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
eNman
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 09 srp 2010, 22:47
Bydliště: Nitra

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od eNman »

Ja mam zhavice funkcne, filter meneny pred nedavnom. Teraz osm is spomenul, ze naposledy som tankoval na OMW. Inak tankuvavam vylucne na Shell, moze to byt aj tym, ze palivo zo Shell som uz dominul a teraz palim to z OMW a to je trosku zasrate a nejde snim nastartovat, resp., nesplna volake normy do zimi ?
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98

http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

eNman píše:Ja mam zhavice funkcne, filter meneny pred nedavnom. Teraz osm is spomenul, ze naposledy som tankoval na OMW. Inak tankuvavam vylucne na Shell, moze to byt aj tym, ze palivo zo Shell som uz dominul a teraz palim to z OMW a to je trosku zasrate a nejde snim nastartovat, resp., nesplna volake normy do zimi ?
Já jsem u OMW před cca měsícem natankoval a čuměl jsem jak to jede (záhadným spusobem mne to i na dvojku zahrabalo a to na suchu) ale bohužel starty to nevyřešilo
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
eNman
Fiaťák
Příspěvky: 147
Registrován: 09 srp 2010, 22:47
Bydliště: Nitra

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od eNman »

Trosku OT, ale nevie niekto kcomu sluzila 20A poistka. V palubovne co su poistky, su tam 4 klasicke poistky nad sebou, tak ta posledna spodna 20A, kcomu sluzi.
Fiat Punto MK1 1,7TD 70HP Stile 5D '98

http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=22258
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

eNman píše:Trosku OT, ale nevie niekto kcomu sluzila 20A poistka. V palubovne co su poistky, su tam 4 klasicke poistky nad sebou, tak ta posledna spodna 20A, kcomu sluzi.
Měl by jsi to mít na tom plastu nakreslený a pokud je tam značka cigarety tak je to zapalovač + celá vnitřní elektroinstalace.

Jinak děkuji za rady ohledně špatných startů...po dnešní výměně pal. filtru to v +7 stupních chytlo při odvzdušňování filtru bez žhavení na 3-tí otočení a v cca -1 jsem 2 krát žhavil a chytlo to....sice jse temu nechtělo ale to již bude hlavně starší baterkou a méně kvalitníma žhavičema (bosh žhaviče).
Dokonce tam kde jsem do teď vytáhl z toho max 80 jsem dnes jel 120 takže úspěch veliký :D a když jsem viděl ten filtr a zjistil že byl naposledny měněn v roce 2003 tak jsem se i divil že to vůbec jezilo neboť to vevnitř při rychlém shlédnutí vypadalo jak kdyby tam měla veverka piknik a porádně nadrobila :D :D
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“