KAROSERIE: Zimní clona přední masky

Moderátor: peta.smolik

Aksi
Začátečník
Příspěvky: 7
Registrován: 11 kvě 2009, 11:03

KAROSERIE: Zimní clona přední masky

Příspěvek od Aksi »

Narazil jsem kdesi na nabídku zimní clony do přední masky - takový deklík do nárazníku, který má bránit přívodu studeného vzduchu na chladič. Máte někdo zkušenosti se zimním provozem, že by tohle udělátko k něčemu bylo? Zatím se mi nezdá, že by bylo třeba motor tahle "zababoušit".

viz: http://aukro.cz/item802273847_zimni_clo ... panda.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pandík 1.1, 2009
Reklama
 

Uživatelský avatar
HoviXXX
Fiaťák
Příspěvky: 68
Registrován: 03 bře 2007, 22:03
Bydliště: Czech Budweis
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od HoviXXX »

To se snad dávalo na 120cítky ne?? :D :D
Příští moje auto bude už i s motorem!!!!
Obrázek
TOMBY
Fiaťák
Příspěvky: 155
Registrován: 28 úno 2006, 18:17
Bydliště: Brno, Kuřim
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od TOMBY »

Také jsem nad něčím podobným uvažoval na Bravo. Né pokaždé jedu tak daleko, že by se dostatečně ohřál motor. Jelikož mám naftu, je to docela užitečná věc. Při teplotách hodně pod nulou je to určitě dobrá věc. U malých motůrků se motor ochlazuje ještě více. Určitě nad tím uvažuj, ale pozor, ať si nepřehřeješ motor.
FIAT ---->>> First In Automotive Technology
My CREW:
NEW Fiat Bravo II 1.9MJT 120hp + dodělaný tempomat (Ex: Fiat Panda 1.2 Emotion do 73tkm)
Doma: Bravo II 1.4T Sport
Nokia N97
Apple MacBook
Uživatelský avatar
Mr.Bean
Znalec
Příspěvky: 585
Registrován: 17 led 2010, 21:56
Bydliště: Praha (Vrané nad Vltavou)
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od Mr.Bean »

http://www.prag-info.cz/_shop/index_.ph ... gi_detail=" onclick="window.open(this.href);return false;
Honza, Fiat Panda 1.1 Active; 07/2009; žlutá mambo

Detailingclub.cz - Profesionální péče o vaše auto
Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od Jan Horák »

Vše co je napsáno v předchozím příspěvku souhlasí! Sám jsem si to udělal z nárazníku z Favorita, žádnej problém. O chlazení (odpoledne) se kdyžtak postará ventilátor chladiče, stejně jako v zácpách, kde to taky samo nechladí. No a když už je ráno kolem 10°C nad nulou, tak sundat!
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
JardaH
Začátečník
Příspěvky: 16
Registrován: 26 úno 2011, 17:16

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od JardaH »

Při jaké teplotě by se měla clona/dečka použít, nebo kdy by se měla sundat. Nepíší to v návodu?
kejml
Znalec
Příspěvky: 590
Registrován: 13 čer 2008, 23:50
Bydliště: Prahá
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od kejml »

Toto je tuzink. O rychlé ohřátí motoru se postará termostat.
1.2 F.I.R.E. 44 kW ex.
0.4 i.e. 24 kW
1.8 TSI 132 kW
Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od Jan Horák »

Termostat se stará pouze o to, že dokud není motor ohřátý, tak nepustí nemrznoucí (chladící) směs do chladiče!
Pokud na motor (do motorového prostoru) méně fouká zvenku, tak se motor dříve ohřeje. Pokud chci motor ohřát dříve, tak nesmím mít zapnutý topení. To zas nic nevidím přes zamlžený, či namrzlý čelní sklo, takže ty doplňky co mi umožněj rychlejc ohřát vzduch do ofuků nepovažuju za zbytečný. Tedy nejen clona, ale i spodní kryt pod motor se hodí (nejen jako ochrana před sněhem a poškozením).
Jinak to má i další přínos - menší aerodynamický odpor vzduchu = lepší obtejkání (nižší Cx). Nevýhoda, navýšení hmotnosti a cena.
Jo a v reklamě jsem to u nějakýho auta viděl svázaný s rychlostí jízdy (při rychlejší jízdě se ta maska před chladičem zavře, právě z důvodu toho aerodynamickýho odporu). Nápor vzduchu to přes zbylý štěrbiny uchladí i v létě!
Teploty jsem psal výše. Návod není podstatnej, od toho je na přístrojovce teploměr, aby si to člověk moh vypozorovat sám, když prověřuje názory ostatních!
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
6speed
Fiaťák
Příspěvky: 123
Registrován: 15 čer 2010, 16:57
Bydliště: Vysočina

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od 6speed »

Naprostý souhlas.Používám tenhle "dekl" u Matiza už dobře desátou zimu a rozdíl v tom jestli tam je a nebo neni je dost znatelnej :)
Punto 94' 6speed :-)
Matiz 99'
Fóbia HTP 04'
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od peta.smolik »

To by se mi taky líbilo... Nemáte někdo ponětí kde to koupit na Punto mk1 1,1? Píšu i obsah páč velikosti průduchů v nárazníku se liší podle obsahu...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od Jan Horák »

No a to je opravdu tak velkej problém si to sám udělat?
Starej nárazník z Fáva (jak jsem psal výše), kartonová krabice a něco na psaní + nůžky na vystřižení šablony (přesně zapasovat do zamýšlenýho umístění, naznačit i s montážními otvory), poté šablonu přiložit na starý nárazník, obkreslit, vyřezat "šukačkou" a začistit hrubým pilníkem. Vyvrtat díry pro elektrikářský pásky. A "toť vsjo"!
Pak už jen montáž přes tu mřížku pomocí těch elektrikářskejch pásek. Na "Pinďovi" stačily 2, na Espáskovi 3.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od peta.smolik »

Tak mám zimní clonu taky))) Po zralé úvaze sem to vymyslel jinak... Nestálo to téměř nic))) použil sem na to kus 5mm silný gumy jeden svařovací drát a pět plastovejch pásek... U punta 1,1 není ten průduch v nárazníku tak dramaticky velkej takže sem váhal jestli tam vůbec něco dávat ale mám to tam a trvalo to jen půl hoďky ale vypadá to tak prasácky že se fotkou ani nepochlubím... Zkusím jestli to bude mít na něco nějakej vliv a když né tak to zahodím, když ano tak tu clonu předělám ať to trochu vypadá a pak sem dám fotku :lol:
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od peta.smolik »

Tak zimní clonu sem měl na Puntu 16 dní... Myslím že kluci od Fiatu dobře vědí co dělají že ty průduchy v nárazníku vypadají tak jak vypadají... Objektivně lze říct že se změnila aerodynamika auta a dovnitř se jaksi dostávalo o něco málo méně hluku ale sahara se mi spínala i při běžné jízdě jak ve městě tak i mimo město z čehož lze soudit že chladič nestíhal chladit... Možná je to taky tím že ještě moc nemrzne ale clonu jsem sundal...
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Jan Horák
Fiaťák
Příspěvky: 109
Registrován: 08 pro 2009, 19:02

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od Jan Horák »

Tak nevím, buď má Pinďa lepší vyřešený průduchy než starý Punto, nebo jezdíme umírněnějc, nebo nemáme zasr... chladič, či po namontování jezdíme s permanentně zapnutým topením, ale nám to spíná jen v zácpě ve městě, jako všem ostatním ve štrůdlu. A teplota na budíku se mimo město ani po 50-ti km ze středu ani nehne. Tyto "daleké" cesty jsou ale pro Pinďu vyjímkou a na ty převážně 5km popojížděčky (je to nákupní taška) to je po studenejch startech přímo jedinečný! Má milovaná se trošku ohřeje i cestou ze 4km kopce do práce při brždění motorem téměř ihned po nastartování motoru a rozjetí auta. Navíc se jí o mnoho líp ofukujou okna!
Dost blahodárně se k tomu obdobným vlivem přidává i plastovej ochranej kryt motoru, kterej už taky přibyl. Ten navíc částečně chrání i před vodou se solí a hlavně sněhem.
Takže pro Pandu v našem případě oboje vřele doporučuju.
Panda-Pinďa 1,2 8v Dynamic
Renault ESPACE III, 16V 104kW LPG
Uživatelský avatar
peta.smolik
Všeználek
Příspěvky: 2559
Registrován: 26 dub 2010, 15:19
Bydliště: V.M.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní clona přední masky

Příspěvek od peta.smolik »

Bych řekl že je to spíš obráceně... U Punta mk1 záleží na obsahu motoru... čím silnější motor potažmo větší chladič tím větší průduchy jsou v nárazníku... Teplejší vzduch jsem začal cítit zhruba o 200metrů dřív ale při 50km jízdě po dálnici se mi po sjetí z dálnice hned zapnula sahara a to samý po příjezdu na parkoviště cestou z práce při couvání na flek se sahara spínala pravidelně... Bydlím v menším městě a za těch 16 dní sem na zácpu štěstí neměl... Uplně tu clonu nezapuzuju jen ji zkusím udělat jinak s pár průduchy a dám ji tam až bude fakt mrznout... Mám palubku bez teploměru takže nevim jak se teplota pohybovala... Topení mám zaplý jen na 1. stupeň
Punťa fire, Rosso Tiziano
Fiat 128 sport 1300 SL, zatím rozebrán na prvočinitele
Odpovědět

Zpět na „Panda“