1,7TD Studený start

Vše o motoru a převodovém ústrojí, poruchy, úpravy, rady a typy, topení a chazení

Moderátoři: peta.smolik, mad mike, Katy, Matto

Odpovědět
Uživatelský avatar
intel_sk
Znalec
Příspěvky: 701
Registrován: 12 čer 2011, 14:42
Bydliště: Košice-Sidlisko JUH
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od intel_sk »

ahojte....toto vlakno je tiez pre mna,preto lebo samozrejme startovanie...akurta poznatok ked nebol mraz zhavil som dvakrat a bolo super na prvy sup....minule bolo nejako -1 startujem ho ako obvykle 2-krat zhavim pockam a start...naskocil motor (pocul som ako uz uz ide a bum nic )2-krat som to tak skusil (bez plynoveho pedala )potom som uz stlacil plynovy pedal tak to nabehlo....dostalo otacky nie moc len ked som pustil pedal bum mrtvo.to ma ani tak nestve. :twisted: :twisted: ale si predstavte....spanoval som klinak na alternator (bezal motor)(kvoli takemu zvuku viete ako piskanie klinaku)no teraz neviem co pred ked som nebabral alternator sa mi zda ze otacky boli asi lepsie(bol som v Prahe a cely cas som sa nestretol s kolisanim otacok) :( :( ...mate nejake napady??
PS:a ako to mate teraz ludia ste poriesili nejake veci straki..kani...diablik...atd atd.......
este nieco dodam tu je take male palivove cerpadlo
http://shop.najautoshop.eu/product.php?id_product=198" onclick="window.open(this.href);return false; asi by to pomohlo
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500min rv.96/MK1 silver flash
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
Reklama
 

Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

Já přemýšlím že tam dám nějakej spínač na čerpadlo a před startem to nechám chvíli zapntuý ať se to natlakuje a pak už ať se o to postará motor :)
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
bobas
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 12 bře 2009, 13:47

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od bobas »

Hosi pada tomu nafta....nevim jak vam,ale me to hol tak chyta kdyz to stoji pres noc,pak to muzu tocit po 3 hodinach a chyti to mi to ok ,holt tam nekde sterila hadice a prisava to ...ale za ty roky...uklidnim vas,ze jsem mel tri tedecka a delali to vsechny...
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od PotkanGT »

chalani ked uz je tu rec o startovani a diesloch tak sa aj ja nieco spytam.

jedna sa o motor 1.9tds lancia delta Mk2

auto ma cca 222000km a z motorom nebolo absolutne nic robene.cez leto to startuje jak cuker ale akonahle pride zima a nizsie teploty zacne sa prejavovat jedna vec. klasika nazhavim auto chyti v pohode ale nebezi tak hladko jak by malo ale prvych par sekund zo sebou motor trha jak hovado. treba trosku popridavat plyn a ukludni sa to a bezi normalne jak ma.
sledujem to od zaciatku jesene a zo znizujucou sa teplotou sa to trhanie predlzuje.

co by to mohlo robit? predsuvnik vstreku na cerpadle, trysky... ??
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
intel_sk
Znalec
Příspěvky: 701
Registrován: 12 čer 2011, 14:42
Bydliště: Košice-Sidlisko JUH
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od intel_sk »

PotkanGT:ahoj moj Puntas to urobí tak tiez,neviem ci sa to deje len teraz alebo to robilo aj pred.majitelom...ale moj nazor ako nahle pride chladnejsie pocasie tak neviem no.....mne sa zda ako keby blok motora sa roztiahol v zime a nie je vo valcoch taky tlak....v lete je to opacne....alebo uz len nieco take odmerat tlak vo valcoch alebo co.
bobas:mne poradil jeden predavac v predajni ze hadicky co idu ku strikom vymenit...niekde je proste dierka a pada nafta
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500min rv.96/MK1 silver flash
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
bobas
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 482
Registrován: 12 bře 2009, 13:47

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od bobas »

jako asi ma pravdu,jak rikam,dneska bylo u nas cca -3 ranni start bida,pak po ctyr hodinouvem stani uplne normalne chytlo,ale jak mile stoji pres noc je to bida...
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Toti »

Ale keby netesní prepadová hadička na vstreku a padá nafta tak by to robilo aj v lete, že by dlhšie točilo pri štarte, kým si naťahá naftu. V prvom rade by som pozrel žhaviče, vymontovať, vyskušať na baterke je par minutova záležitosť a hned viem ako su na tom.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
oldoss
Znalec
Příspěvky: 622
Registrován: 02 úno 2009, 17:59

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od oldoss »

Tak ako pise Toti. Skontrolvat zhavice. Ono to vyzera tak, ze jeden alebo viacery vynechavaju. Auto nastartuje len prve cikly sa trapi na kolko nema dobre vyhriaty valec. Daju sa jednoducho premerat a potom by riesil dalej.
Fiat Punto 1,2 16V Sporting.
Uživatelský avatar
PotkanGT
Všeználek
Příspěvky: 1606
Registrován: 17 říj 2009, 11:16
Bydliště: Piešťany SVK

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od PotkanGT »

schvalne skusim zmerat tie zhavice ale pochybujem ze bude aspon jeden zly. co sa tyka kompresnych tlakov take nieco neriesim, pretoze motor pali na prvu otacku. keby to nerobilo hento prasive trhanie a akoby vynechavanie, v pohode by klepkal dalej.
Alfa Romeo 166 2.4JTD, cat. OFF, egr OFF, dsp sound ON,
Alfa Romeo 156 2.4JTD,cat OFF, egr OFF, chip made in Kubyss
ex. Fiat Punto GT1.4T
ex. Ford Escort 1.8 16V 120ps
ex. Renault Rapid 1.9d
ex. Fiat Uno Logo 1.4ie
ex. Renault 19 Chamade 1.7i 90ps
Uživatelský avatar
straki
Zkušenej Fiaťák
Příspěvky: 420
Registrován: 11 říj 2009, 23:14

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od straki »

já mám žhaviče v pohodě a taky to v zimě blbě startuje. Napadlo mě že to v zimě blbě chytá buť že čerpadlo je částečně ztuhlý bo ztuhla nafta tak pro to to nedokáže natlakovat napoprvý a v létě jo. ale nevím jak moc velkou kravinu jsem právě napsal :D
Fiat Punto MK1 SX 1,7 TD 52kw rv. 95 - Dosloužil :(
Aktualně Fiat Stilo 1,9 JTD 85 kw r.v 03
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Toti »

Straki môže byť že ti nefunguje predvstrek pri studenom motore, lebo na týcho motoroch už bolo ovládanie riešené elektricky cez teplotný spínač. Neviem či to nieje ten čo je hore na hlave na lavej strane.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Uživatelský avatar
Matte
Fiaťák
Příspěvky: 50
Registrován: 23 pro 2009, 11:18
Bydliště: Banská Štiavnica, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Matte »

ja mám takisto problém v zime (však asi ako každý :D )
mne to zase aj po natiahnutí nafty, aj po viacnásobnom nažhavení a po všetkých úkonoch nemá snahu ani naskočiť, resp. nepočujem žeby valce naskakovali ... a to som dal skontrolovať predvstrik, tlaky vo valcoch, či je dobre nastavené čerpadlo, či mám funkčné žhaviče (ktoré som menil min.rok)... keď natočím kľúčom, roztočí štartér zvrtne ho a dosť .. a toto robí stále, čiže nemá ani snahu nakopnúť motor .. a to je štartér menení po repase min.rok v zime ... a toto sa opakuje asi 120x kým mi ako tak začne niečo robiť vo valcoch a keď už ako tak začne motor "kašlať" tak trvá ďalších 20sek kým motor naskočí a to musím držať kľúč stále v polohe štartovania a auto sa trasie ako keby štartoval len na 2 valce ... a toto je každé ráno ... a neviem čo s tým ...
Obrázek
Punto MK1 1,7D 42kW r.v. 96
Uživatelský avatar
Toti
Znalec
Příspěvky: 790
Registrován: 13 čer 2009, 09:21
Bydliště: SR->Nitra->velke ale male mesto
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Toti »

To je zaujímavé, lebo ked má dobré tlaky, žhaví a nafta mu ide tak musí naštartovať aj ked nie hned na brnk ale určite by tam bola hned snaha odpáliť aspoň v jednom valci. A si si istý, že aj ked máš dobré žhaviče tak ide do nich štava ? Lebo mne to podobne štartovalo v zime ked som mal iba dva dobré žhaviče. Som nechal dva krát nažhaviť ale hned jak začal štartér točiť tak bola snaha odpáliť aspoň v tých dvoch valcoch a takto sa to vždy kašlane roztočilo na dvoch valcoch asi tak desať sekund a potom ked už motor dostal točky tak normálne chytil už aj na zvyšné valce. A potom mi ešte odišiel další žhavič a chytalo to len na jeden :D ale pokým jeden žhavil tak to vždy naštartovalo aj ked mu to trvalo o niečo dlhšie.
Train horn in car ? ...why not ! :D
momentálne Alfa 166 2,4JTD ...EGR off, KAT off
ex : špunt mk1 SX 1,7TD, alfa 156 2,4JTD, špunt mk2b 1,3JTD sporting, špunt mk1 ELX 1,7TD
Uživatelský avatar
intel_sk
Znalec
Příspěvky: 701
Registrován: 12 čer 2011, 14:42
Bydliště: Košice-Sidlisko JUH
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od intel_sk »

lol vsetci:tak ako citam ten problem pretrvava....ja som to riesil tak ze dvakrat zhavím a startujem s plynom...ja to uz neriesim lebo vonku je uz kosa a garaz nemam kde by som nieco mohol riesit...treba trpezlivost a bude vsetko ok...
Matte striky si menil?
Fiat Punto 1.7 TD SX60 46KW/4500min rv.96/MK1 silver flash
ex Polski Fiat 125p farba bordó
/http://www.club-fiat.com/viewtopic.php?f=74&t=17556
Uživatelský avatar
Matte
Fiaťák
Příspěvky: 50
Registrován: 23 pro 2009, 11:18
Bydliště: Banská Štiavnica, Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,7TD Studený start

Příspěvek od Matte »

intel_sk: no nemenil ... niesu na to financie ... uz som doňho strašne vrazil ... a bojím sa vrážať viac lebo to auto ako naschvál sa mi kazí, keď sa jedno opraví, úplne niečo iné odíde :(
Obrázek
Punto MK1 1,7D 42kW r.v. 96
Odpovědět

Zpět na „Punto - motor“