1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepanie

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od drago47 »

Pomohlo by aj vyčisti škrtiacu klapku ale najlepšie vybrať a tak vyčisti ja som ju len tak zvonku čistil a bol cítiť rozdiel aj vidieť rozdiel a sviečky ngk DCPR8E-N tiež pomohli mal som tam bosh ale z novými ťahá lepšie a ma kludnejši zvuk a ešte som vyčistil aj tu drôtenku čo je na odvetranie veka ventilov a to len kvôli tomu že som menil aj tu hadičku.
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
Reklama
 

turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od turbom »

Tak jsem zjistil, ze se mi ztraci voda a to jako dost. A podle testu unika do kapaliny co2. Ale ne zase tolik, aby bublala a tlakovala ven. Proto se zavada projevila az po takove dobe. Jsem pekne nasr. Uz 3 mesice se resi jiny veci proc auto jede-nejede, protoze predchozi prase majitel "podnikatel na ico" tesneni delal.... Asi ho pekne zfusoval stejne jako zku*vil zavity v hlave pro ventilove viko.

Rozvody a vsechno znova. To se jeste nevi, jestli neni treba praskla hlava. Nejradeji bych mu auto hodil na palici. :evil: .
:twisted:


Klapku uz jsem cistil na zacatku. A novy NGk tam dam az po zjisteni presne priciny.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od drago47 »

Staci že tesnenie nedal dobre alebo nedobre dotiahol myslím ten systém a moment a pretiahol alebo nedotiahol a po čase sa to ukázalo.A mechanikovi čo nemá posratí momentový kľuč za 20 eura ani by som sa mu na auto nedal kuknúť
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od turbom »

Tak uz vime, kde je problem.

Totalni prasacka oprava tesneniho. Strhane zavity na hlave, viku, hlava nesjeta, tesneni nove nedal, "namazal" to okolo jen silikonem. Na srouby dal koudel, aby to trochu drzelo... :evil:
Přílohy
3.JPG
3.JPG (102.52 KiB) Zobrazeno 4211 x
5.JPG
5.JPG (75.3 KiB) Zobrazeno 4211 x
1.JPG
1.JPG (72.11 KiB) Zobrazeno 4211 x
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od drago47 »

Ruky by som mu polámal ako ja tam mam asi ešte origo tesnenie ale trochu tlači len olej ale iba nejak paru deci medzi výmenami zvonku na bloku vidno. Ale takto sfušovať robotu a tie závity.Ale aspoň vieš čo to konečne robilo ,ale chápem zbytočne si ostatne veci riešil
Dúfam, že po tomto všetko poriadku bude držím palce
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
patriot99
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 211
Registrován: 05 úno 2012, 15:19

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od patriot99 »

Zdarec panove 8) Dneska mi zacal haprovat volnobeh :twisted: Kolisani otacek pozoruji jen pri studenem motoru.... Pak je vsek ok :| Civku a kabely mam nove.... :roll:
Fiat Punto 1.2 59kW
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od turbom »

drago47: To mi povidej. takova svine zaslouzi poradnou lekci. Zatim brucim a nadavam, ale nejradeji bych mu dojel rozbit cifernik. Zitra jdu na radu k pravnikovi.

Kdyby to aslespon priznal driv, ze opravu tak zprasil. Nemuselo se tak dlouze spekulovat, co je spatne. :evil:
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Uživatelský avatar
drago47
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 304
Registrován: 16 led 2014, 18:13

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od drago47 »

To som zvedavý čo ti na to povie.Ja keď som sa stážoval predchádzajúcemu majiteľovi tak sa len vykrúcal atak ďalej.Ale nechápem prečo to taja ako ja viem zisk a tak.Ale narobia si problémy ja keď som predával prve auto tak som všetko uviedol.Ale tipek po mesiaci volal, že čapy sú vybite ja som mu len povedal že som ho nato upozornil, že boli menené pred 2 rokmi.
Ale keby si bo zo slovenska tak ti aj pomôžem ho .....
Punto II 1.2 16V HLX,r.v.2001,5.dv.,
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od turbom »

Drago47: nerekl mi nic nemuzu se mu dovolat a dopisy neprebira...

Motor je konecne vymeneny. Bylo tam nekolik problemu pri vymene. Motor je z roku 2003 (puvodni je 99) a je tam jinak vyreseny blok na cidlo ozumeneho kola pro klimatizaci. Musel se prehazovat z puvodniho.

Jinak ty svicky NGK jsem jeste nekoupil. Mam tam ted tyhle Bosch yr7dc+ a co ctu, tak jsou spis pro 8v. Paradoxne byli v obou motorech. I po vymene motoru mi porad kolisaji volnobezne otacky v rozmezi od 700-1000 rpm. A pri jizde auto obcas cukne, hlavne v nizkych otackach 1500- 2000rpm.
Takze me napadaji jen ty svicky a pokud to nebude nima, tak uz nevim. Vaha vzduchu, nejaky cidlo nebo nejaky spatny ukostreni kabelu...
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od Cabuto »

no potěš koště jako fakt zkus svíčky a káble koukni se na snímač vzduchu a hlavně snímač vačkové hřídele je to prej častej problém těch 16v no ale jinak když by ti to skákalo řekněme 700-900 ale nijak necukalo prostě jinak jezdil normálka tak je to celkem bežnej stav mě sice drží otáčky +- 100 ale stačí vyřadit spadnou dolu cca na 600 pak vylezou nahoru a sedí jak sem psal ale stačí se dotknout brzdy nebo zapnout něco co víc žere a hned zase hups sem tam a zase si sednou ted budu měnit všech 16 hydroštelů řemen s napínáem na altec tak sem zvědavej co to bude dělat pak ted už mě upa otravuje ten cvrlikot od motoru nejsou to zatím ventyli ale jen ty hydroštely ale i tak je to otravné a zním jako diesel s rolničkama :(
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od turbom »

Nove svicky zkusim casem az si motor "sedne".

Jak jsi popsal to kolisani otacek, tak to mam stejne. Pozoruju to hlavne pri vyrazeni a neprijde mi to teda normalni. U 8v drzely otacky +- 100.
Zacinam si teda myslet, ze je to u 16v normalni stav, stejne jako piskajici klapka. Zkousel jsem uz 3 klapku a piskaji vsechny stejne ;-)

A kdyz je motor studeny, tak to je uplnej orchestr hydrostelu a kdovi ceho jeste- diesel hadr. Po zahrati uz je to ok.
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od Cabuto »

no klapka mě píská též otáčky skáčou též a je jedno jestli benzín nebo lpg v mém případě a ano děje se to jen při vyřazené rychlosti prostě když sou otáčky na volnobehu tak stačí jakejkoliv rozdíl v zátěži na motor tedy světla,posilovač brzd,servo řízení,vetrák sahary prostě vše větší ho trochu rozhodí ale pak si sedne takže to bude dost normální dokonce to píšou i na tipcar že to je častej neduh těch 16v no a ty hydroštely no uvidíme mě dělaj ted bordel furt takže to du řešit kompletní výměnou a pak uvidíme co to bude dělat po pár km jinak já olej měním cca 8-11tis podle toho jak to vyjde s časem :) vždy 10w40 lepších značek a to jezdím převážě na lpg takže je aj tak čistej:) a nestrá cí se mě po přetěsnení (hlava, víko, vana, svody, sání) ani kapka což se až divím ale když byla dole ta hlava tak se zkoušely aj pístní kroužky a nic ani jeden ml takže se fakt nemůže stát že by něco v motoru nemělo olej nebo byl slabej tlak pro jeho nedostatek jinak je to vše aj odtlakované a taky drží jak cip :) takže jak píšu su zvědavej na ty hydroštely nechám přitom přemiřit zase kompresi která byla najaře jak u nového ale mám rád jistotu a uvidíme co to bude nebo nebude dělat :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od turbom »

Pak se napis, jestli se ti po te oprave zmenily otacky. Jaky jsi mel tlaky na valcich?
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Cabuto
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 320
Registrován: 08 zář 2012, 08:39
Bydliště: Brno

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od Cabuto »

už si nepametám ale mechoš mám dojem říkal že 15 ale nevím to už přesně ale před tím než sem dělal tu hlavu byli 12 a jeden 11 ve středu bych měl vedět jak dopadla oprava a pak uvidíme jak se to projeví na ježdění přes víkend budu lítat po čr přesněji brno jižní čechy a odtam do orlickejch hor a zase z5 :)tak snad se něco ukáže :)
Punto mk2 sporting 1.2 16v LPG muj 1:)
turbom
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 481
Registrován: 24 dub 2008, 22:19
Bydliště: Havl. Brod. a okoli

Re: 1.2 16V - nekludny volnobeh,trasenie,strata vykonu,klepa

Příspěvek od turbom »

Cabuto:
U puvodniho motoru jsem mel taky 15 na vsech valcich +-1. Takze tlaky dobry, akorat to "zralo" chladici kapalinu.

Tenhle casem take necham zmerit.

Tak jsem vyzkoumal, ze se mi obcas otacky klesaji az k 500 ot/min a tehdy poklesne i vykon svetel. Je fakt vyjimecne, vetsinu casu kolisaji od 700-1000 rpm.

Nechce se mi investovat 700 do svicek, ale pro jistotu je casem budu muset zkusit.

Ty mas ty NGK, ktery tam maji byt?
2008- Fiat Bravo 1.4 T-jet 110kw Emotion +LPG Stag Q-BOX. 2008 Fiat Linea-1.4 T-jet 88kw
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“